Середа, 23 жовтня 2019
• Дороги вбивають, не треба й війни… • Що їсти, аби зберігати тепло та енергію • У Тернополі вшанували пам’ять Віктора Гурняка • Яблучно-грушевий пиріг з горіхами • На Полтавщині загинув ексміністр агрополітики і продовольства Тарас Кутовий • Ці суші… шкода їсти! • «Любовний трикутник — дуже незатишний і неприємний стан» • “Приміщення електростанції було відчинене”: на Теребовлянщині дитину вдарило струмом • Попікнікували культурно! • Опубліковані зарплати українських футбольних чиновників • Шестирічна українка перемогла на міжнародному конкурсі краси • У Тернополі відкрили новий громадський простір біля Головпошти і оновлений фонтан «Кульбаба» • Іван Марчук вирішив припинити робити виставки своїх картин • Уряд не буде знижувати тарифи! У Зеленського передумали… • «Chortkiv-West» на $700 мільйонів • «Нобелівка» з літератури для Ольги Токарчук: чи є що святкувати Тернопіллю? • На Тернопільщині дівчинка випала з автобуса і загинула • «Він був сильний тілом і духом…» • На вулицях Тернополя з’являться ще шість нових великогабаритних автобусів • Євро’2020: нестандартний формат
Гаражі «Аляска Авто»: чим закінчився конфлікт?

Опубліковано: 27 Червня о 14:00 60


Уже близько семи років триває боротьба членів обслуговуючого гаражного кооперативу «Аляска Авто».


Намагаючись відстояти свої законні права, чоловіки буквально пооббивали пороги чиновницьких кабінетів… Єдиний, хто все ж вникнув у ситуацію, почув людей і став на їхній бік, – голова Тернопільської ОДА Степан Барна. І от, за крок до того, як гаражі, нарешті, зможуть стати законною власністю автомобілістів, знову насувається «буря».

На заваді тому, що члени кооперативу «Аляска Авто» ніяк не можуть добитися справедливости, — «темні» плани керівництва заводу «Промінь». Вони хочуть порізати на металобрухт не лише сам завод, а й віддати під забудову територію гаражного кооперативу. Нескладно передбачити, які методи можуть застосувати ті, кому «перейшли дорогу». Але про все за порядком.

Спорудження гаражних боксів їх власники, а це колишні працівники тернопільських підприємств, які в роки економічної кризи фактично були викинуті на вулицю, здійснювали за власні кошти. Це було майже два десятки років тому. Тоді у них не виникало жодних проблем, адже своєчасно розраховувалися за оренду з державним науково-технічним підприємством «Промінь», на території якого розміщені гаражі і яке, відповідно, займалося обслуговуванням автостоянки. Проблеми почалися після того, як у жовтні 2012 року підприємство, не попередивши власників гаражів, в односторонньому порядку розірвало чинні угоди і припинило постачання електроенергії для потреб освітлення та охорони території.

Члени гаражного кооперативу небезпідставно стверджують, що тодішнє керівництво ТДНТП «Промінь» зловмисно хотіло використати її більш вигідно для самих себе.

І щодо цього були конкретні приклади. Починаючи з 2001 року, ТДНТП «Промінь» вилучило земельні ділянки і віддало в користування різним організаціям і приватним особам 10,2 га землі із загальної площі 24,13096 га, зокрема: ПП «Інтеграл» – 1,1341 га,
ФОП «Кропива» – 2, 232 га та іншим. Всі дані про вилучення занесені до Державного акта на право постійного користування землею (серія і номер: ІІ – ТР
№ 001553 від 05.12.2000 р.).

Навіть більше: свого часу «Промінь» добровільно передав ділянку, де розташовані гаражі, в міську раду для житлового будівництва. Це вже точно означало, що гаражні бокси поріжуть на брухт, і автомобілістам ніхто не компенсує затрат, незважаючи на те, що вони завжди були сумлінними орендарями. Акціями протесту і зверненням до суду членам кооперативу все ж вдалося захиститися… На якийсь час…

Заплановану під забудову землю відсудили назад до підприємства, передбачивши уже цільове призначення «для будівництва і обслуговування гаражів». Звісно, люди сподівалися на справедливе ставлення підприємства. «Промінь» мав би передати землю з гаражами в ОДА, щоб після дотримання необхідних процедур її вже змогли отримати люди. Навіть від центрального концерну «Укроборонпром» не було заперечень, позаяк для потреб заводу територія все одно не використовувалася.

Таким чином підприємство «Промінь» володіє майже 6 гектарами землі у мікрорайоні «Аляска», де багато років функціонував гаражний кооператив. Автомобілісти мали угоди по оренді і мають законне право на приватизацію гаражів. Однак місцевому керівництву підприємства, очевидно, хотілося крутити якісь оборудки. Дирекція «Променя» як не хотіла, так і не хоче давати дозвіл на приватизацію. Звісно, віддати територію під будівництво будинку їм би було вигідніше, ніж віддати людям під гаражі.

Члени кооперативу не раз приходили і з протестами під стіни ОДА, і на прийом до керманича області. Ставши на бік людей, тодішній голова ТОДА Cтепан Барна видав розпорядження про припинення права постійного користування земельною ділянкою, щоб перевести землю гаражного кооперативу до земель запасу державної власности на території Тернопільської міської ради. Підставами для цього стали відповідні статті Земельного кодексу, положення Закону «Про землеустрій» та інші нормативні документи. Є також клопотання держінспектора з контролю за використанням та охороною земель та рекомендації відповідної комісії. Це стало першим кроком до того, щоб справедливість нарешті перемогла.

Добре знає ситуацію на своєму окрузі депутат міськради Михайло Ібрагімов. За його словами, ті, хто має важелі впливу, довгі роки просто не хотіли почути людей. «Насправді як «Промінь», так і «Укроборонпром» цю землю не використовували в своїх цілях. І всі заяви та коментарі стосовно того, що це стратегічна земля для сектора оборони, – це лукавство. Бо територія, де розташовані гаражі, навіть в іншому місці, ніж розташоване саме підприємство, тобто за межами заводу як такого. Багато хто на цьому маніпулює, нібито це землі «Укроборонпрому» і це військовий завод, бо ця ділянка ніколи не мала стосунку до виробничого процесу, там не було ні цехів, нічого такого. Тому говорити про те, що хтось послабив обороноздатність, – нонсенс», — зазначає Михайло Ібрагімов.

Останній документ, який знову ж таки захищає автомобілістів, – це ще одне розпорядження голови ОДА, яким ділянки під гаражами надаються людям в оренду на 10 років.

Як зазначив  зі свого боку Степан Барна, він вважає своїм обов’язком зробити все, щоб люди таки перемогли у цьому довготривалому конфлікті.

«Впродовж останніх п’яти років ми активно займалися цим питанням і нарешті зробили те, що буде на користь людям. Тепер у них є вдосталь часу, аби приватизувати земельні ділянки. Ми звернули увагу на найвищу цінність і найвищий закон — громадянина нашої держави. А це – найважливіше», — наголосив він.

Коли, здавалося б, усе встало на свої місця і автомобілісти своєю згуртованістю домоглися захисту своїх прав, знову насувається скандал. Мусуються чутки, що правоохоронні органи вже готуються до розслідувань у цій справі. На чий бік вони стануть, передбачити складно, особливо враховуючи останні події в Україні, де фігурують люди в погонах.

Нестор Кислюк


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , , ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Минулого тижня в аваріях на Тернопільщині загинуло троє дівчат...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 13:01


Природа змінюється, і в осінньо-зимовий період нам теж важливо змінювати своє харчування – для того, щоб підтримати тіло та імунну систему...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:00


3 солодкі яблука, 3 груші, 2 яйця, 125 мл молока, 2 ст. л. оливкової олії, 4-5 ст. л. ванільного цукру, 150 г борошна, 1 ст. л. цукру, 1 пакетик розпушувача, дрібка солі, жменя очищених лісових горіхів...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:00


Вертоліт, у якому знаходився Тарас Кутовий, впав і розбився на Полтавщині. Сталося це 21 жовтня...


Рубрика: Опубліковано: о 15:00



Теми дня
23 Жовтня
22 Жовтня
21 Жовтня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео