Четвер, 25 квітня 2024
• Мінливий квітень: коли в Україну повернеться тепло? • 9000 доларів за те, щоб «швидко перебігти кордон» • “Батько загиблого Героя несе хрест іншого Героя”. На Тернопільщині попрощалися із захисником • У Тернополі у парку “Сопільче” провели змагання зі спортивного орієнтування • Тернополянин оплатив оренду квартири… шахраєві • Міський голова Тернополя від себе передав допомогу на фронт • На Тернопільщині є майже сотня вільних вакансій для лікарів • Біля Тернополя намагались застрелити кримінального авторитета • На війні загинув 22-річний захисник Денис Каразія із Кременеччини • У чоловіків із Чортківщини виявили незаконні зброю і набої • У Тернополі двоє підлітків отруїлися алкоголем • Юні волонтери з Шумщини допомагають ЗСУ • Зупинив суддю і поплатився посадою. Патрульного з Тернополя звільнили за перевищення службових обов’язків • Знайшли мертвою на полі. Прикрий випадок на Тернопільщині • Троє посадовців із Тернопільщини заподіяли збитків на 26 мільйонів гривень • У Тернополі засуджено трьох депутатів російської держдуми • Військовий з Тернополя Дмитро Линва два роки бореться з онкологією • «У наш офіс в Харкові прилетіла російська ракета…» • Колишнього начальника Тернопільської державної податкової інспекції засудили за вимагання грошей • На Рівненщині знайшли давню ікону художника з Тернопільщини
Андрій Мастюх: «Працюємо за принципом: безвихідних ситуацій не буває»

Опубліковано: 22 Грудня о 14:00 472


Нині транспортний парк рухомого складу підприємства нараховує 53 пасажирські тролейбуси і три автобуси, один спеціальний тролейбус («Технічна допомога»), автомобілі КрАЗ та ЗІЛ.


Кінець календарного року —  час підбиття підсумків. А для комунального підприємства «Тернопільелектротранс» це ще й таке собі родинне свято, адже саме 25 грудня 1975 року в обласному центрі почали курсувати перші тролейбуси. Нині транспортний парк рухомого складу підприємства нараховує 53 пасажирські тролейбуси і три автобуси, один спеціальний тролейбус («Технічна допомога»), автомобілі КрАЗ та ЗІЛ. Електропостачання здійснюється від восьми тягових підстанцій, двох розподільних пунктів і трансформаторної підстанції. Наразі діють 11 тролейбусних маршрутів, один з яких має статус спецрейсу. Підприємство нараховує три служби, п’ять відділів, у яких працює понад  400 осіб. Звичайно, за цими сухими цифрами — щоденна людська невтомна праця, адже КП «Тернопільелектротранс» — кілька років поспіль одне з найкращих в Україні.

Про те, що вдалося зробити, і про плани на майбутнє розмовляємо з директором КП «Тернопільелектротранс» Андрієм Мастюхом, котрий уже понад десятиліття очолює підприємство.

— Колись ви наголошували, що для того, аби комунальне підприємство з планово збитковим тарифом зробити успішним, треба зробити тролейбусні перевезення популярними. Вам це вдалося?

— Починав я тоді, коли з електротранспортом у Тернополі було, м’яко кажучи, дуже складно. Значну частину парку на той момент складали тролейбуси «Skoda 9Tr». Не в найкращому стані була й тролейбусна мережа. Фактично ми були першими серед електротранспортних господарств в Україні, хто зробив ставку на шарнірно-зічленовані тролейбуси великої пасажиромісткості «Skoda 15TR». У народі їх називають «гармошками». За останніх сім років Тернопіль придбав у Чехії 29 таких тролейбусів і тепер вони складають основну частину рухомого складу. Нині можна говорити, що ми перейняли європейський досвід, де в основі тролейбусних парків великі двосекційні тролейбуси. Переймаємо європейський досвід і впроваджуючи безготівкову систему плати за проїзд.

Одночасно із збільшенням кількості рухомого складу розвивалася й тролейбусна мережа. Якщо на початках доводилося закривати нерентабельні маршрути, то після збільшення кількості рухомого складу ми почали будувати нові тролейбусні лінії. Так, у період із 2014 по 2017 роки було побудовано 10 кілометрів нових тролейбусних ліній та зроблено їх освітлення. Наразі триває будівництво тролейбусної лінії по вулицях Збаразькій — Бродівській протяжністю 3,300 км.
Розпочато будівництво тролейбусної лінії по вулицях Бродівській — Лук’яновича — Промисловій протяжністю 2,300 км. Виплачено ДП «Укрдержбудекспертиза» власних коштів в сумі 11,7 тис. грн. на проектно-підготовчі роботи для будівництва лінії по вулицях 15 Квітня — Корольова — Підволочиське шосе.

Разом із цим ведемо постійний ремонт старих тролейбусних ліній: встановлюємо нові сучасні стрілки, пересічення, покращуємо підвіску контактної мережі.

Щоб здешевити будівництво тролейбусних ліній, КП «Тернопільелектротранс» створило ДП «Сервіс-ТЕТ», яке освоїло виготовлення багатьох спецчастин контактної мережі: кронштейнів, кривих тримачів тощо. Дбаємо і про комфортні умови праці: утеплили фасади адміністративного та виробничого корпусів, замінили вікна на енергозберігаючі. У планах — заміна дверей.

— А тролейбуси теж відновлюєте?

— За останніх три роки нашими силами капітально відремонтовано сім одиниць рухомого складу. Як ви могли помітити, нині вулицями Тернополя курсує тролейбус «Skoda 14Tr» №137 після капітально-відновлювального ремонту. Мало хто повірить, що цій машині вже 34 роки. А так званий «Бандерівський тролейбус» — теж «Skoda 14Tr01» 1983 року, також відновлений силами КП «Тернопільелектротранс».

Про нашого водія Сергія Холодара легенди розповідають. Саме завдяки йому значна частина тернопільських тролейбусів отримала світлодіодні маршрутовказівники, які, до речі, теж запроваджені у Львові. Пан Сергій не лише освоїв власне виробництво, а й навчився відновлювати і програмувати чеські табло «BUSE», в чому йому допоміг львів’янин Андрій Василюк.

За чотири останніх роки підприємство використало на придбання моніторів 566,5 тис. грн. У 53 тролейбусах функціонує система автоматичного оголошення зупинок з аудіо та відеоінформацією.

Однак тролейбусний рух — це не тільки транспортні засоби, а й тягові підстанції, контактна мережа. Якщо контактну мережу в останні роки ми частково реконструювали (замінили аварійні опори, контактний провід і спецчастини, на котрих він кріпиться), то для тягових підстанцій нам поки що не вистачає ні сил, ні коштів. Бракує коштів і на придбання спеціальних машин для ремонту та обслуговування контактної мережі, і на модернізацію системи диспетчеризації та телекерування тягових підстанцій. Думаю, в майбутньому нам це вдасться зробити.

— З якими проблемами сьогодні стикається підприємство?

— Проблем чимало, є над чим працювати, але вирішення більшості з них не залежить ні від нас, ні від міста. У грудні минулого року було прийнято тариф на електроенергію для міського пасажирського електричного транспорту на рівні промислових споживачів, попри те, що ми перевозимо всіх пільговиків. Лише із січня 2016-го по січень 2017 року вартість електроенергії для нас зросла у вісім разів. Треба, щоб керівництво держави повернулося до нас обличчям, адже вирішення питань з кредитуванням, міграцією населення, що виникла внаслідок штучного здешевлення національної валюти, вартістю енергоносіїв, стимулюванням до розвитку внутрішнього виробництва, наданням пільг має відбутися на загальнодержавному рівні.

До того ж фінансування підприємства тепер повністю перекладено на плечі місцевого бюджету. На нинішній день жодної копійки на пільги, які надано безпосередньо державою на перевезення пільгових категорій населення, не передбачено в центральному бюджеті.

Однією із величезних проблем є занижений тариф на проїзд в електротранспорті. Нині його розрахункова вартість складає 4 гривні 60 копійок. Тобто з кожного пасажира-непільговика, підприємство втрачає 60 копійок. Це призводить до вимивання обігових коштів з бюджету підприємства, унеможливлює підвищення заробітної плати. Брак обігових коштів також впливає на розв’язання низки проблем підприємства: це і закупівля нових запчастин, і оновлення обладнання, і створення сучасних робочих умов для працівників.

— Нещодавно ви повідомляли, що на підприємстві бракує водіїв та інших спеціалістів…

— Так, сьогодні на підприємстві є вакантні посади кондукторів, слюсарів, механізаторів, а також водіїв тролейбусів. Підприємство не має можливості платити спеціалістам робітничих професій таку заробітну плату, як, скажімо, у Польщі, тому й така сумна ситуація. Проте треба розуміти, що праця за кордоном — це лише тимчасовий вихід із складної економічної ситуації.

Щоб запускати нові тролейбусні лінії, необхідно мати фахівців, які працюватимуть на цих маршрутах. Ми можемо самостійно їх навчати, маємо відповідну ліцензію. Весь період навчання «студенту» виплачують певну суму коштів, а після успішної здачі іспитів оформляємо людину на роботу. Зголошуватися на навчання може особа, що досягла 21-річного віку і не має медичних протипоказань. До речі, ми раді не тільки чоловікам, а й жінкам. Нині приблизно половина водіїв тролейбусів — жінки, які чудово справляються з роботою.

— У цей передсвятковий час що б ви побажали своїм підлеглим?

— Усього на підприємстві понад чотириста двадцять працівників. Люди справді віддані своїй роботі. Непросто прокинутись о 4-ій годині ранку, щоб о 5-ій бути на роботі, а потім увесь день сидіти за кермом (це про водіїв) чи обілечувати пасажирів у салоні (кондуктор), або, наприклад, усю ніч ремонтувати тролейбус для того, щоб він зранку виїхав на лінію. Працю цих людей ми повинні шанувати і гідно оплачувати.

У ці святкові дні хочеться ділитися теплом сердець і щирими побажаннями добра. Нехай Пресвята Богородиця неустанно тримає під святим покровом кожну тернопільську родину. Хай усі ваші життєві маршрути перебувають під опікою всемогутніх ангелів-хранителів. Нехай лінії ваших доль стеляться рівно і щасливо й жодні труднощі та негаразди не зможуть відімкнути вас від джерела живлення вірою, надією і любов’ю.

Крокуйте життям упевнено — без капітальних ремонтів та непередбачуваних зупинок. Плідних вам буднів і веселих свят під мирним небом незалежної України!

Микола Криницький


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Нещодавно опубліковане

В Україні кілька днів дощить, а температура у багатьох областях нагадує більш осінню, аніж весняну...


Рубрика: , Опубліковано: о 23:46


Отримали 9000 доларів за «швидко перебігти кордон» - за організацію незаконного переправлення "ухилянта" через кордон на Тернопільщині судитимуть двох осіб...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:00


Лановецька громада провела в останню дорогу Василя Друзюка. 19 квітня з Героєм попрощалися в його рідному селі Іванківці...


Рубрика: , Опубліковано: о 20:13


У Тернополі у парку "Сопільче" провели змагання зі спортивного орієнтування серед закладів загальної середньої освіти в рамках проєкту "Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги"...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 16:00


28-річний тернополянин розповів, що на сайті «OLX» зацікавився пропозицією щодо винайму житла в обласному центрі...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:59



Теми дня
24 Квітня
23 Квітня
22 Квітня