Понеділок, 25 травня 2020
• “Зеленський і далі гадить”, — Соскін розкритикував владу • Наступного тижня всю Україну накриють дощі та грози • На Тернопільщині за добу 6 нових випадків зараження коронавірусом • “Рік Зеленського – рік реваншу”: від Майдану до будинку президента • Наталія Діденко знає, якою буде погода в останні дні травня • Тернополянин «під градусом» повідомив про замінування банку • 25 травня у Тернополі відновить роботу громадський транспорт • Із 1 червня в Тернополі дошкільнята зможуть відвідувати дитячі садки • Тетяна бореться за життя, бо вдома її чекає донечка • Шпинатна суперсила • Подружжя Попиків із Козівського району вирощує банани, лимони, мандарини, гранати і навіть ананаси! • До «Дальнього пляжу» — пішохідною доріжкою • Блогерка на пенсії: 90-річна бабця Ріна з Закарпаття викликала фурор в Instagram • COVID-19 станом на 24 травня: 1115 випадків на Тернопільщині, 20986 – в Україні • Верховний Суд не пом’якшив покарання вбивцям таксистки Євгенії Кордупель • «Всі обмеження тільки в голові!» • Коли сама собі фотограф… Тернополянка із «Самоізоляцією» перемогла на міжнародному фотоконкурсі • Біля школи №5 облаштовують «Шкільний дворик імені Святої Ядвіги» • Віктор Овчарук: «Дякую всім, хто допомагає тернопільським медикам у подоланні коронавірусу» • COVID-19 забрав життя голови Кременецької районної ради Володимира Стефанського
Різниця між урядами Гройсмана і Гончарука тільки в тому, що останній їздить по Кабміну на самокаті

Опубліковано: 17 Лютого о 14:00 180


У поточній роботі – ті ж пустопорожні обіцянки і популізм.


Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук, як відомо, проголосив 2020 рік роком “великого будівництва”, пообіцявши активно ремонтувати дороги, школи, інші інфраструктурні об’єкти. Це наштовхує на пряму паралель з попереднім урядом Гройсмана, який назвав 2019-ий роком “капітального ремонту країни”. Де той «капітальний ремонт», — так і залишилось загадкою. А тепер — такі ж солодкі обіцянки-цяцянки від прем’єра Гончарука і зрозуміло, чому. Фактично Україна вже вступила у чергову виборчу кампанію, у якій Зе-команда прагне повністю взяти під контроль місцеві ради по всій країні. Тому казкові обіцянки і популізм починають зашкалювати.

Влада змінилася, принципи — ні

Ще кілька місяців тому прем’єр на повному серйозі обіцяв 5-7 % зростання ВВП щорічно. Проте вже перші півроку роботи “молодої зеленої команди”  не вселяють жодного оптимізму.

У січні бюджет недоотримав 25%, або близько 14 млрд. грн. надходжень. Падіння промислового виробництва складає майже 8%. У бюджеті стає менше грошей, а проблеми фінансових відносин між Києвом і місцевими громадами тільки загострюються. Держава регулярно затримує навіть гарантовані законом про бюджет виплати субвенцій на зарплати освітянам і медикам. Під загрозою — фінансування програм із закупівлі ліків, зокрема, інсуліну.

Загалом більшість проблем соціально-економічного характеру центральна влада перекладає на плечі місцевих громад. Ситуація залишилася незмінною з часів урядування Володимира Гройсмана. У середньому передані на місця зобов’язання з фінансування різних програм перевищують удвічі передані надходження. При цьому держава постійно підкидає “сюрпризи” у вигляді затримки гарантованих трансферів з держбюджету у місцеві бюджети. Через це міста і селища змушені шукати кошти для того, щоб садочки, школи, лікарні працювали. Як наслідок, видатки на капітальні витрати на місцях скорочуються на 12-15 %. У масштабах країни це складає близько 60 млрд. гривень. Власне, це якраз і є ті кошти, які без зай-
вого пафосу місцеве самоврядування могло пустити на “велике будівництво”, обіцяне прем’єром Гончаруком.

«Капітальна брехня» і «великий обман»: в чому різниця?

Очевидно, що гучна заява про “велике будівництво” зроблена з метою піару. Такі ж заяви робив і уряд Гройсмана, коли говорив про виділення 11 млрд. грн. на дороги місцевого значення, а насправді ця сума залишилася лише на білбордах.

Показовим є приклад Тернополя, коли попередній уряд, як і теперішній, пообіцяв кошти на будівництво Гаївського мосту, що зрозуміло, адже понад 80% руху цим мостом здійснюється транзитним транспортом, тобто йдеться про шлях загальнодержавного значення. На ділі ж все залишилось лише на словах. Так і не дочекавшись від держави вкрай необхідних коштів, Тернопіль, зважаючи на критичну ситуацію із мостом, змушений був самотужки взятися за ремонт шляхопроводу замість того, щоб спрямувати додаткові мільйони з місцевого бюджету на школи, лікарні, вулиці і двори. На жаль, це вже стало сумною системою: нинішній уряд, як колишній, банально не виконує свої зобов’язання, заганяючи міста, селища і села у борги. “Капітальна брехня” уряду Гройсмана послідовно трансформується у “великий обман” уряду Гончарука.

Мета лише одна — виграти вибори…

Мотивація “урядових казок” є простою, як двері, і зрозумілою. Партія влади хоче за всяку ціну вигравати місцеві вибори. А позаяк вигравати немає з чим, то, очевидно, спробують визначити хоч би 10-15 найбільш значущих об’єктів по Україні і «приписати» собі заслуги (читай: роботу) місцевого самоврядування.

Колишній міністр економіки Павло Шеремета, який тривалий час працював радником прем’єр-міністра Малайзії, однієї з найбільш динамічних економік у світі, якось сказав: завдання глави уряду полягає у створенні економічних умов, а не у відкритті чергової станції метро чи кілометра дороги. І справді, важко собі уявити, скажімо, президента США чи канцлера Німеччини, які відкривають п’ять кілометрів новозбудованої дороги чи нову школу. А ось наші високопосадові державні особи, схоже, інакше не вміють…

Віктор Ільчук


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

На Тернопіллі наступні десять днів — дощові...


Опубліковано: о 9:44


Станом на 25 травня 2020 року в Тернопільській області, за результатами досліджень методом ПЛР, від початку епідемії підтверджено 1121 випадок коронавірусу (1045 дорослих і 76 дітей), з них 24 летальні. Видужало 791 особа...


Рубрика: , , Опубліковано: о 9:29



Теми дня
25 Травня
24 Травня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео