Неділя, 15 грудня 2019
• Тернопільщина може залишитися без рятувально-водолазних станцій, а мешканці області — без шансу порятунку на воді • Хотів придбати трактор, а… втратив гроші • Сергія Притулу нагородили орденом «За заслуги» • Росію вигнали зі світового спорту • «Піккардійська терція» заспіває у драмтеатрі • П’яний водій збив нетверезого перехожого і втік • Тернополянка Марічка Городецька про улюблену справу, сім’ю та мрії • У кам’яних лабіринтах землі • Тарас Маркович включається в боротьбу за олімпійську ліцензію • Тернополянин Віталій Гринів виступив на Кубку світу в Новій Зеландії • «Тернопільський» кліп гурту СКАЙ • Олену Підгрушну повернули до основної команди • Мер Тернополя виконав обіцянку — у міста буде своя сміттєсортувальна лінія! • По той бік Дива: як працює Фабрика святого Миколая у Тернополі • Єврокубкова весна: pro et contra • «Кусючі» комунальні тарифи — «завдяки» Верховній Раді та Кабінету Міністрів • «Соловей співає. Допоки голос має» • Яніна Соколова: «Моє життя не таке феєричне, як здається…» • Купили 6 тонн щебню і відремонтували дорогу! • Волонтер, лікар-доброволець Віктор Панфілов: «Кожен сантиметр землі на Донбасі политий кров’ю наших побратимів, не можемо віддати її…»
Приватні перевізники хотіли «шантажнути» тернополян. Затія провалилася

Опубліковано: 18 Січня о 14:00 65


Раніше у Тернополі діяла така система: водій мав здати власнику маршрутки план за день, вся решта – це його заробіток. Тепер через водія готівка не проходить. Запроваджена електронна «європейська система» оплати.


Нещодавно власники приватних маршруток та водії влаштували страйк через запровадження у Тернополі європейської моделі функціонування громадського транспорту. Їх не влаштовує, що після запровадження електронної системи оплати за проїзд вони позбавлені можливості «працювати» з готівкою. Тобто отримувати додаткові неоподатковані доходи. Ще одна причина – вимога підвищення вартості проїзду для всіх без винятку пасажирів до 6 грн. З’ясуємо конфліктну ситуацію детальніше.

Причина перша: водії та власники маршруток звикли працювати  «по-африканськи»

Раніше у Тернополі діяла така система: водій мав здати власнику маршрутки план за день, вся решта – це його заробіток. Тепер через водія готівка не проходить. Запроваджена електронна «європейська система» оплати. Люди сплачують через валідатори карткою. Водій має працювати на чітко визначену зарплату. Запроваджується також чіткий облік пільговиків, що вказує на реальне використання ними громадського транспорту. Дотепер одним з основних аргументів перевізників при спілкуванні з місцевим самоврядування, коли йшлося про потребу підвищення тарифів, було посилання на “велику кількість пільговиків”. Тепер буде точно відомо, скільки пільговиків скористалися транспортом і скільки це коштує.

Це реальний облік коштів, що обертаються у транспортній сфері. Донедавна ніхто точно не знав, скільки тернополяни сплачують перевізникам, особливо приватним. Самі перевізники часто маніпулюють, стверджуючи, що “перевезення є збитковими”. Запровадження єдиного електронного квитка дозволяє чітко побачити, скільки коштів збирається, тож обдурити місто та пасажирів набагато складніше. Це — реальний крок від «африканської системи», де головним для перевізника є кількість грошей, зароблених на кожному пасажирі, до «європейської системи» транспортного сполучення, коли місто платитиме перевізнику за кілометри, а його обов’язок полягатиме у дотриманні правил, встановлених громадою Тернополя.

Причина друга: спокуса підвищити ціну за проїзд до 6 гривень

Ще одна причина страйку – вимога підвищити вартість проїзду до 6 грн. Власники маршруток подали відповідне звернення до міського голови Сергія Надала. Однак мер виступив різко проти. Він мотивував це тим, що відчутне здорожчання на пальне відбулося майже два місяці тому. Весь цей час перевізники працювали за старою ціною, і це їх задовольняло. Тепер же, коли ввели електронну систему, вони раптом згадали про звичний аргумент – паливо-мастильні матеріали.  Висновок простий: справа — не у ціні на дизпаливо чи мастило. Справа у тому, що у власників маршруток забрали неоподатковані доходи і змусили платити податки.

Причина третя: водіїв зловили на «криміналі»

Водіїв тернопільських маршруток спіймали на тому, що вони почали видавати «липові» квитки, які невідомо де надруковані. Вони не проводять оплату через електронну систему (валідатор), а кладуть готівку собі в кишеню. Однак пильні тернополяни та контролюючі служби вже зафіксували такі спроби обдурити громаду міста. Крім того, деяких водіїв маршруток спіймали на «диверсіях» — вони псували валідатори, щоб зірвати запровадження електронної системи оплати праці за проїзд.  Як наслідок, Сергій Надал написав заяву у поліцію з приводу шахрайства водіїв. Очевидно, це їх неабияк «обурило»!


До речі

Власники маршруток страйкують не лише у Тернополі

2017 рік, умовно кажучи,  можна назвати роком «страйків перевізників». Періодично вони брали у заручники великі і середні міста України, шантажуючи владу вимогою збільшити вартість проїзду у маршрутках. Так, у Львові періодично на рейси не виходило до 200 маршруток. Київські перевізники пригнали сотні автобусів під обласну адміністрацію з вимогою підвищити вартість проїзду. Страйкували перевізники у Борисполі, Луцьку, Чернівцях, Херсоні та інших містах України. Таким чином, для перевізників шантаж через страйк – це звична справа. Вони шантажують місцеві громади заради власних неконтрольованих прибутків. І Тернопіль — не виняток. Коли неконтрольовані грошові потоки влада намагається обмежити, — власники маршруток «виганяють» своїх водіїв на страйк.

До чого можуть призвести такі протести?

Чітка позиція міського голови Сергія Надала показує, що він не дозволить шантажувати тернополян. Більше того, і він особисто, і законодавство України зобов’язують запроваджувати електронну систему оплати за проїзд. У Тернополі зокрема та в Україні загалом запроваджується «європейська система», і цього процесу не зупинити. Ніщо не може зупинити ідею, час якої настав. Тому власники маршруток постають перед загрозою отримати штрафні санкції аж до розірвання угод про перевезення пасажирів. Зокрема, у Тернополі будуть працювати лише ті фірми-перевізники, які згодні працювати по-європейськи.

І найсуттєвіше: не забуваймо, що, для прикладу, у сусідній Польщі маршрутки як вид громадського транспорту вже давно «вимерли», як динозаври. Це чекає і Україну. У випадку з Тернополем – майбутнє за розширенням мережі тролейбусів та запровадженням комунальних, а не приватних великих автобусів. Так є у Європі — так буде і в нас!

Орест Сохацький


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Нещодавно опубліковане

Довірившись невідомому покупцеві, чоловік з Тернопільщини втратив чималі кошти...


Рубрика: Опубліковано: о 17:00


У Міжнародний День волонтера, 5 грудня, Президент Володимир Зеленський підписав указ про нагородження 25 відомих українських волонтерів за вагомий внесок у посилення обороноздатності країни...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Минулого понеділка, як і прогнозувала «НОВА…», виконком ВАДА одноголосно прийняв усі рекомендації комісії щодо відповідності і усунув Росію від участі в Олімпійських іграх і чемпіонатах світу на найближчі чотири роки...


Рубрика: , Опубліковано: о 15:00


Для «Піккардійської терції» уже стало доброю традицією наприкінці року вирушати у тур містами Західної України...


Рубрика: , , Опубліковано: о 14:00



Теми дня
13 Грудня
12 Грудня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео