Потужність – 150 кінських сил, вага – майже п’ять тонн, чотири роки копіткої роботи і – власноруч сконструйований унікальний позашляховик готовий! «Україна» – саме так назвав своє диво-авто його творець – збаражчанин Юрій Кордупель.
– Спершу хотів назвати машину «Збараж», – розповів «НОВІЙ…» пан Юрій, — але вибрав для неї назву «Україна». У перші дні, коли репрезентував своє творіння, про машину знімали багато телесюжетів, публікаціями про неї ряснів інтернет, тож мені хотілося насамперед акцентувати, що це наше, українське творіння…
Машинами я цікавлюся ще з дитинства, займаюся ними теж ще фактично відтоді… (Сміється, – авт.) Свою першу машину власноруч сконструював, ще будучи семикласником – з рами до мотоцикла «Верховина» та старих парт вийшло… триколісне авто Baggi. Такого ні в кого не було, всі приходили на нього подивитися! Я все життя «бавлюся» з машинами – важко навіть сказати, коли хобі переросло у справу життя…
Чотири роки – щоб сконструювати авто
– Загалом я власноруч зробив уже півдесятка автівок. Позашляховик «Україна» – найбільший мій проєкт як у прямому, так і в переносному значенні, – зазначає чоловік. – Машина важить понад 4, 5 тонни, а працював над її створенням з 2014 року. Щоправда, із суттєвими перервами в роботі, бо ж на це потрібен і час, і гроші, на роки два узагалі «на паузу» цей проєкт поставив.
Ідея сконструювати позашляховик з’явилася у мене майже випадково: переробляв товаришеві УАЗ і він показав мені фото позашляховика «Булат», сконструйованого самотужки майстрами з Киргизії на базі ГАЗ-66. Каже: «Дивись, як гарно, от у нас би хтось таке зробив…» На що я йому: «Я зроблю!» Ще й так співпало, що коли виставив на продаж свою стареньку «газельку», мені запропонували обміняти її на ГАЗ-66. Ну, думаю, все, це доля, треба брати і братися за роботу! (Сміється, – авт.) Так і пішло-поїхало…
За основу автівки узяв ГАЗ-66, розрізав його кабіну, підняв, дверки на 15 сантиметрів вищі зробив – причому в «Україні» їх є аж дві пари, бо ж авто семимісне.
Наперед креслень не робив – усі задумки тримав у голові. Що було найважчим у роботі? Чесно кажучи… усе! (Сміється, – авт.) Адже усе робилося своїми силами, самотужки – від зварювання кабіни і рами, фарбування авто і до внутрішнього оформлення. Наприклад, добрих півтора місяця я власноруч виготовляв панель приладів – мене часто запитують, з якої машини ця панель, а насправді це повністю моя робота! Прохідність «України» – як і належить позашляховику: машина має дизельний двигун від «Мерседеса» потужністю 4,2 куба, величезні «грязьові» шини. Всередині авто також «нафаршироване» нівроку: є електричні склопідіймачі, люк, салон із сидіннями від «Крайслера» обтягнутий приємною на дотик та якісною світло-кремовою штучною шкірою.
Позашляховик «Україна» – єдиний в Україні!
— Звичайно, сам я б з таким обсягом роботи не впорався – мав помічників-колєг, на початках син зі своїми друзями допомагали… Тішуся, що моя любов до машин передалася маленькому онуку – він страшенно ними захоплений, коли спілкуємося по вайберу (син із сім’єю нині живе в Америці), завжди просить розказати, над чим тепер працюю, — каже пан Юрій. — Сім’я мене розуміє, у моєму захопленні підтримує, бо ж бачить, що для мене це і справа до душі, і улюблена робота, та ще й така, що результат показати не соромно. Коли вперше їхав автівкою Збаражем, усі задивлялися на машину, бо подивитися таки є на що!
Нині оформлюю документи на авто, реєструю його. Воно унікальне – другого такого у всій Україні нема! Мене часто запитують, чи планую залишати машину собі, чи продаватиму. Чесно кажучи, мені найбільш цікавий був сам процес її творення і я хочу, щоб таку ж насолоду хтось отримав і від їзди на машині… Тож якщо з’явиться справжній поціновувач, продам автівку і візьмуся за новий проєкт – наступним планую сконструювати щось на кшталт пікапа. Оскільки досвід у цій справі уже є, займаюся підготовкою машин для офроуда, а також виготовляю баггі і джипи на базі ГАЗ-66.
Більше інформації на сторінці Юрія Кордупеля у Фейсбуці.
Джерело: НОВА Тернопільська газета