Четвер, 25 квітня 2024
• Мінливий квітень: коли в Україну повернеться тепло? • 9000 доларів за те, щоб «швидко перебігти кордон» • “Батько загиблого Героя несе хрест іншого Героя”. На Тернопільщині попрощалися із захисником • У Тернополі у парку “Сопільче” провели змагання зі спортивного орієнтування • Тернополянин оплатив оренду квартири… шахраєві • Міський голова Тернополя від себе передав допомогу на фронт • На Тернопільщині є майже сотня вільних вакансій для лікарів • Біля Тернополя намагались застрелити кримінального авторитета • На війні загинув 22-річний захисник Денис Каразія із Кременеччини • У чоловіків із Чортківщини виявили незаконні зброю і набої • У Тернополі двоє підлітків отруїлися алкоголем • Юні волонтери з Шумщини допомагають ЗСУ • Зупинив суддю і поплатився посадою. Патрульного з Тернополя звільнили за перевищення службових обов’язків • Знайшли мертвою на полі. Прикрий випадок на Тернопільщині • Троє посадовців із Тернопільщини заподіяли збитків на 26 мільйонів гривень • У Тернополі засуджено трьох депутатів російської держдуми • Військовий з Тернополя Дмитро Линва два роки бореться з онкологією • «У наш офіс в Харкові прилетіла російська ракета…» • Колишнього начальника Тернопільської державної податкової інспекції засудили за вимагання грошей • На Рівненщині знайшли давню ікону художника з Тернопільщини
Реформування системи юстиції: як це відбувається у нас?

Опубліковано: 12 Березня о 17:10 43


Минулий рік для української юстиції став роком суттєвих змін. Фактично, крім децентралізації, це перша реальна реформа у постмайданівській Україні.


Як зауважує начальник Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Едуард Кольцов (на фото), торік вдалося реалізувати чимало пілотних проектів та ініціатив Мін’юсту. Зміни розпочали з двох важливих напрямків — реєстраційної і виконавчої служб.

Реєстрація — у ногу з децентралізацією

Повноваження у сфері  реєстрацій передали місцевим органам влади та нотаріусам. Функції реєстратора  в області передано 21-ому центру надання адміністративних послуг, 17-ти районним державним адміністраціям, 4-ом міським радам (міст обласного значення), 5-ти акредитованим суб’єктам, 18-ти  міським, сільським, селищним радам  та 134  нотаріусам.

У червні минулого року припинено діяльність усіх 14-ти районних, міськрайонних та міжрайонних управлінь юстиції в області. Кількість працівників системи  скорочена  удвічі. За рахунок економії коштів створено такий необхідний та важливий соціальний проект, як бюро правової допомоги, що забезпечує гарантований безкоштовний адвокатський захист усім затриманим у кримінальних справах, а також право на захисника у цивільних та адміністративних судових спорах. На Тернопільщині з 1 вересня 2016 року такі бюро утворено у кожному районному центрі.

Довідка — через Інтернет

Запрацювали  нові стандарти надання реєстраційних послуг — отримання усіх необхідних даних у вигляді витягів, довідок чи виписок в електронній формі. Усі сервіси можна  отримати через інтернет у себе вдома чи на роботі, зайшовши на сайт Міністерства юстиції і оплативши  послугу своєю платіжною карткою.

Для одержання апостилю тепер немає необхідності їхати до Києва та стояти в чергах, достатньо лише направити відскановані документи через мережу інтернет та отримати в електронній формі документи з проставленим апостилем, перевірити його достовірність, оплативши послугу з використанням платіжних систем. Цим сервісом торік в області скористалися 4102 громадян.

Свідоцтво про народження — у пологовому

Нині працівники відділів ДРАЦС, за бажанням батьків, приймають документи  та видають свідоцтва про народження і здійснюють реєстрацію дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я. 18 пологових будинків в області мають фронт-офіси Мін’юсту, в яких батьки впродовж року отримали 2191 перший документ свого малюка,  що складає майже 40 відсотків від загальної кількості.

Проект «Шлюб за добу»

Днями цей проект стартував у Тернополі в Українському домі “Перемога”. Переваги його очевидні — молодятам  не потрібно йти до відділів ДРАЦС, стояти в чергах і чекати місяць, достатньо звернутись до організатора реєстрації шлюбу. Цією послугою уже скористались чотирнадцять молодих пар.

Реформа пенітенціарної системи — найскладніша

Торік також стартувала найскладніша з реформ — реформа пенітенціарної системи. Вона розпочалася з ліквідації пенітенціарної служби як такої,  утворено три нові департаменти в центральному апараті Мін’юсту та шість міжрегіональних управлінь. У листопаді комісія управління юстиції в області провела інвентаризацію цілісних майнових комплексів державних підприємств та установ, що належали  до пенітенціарної системи.

Рейдери — на гачку

З прийняттям Антирейдерського закону (набув чинності 2.10. 2016 року), власники змогли більш ефективно захищатися від нападів зловмисників та кіберзлочинців. Закон передбачає кримінальну відповідальність за неправомірні дії державного реєстратора або нотаріуса, який виконує ці функції, у вигляді позбавлення волі на термін до 10 років. Посилено захист реєстрів, зобов’язано усіх нотаріусів перейти на використання нових цифрових ключів, що робить перереєстрацію майна хакерськими методами практично неможливою.

«Онлайн будинок юстиції»

23 лютого цього року  Мін’юст презентував проект “Онлайн будинок юстиції”. Нині послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, а також реєстрації та ліквідації фізичної особи-підприємця зможуть скористатися усі громадяни. Цей проект увібрав у себе всі сервіси, що міністерство надає в електронному вигляді. Окрім вищезгаданих сервісів, громадяни  зможуть зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис.

Соціальний ліфт

Ще одна новація — соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. До речі, на даний момент управління юстиції оголосило конкурс на заміщення 40-ка вакантних посад. З них трьох — в апараті управління, двох —  в підрозділах  Державної реєстрації актів цивільного стану та 35-ти в підрозділах Державної виконавчої служби. Основна вимоги до конкурсантів — наявність вищої юридичної освіти.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Нещодавно опубліковане

Діарея — різновид порушень в роботі шлунково-кишкового тракту, який негативно впливає на самопочуття та повноту життя людини. Цей розлад не лише доставляє масу неприємних відчуттів, але й може призвести до зневоднення організму та збою всмоктувальних процесів кишківника...


Рубрика: Опубліковано: о 15:25


В Україні кілька днів дощить, а температура у багатьох областях нагадує більш осінню, аніж весняну...


Рубрика: , Опубліковано: о 23:46


Отримали 9000 доларів за «швидко перебігти кордон» - за організацію незаконного переправлення "ухилянта" через кордон на Тернопільщині судитимуть двох осіб...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:00


Лановецька громада провела в останню дорогу Василя Друзюка. 19 квітня з Героєм попрощалися в його рідному селі Іванківці...


Рубрика: , Опубліковано: о 20:13


У Тернополі у парку "Сопільче" провели змагання зі спортивного орієнтування серед закладів загальної середньої освіти в рамках проєкту "Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги"...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 16:00



Теми дня
24 Квітня
23 Квітня
22 Квітня