Субота, 25 травня 2019
• Сім майстрів і 184 години • Як Чортків сезон відкрив: блогерів зібрав, дефіле провів, на польовій кухні смаколики їв • Вкусив кліщ? Несіть його до лабораторії! • «Будапешт їм личить»! • Їсти, любити, фотографувати • Про Fair Play, «цікаві» матчі та… павуків у банці • Олександр Гринюк: «Мене засудили, бо хочуть змести з громадського життя» • Статки Зеленського: вілла в Італії, елітні автівки та скандальне житло на Грушевського • Нові правила техогляду: наклейка на скло • «Нива» здобула виїзну перемогу на п’ятій доданій хвилині • Олександр Зінченко показав свої трофеї • Чемпіонат області • На «вовчиць» і Винник їде! • Наші привітали Зе! • Голова ТОДА Степан Барна подав у відставку • Кульова блискавка влетіла в літню кухню… • «Поспішай творити добро!» Підкинуте щастя! • Почаїв у скорботі: не стало борця за українську церкву Тимофія Палія… • Президент ЗЕ: «Це тільки початок!» • «Не вам мене судити»
«Африканська» транспортна модель не повернеться: тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя незмінні

Опубліковано: 13 Травня о 13:00 36


Встановлені тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя є законними і економічно обґрунтованими. Всі спроби переглянути тариф є лише спробою окремих перевізників повернути готівкову систему розрахунку у громадському транспорті Тернополя. Саме з цією метою діють деякі проплачені активісти і так звані юристи.


Відповідь міської ради на провокації

Необхідність нагадати про діючі тарифи на проїзд у громадському транспорті зумовлена поширенням інформації окремих осіб у соціальних мережах та у медіа, де вони стверджують, що у Тернополі тарифи на проїзд – незаконні, посилаючись на судовий позов окремої особи до виконавчого комітету. Справді, такий судовий позов розглядається у різних судових інстанціях. Проте:

  1. Позов стосується лише дотримання формальної процедури при прийнятті рішення про встановлення тарифів виконавчим комітетом.
  2. Розмір тарифів у суді навіть не розглядається. Таким чином, на даний момент розмір тарифу вважається економічно обґрунтованим. Нагадаємо, що при прийнятті тарифів на проїзд у громадському транспорті був замовлений незалежний аудиторський висновок, який підтвердив економічні розрахунки діючих на даний момент тарифів.
  3. Окрім того, пасажирські перевезення у місті регулюються рядом інших нормативно-правових актів, а не лише одним рішенням виконавчого комітету, який розглядається у судових інстанціях.

Таким чином, тарифи на проїзд у громадському транспорті залишаються у попередніх межах:

– у тролейбусах – 5 грн. при розрахунку «Карткою тернополянина» або проїзним квитком, 6 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою;

– у маршрутках – 6 грн. при розрахунку «Карткою тернополянина» або проїзним квитком, 7 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

Учні, студенти та пільговики надалі користуються встановленими пільгами.

Хто зацікавлений у поверненні «африканської» транспортної моделі?

Офіційна відповідь міської ради Тернополя є відповіддю на чергову провокацію. Справа в тому, що кілька днів тому одне з місцевих видань опублікувало «сенсаційну новину» про те, що нинішні ціни на квитки в громадському транспорті Тернополя скасовані судом і людям міська рада має виплатити компенсацію за переплату. Давайте з’ясуємо, хто тут правий і виступає за правду, а хто хоче нажитися на тернополянах.

Зрозуміло, що в теперішніх умовах громадський транспорт за тарифами 2015-2016 років їздити просто не зможе. Доведеться забути про нові великі автобуси, які міська рада лише почала закупляти. Навіть вони зупиняться. Це зрозуміло. Але найперше, що дошкуляє: а чи в Тернополі справді найдорожчі в Україні тарифи на проїзд в громадському транспорті?

Треба визнати: в більшості українських міст дотепер діє так звана «африканська» транспортна модель. Вона не працює на людей, на пасажирів. Вона працює на збагачення власників компаній-перевізників і частково водіїв. Вони збирають гроші, які нереально проконтролювати, забирають величезні кошти з місцевого бюджету за перевезення пільговиків. Вони банально не платять всі податки.

Очевидно «непідкупні» активісти-юристи через суд хочуть повернути готівкову систему оплати за проїзд і нав’язують старі міфи, а іншими словами просто обманюють тернополян. Ось, подивіться, що з того виходить!

Міф перший: підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя з 17 листопада 2018 року було необґрунтованим та незаконним.

Відповідь: Насправді встановлені тарифи обґрунтовані, законні і пройшли всі громадські та публічні слухання.

Тарифи на проїзд у громадському транспорті переглядалися у зв’язку з ростом цін на пальне на 67%, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати на 17%, збільшенням тарифу на електроенергію для потреб електротранспорту в 2 рази, що важливо для тролейбусів, а також через здорожчання вартості запчастин та інших складових, що впливають на тариф.

Без корекції вартості проїзду, через борги КП «Тернопільелектротранс», тролейбуси могли бути відключені від електропостачання. Зупинилися б і приватні перевізники, бо їх діяльність, за усіма економічними розрахунками, була збитковою. Перегляду діючих тарифів на проїзд передувало вивчення та економічний розрахунок тарифу, відповідно до встановлених нормативних документів. В основу тарифу при його розрахунку були прийняті до уваги:

  1. Розрахунки громадських активістів, які на публічному обговоренні пропонували тариф на рівні 6,70 грн. за проїзд у маршрутках.
  2. Висновки профільної депутатської комісії, яка пропонувала встановити безготівковий тариф на основі 5-6 грн., а при готівковому розрахунку – 6-7 грн.
  3. Висновок незалежного аудитора, який підтвердив доцільність зміни тарифу в зв’язку із зміною показників господарської діяльності перевізників та визначив тариф на рівні близько 6 грн. для проїзду в тролейбусах і 7 грн. в маршрутках, а при встановленні належної оплати праці водіям даний тариф, за його висновком, мав би бути 7,60 грн.

Таким чином, тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя були встановлені меншими, ніж їх визначили громадські активісти, депутатська комісія та незалежний аудитор. Тому тариф є абсолютно обґрунтованим і сформованим відповідно до визначення планової собівартості послуг із перевезення пасажирів.

Міф другий: Нові тернопільські тарифи – найбільші в Україні.

Відповідь: Насправді – тарифи в Тернополі одні з найнижчих в Україні.

З кінця 2018 року в українських містах оголосили про нове підвищення цін на проїзд у громадському транспорті. Ось рейтинг найбільш дорожчих за вартістю проїзду у громадському транспорті міст України. Тернополя у цьому переліку немає.

  1. Дніпро. У маршрутках Дніпра ціни на проїзд збільшені з 8 до 12 грн. Відповідний проект рішення з’явився на сайті міськради Дніпра (22.12.2018 р.). Тариф на автобусних маршрутах загального користування збільшено до 8 гривень. У маршрутках №77 та №141 ціна проїзду складає 11 грн., а на маршруті №90 – 12 грн.
  2. Київ. Від 14 липня 2018 року разова поїздка в метро, тролейбусі, трамваї, комунальному автобусі, на фунікулері та в міській електричці коштує 8 грн. У мерії Києва запевняють, що такі ціни залишаться актуальними тільки для киян-власників «Карти киянина». Для інших ціни знову збільшать.
  3. Харків. 8 гривень за поїздку в метро, 6 гривень – в трамваях і тролейбусах. Виконком Харківської міськради 6 лютого 2019 року встановив нові тарифи на проїзд в електротранспорті. До 8 гривень збільшилася вартість проїзду у маршрутках.
  4. Кривий Ріг. У Кривому Розі міськрада ще в січні вирішила підвищити вартість проїзду в міських маршрутках з 6 до 8 гривень. Таке рішення прийняли на користь перевізників, які скаржилися на здорожчання пального, запчастин тощо.
  5. Львів. Виконавчий комітет Львівської міської ради встановив тариф на проїзд у маршрутках. Вже із початку лютого львів’яни платять за проїзд не 5, а 7 гривень. Тариф на проїзд в електротранспорті складає 5,5 грн. на 90 хв. проїзду.
  6. Одеса. Проїзд в громадському транспорті Одеси був 5 гривень за одну поїздку, але з 15 січня 2019 року подорожчав на 40% – до 7 гривень. Міська влада пояснила це «економічною необхідністю», обумовленою суттєвим зростанням в Україні вартості пального та інших складових тарифу.

У решті обласних центрів та великих містах України вартість проїзду в електротранспорті коливається на рівні 4-6 гривень. В автобусах і маршрутках — 5-7 гривень.

Таким чином, позиція ініціаторів скасування тарифів у громадському транспорті Тернополя очевидна — повернути готівкові розрахунки, бо міська рада не зможе обліковувати готівку, як це було раніше. Вони проти збереження соціальних та пільгових перевезень пенсіонерів і пільговиків у всіх видах громадського транспорту, тому що саме при безготівковому розрахунку можна порахувати пільговиків і виплатити реальну компенсацію перевізникам.

На жаль, сучасна судова система черговий раз доводить, що «бабло перемагає зло» і що на голому популізмі вигідно спекулювати. Що інтереси громади і міста, коли незабаром знову вибори…

Петро Костельний


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Як для першої леді України створювали вбрання на інавгурацію...


Рубрика: , , Опубліковано: о 18:00


Тендітні панянки у «середньовічних» сукнях, брутальні байкери у шкірі та вишукані моделі в оригінальному дизайнерському вбранні — уся ця «екзотична» публіка цими вихідними зібралася у Чорткові, аби відсвяткувати відкриття туристичного сезону...


Рубрика: , , Опубліковано: о 17:00


Упродовж трьох останніх років Тернопільщину «атакують» кліщі...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Картини Олесі Гудими експонуються у Будайській фортеці...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 15:00


«Смачні світлини» від тернопільських фуд-фотографів...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 14:00



Теми дня
24 Травня
23 Травня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео