Неділя, 18 листопада 2018
• Новий секс-символ українського кіно Олег Москаленко: «Катя сказала мені: «Не гальмуй!» Я подивився на неї… і все» • Сергій Тарута: «Маємо побудувати таку країну, яку будуть поважати в усьому світі» • Завдяки депутатам-націоналістам в Тернопільській області більше не поширюватимуть російський медіа-продукт • Тернополянка Леся Голик пішки пройшла 300-кілометровий Шлях Святого Якова • Василина Зозуля — співачка на мільйон… переглядів! • У Тернополі — урочистості з нагоди 100-річчя відновлення незалежності Польщі • Газові олігархи знову збагачуються, або Чому ростуть тарифи на тепло? • Військового контрактника з Тернопільщини вбили у Дніпрі • Тернопільська міськрада підняла тарифи на проїзд • Справа Франіва: що вирішить апеляція? • «Душу свого сина Романа не продаю!» • Біатлонний сезон покажуть телеканали UA: ПЕРШИЙ і СПОРТ1 • Завідуюча дитсадком у Бучачі з… підробленим документом • Посол США Марі Йованович: «Тернопіль — одне з небагатьох міст, де мерія оплачує навчання студентів з подальшим працевлаштуванням» • Архів Тернопільщини переїде у нове приміщення • Олександр Усик захистив усі пояси, проте в поєдинку з Белью йому було дуже непросто • Лідер «Батьківщини» змушує владу знизити тарифи • Юлія Тимошенко: «Прошу всю потужну команду нашої партії стати на захист людей» • У ДТП загинув чемпіон Європи та світу Андрій Пушкар • Інна Богословська: «Якщо на виборах ми не змінимо ситуацію, то через 2-3 роки замість держави залишаться Київ і кілька прилеглих областей»
Щоб тролейбуси не зупинилися…

Опубліковано: 1 Листопада о 10:00 56


Тернопільські тролейбуси можуть зупинитися, якщо не підвищити тарифи. Причина — постійне здорожчання електроенергії та економічна нестабільність.


Українські міста підвищують тарифи

В Україні продовжують зростати тарифи на громадський транспорт. Як ми вже повідомляли, львівські перевізники вимагають підвищити вартість проїзду в транспорті до 9 грн., а згідно з новими угодами, укладеними з перевізниками, останні самі, без участі міського виконкому Львова, можуть змінювати тарифи на приватних маршрутах. Очевидно, що наступним після підвищення цін у приватників відбудеться зростання ціни за проїзд і у міському електротранспорті у зв’язку передусім з його великою збитковістю.

Аналогічна ситуація — в інших містах. Найпершим підвищив вартість комунального транспорту Київ, який є найбагатшим містом в Україні. Там ще в липні тарифи у комунальному транспорті включно з тролейбусами і трамваями зросли до 8 гривень за поїздку.

Вибір без вибору

Тернопіль чи не найдовше утримував одні з найнижчих тарифів у міському електротранспорті серед усіх міст України. Проте, як повідомив ще у вересні директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх, підприємству потрібно, як мінімум, близько 20 млн. грн. лише для того, щоб тролейбуси виходили на вулиці міста і продовжували перевозити людей. При цьому керівник комунального підприємства відзначив, що без підвищення тарифу хоча б до 6 грн., підприємство просто не виживе. Йдеться навіть не про інвестиційну складову і заміну старого рухомого складу, а про елементарну підтримку транспорту на належному рівні, виплату зарплат працівникам, яких сьогодні і без того бракує. Було зазначено також, що місто повністю покриває усі витрати, пов’язані з пільговиками, але коштів все одно гостро не вистачає.

Підстав для підвищення вартості перевезень в електротранспорті справді більше, ніж достатньо. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) і відповідальна за тарифи в країні, неодноразово підвищувала вартість електроенергії у кілька разів. Відтак за останніх три роки електроенергія  в Україні здорожчала на 154%. При цьому стали дорожчими запчастини і обслуговування транспорту, зросли мінімальні зарплати… Сьогодні через заборгованість комунального підприємства «Тернопільелектротранс» електромережі погрожують вже наприкінці жовтня відімкнути електрику. Таке право їм надають “Правила роздрібного ринку електричної енергії”, затверджені тією ж сумнозвісною НКРЕКП. У результаті Тернопіль може залишитися без тролейбусів.

Варто зазначити, що міський виконком робив все можливе для збереження доступного електротранспорту. Минулого року було перераховано 40 млн. грн., а цього року — ще 25 млн. на потреби електротрансу. Проте Тернопіль, як і більшість міст України, став заручником відсутності реальної фінансової децентралізації. Передані повноваження з рівня держави на місця удвічі перевищують передані до місцевих бюджетів доходи. Коштів катастрофічно не вистачає. Окремі державні програми, зокрема, щодо фінансування освіти і медицини, виконуються в кращому випадку наполовину. Тож місцеве самоврядування опиняється перед складним вибором без вибору — або залишити тернополян без медичного забезпечення, освіти і транспорту, або піти на вимушене підвищення тарифів.

Порятунок потопаючих — справа рук самих потопаючих

Причина такої ситуації у загальній економічній нестабільності, за яку пряму відповідальність несуть уряд і Верховна Рада. Ми всі бачимо, що практично кожного місяця на все зростають ціни. У здорожчанні транспортних послуг винні не так перевізники, як ситуація в країні загалом. Перевізникам і владі доведеться шукати компроміс, щоб місто не зупинилося. Відбувається все це на фоні відверто непродуманої реформи децентралізації, коли на місця передаються невластиві функції, але не передбачається фінансування на них.

Скажімо, закон чітко передбачає, що місцеві бюджети не можуть фінансувати ті зобов’язання, які виникли за рішенням центральних органів. Ті ж освіту, медицину, усі соціальні пільги включно з транспортними, субсидії мала б фінансувати держава. Проте значну частину цього фінансового тягаря переклали на місця, а коштів на це не дали і не передбачили додаткових джерел надходжень. У такій ситуації місцеві громади вимушені виживати і рятуватися самотужки.

Замість Р.S.

Коли цей випуск «НОВОЇ…» вже готувався до друку, стало відомо, що вчора, 30 жовтня, на черговому засіданні виконавчого комітету прийнято рішення про затвердження нового тарифу на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом в м. Тернопіль.
Зокрема, з 1 листопада вартість проїзду у тролейбусах — 5 гривень для пасажирів, які скористуються персоніфікованою «Карткою тернополянина», 6 гривень — при сплаті неперсоніфікованим електронним проїзним квитком або безконтактною банківською карткою та 8 гривень — при готівковому розрахунку. У маршрутках — 6, 7 та 9 гривень відповідно, де найнижча ціна — це вартість при платі за проїзд персоніфікованою «Карткою тернополянина». Учні платитимуть у тролейбусах 2,5 грн. та 3 грн. — у автобусах та маршрутках, а студенти — 2,5 грн. у тролейбусах та 3 грн. — у автобусах, які курсують у звичайному режимі руху.
Як пояснює начальник транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський, наразі у Тернополі склалася критична ситуація з перевезенням пасажирів у міському громадському транспорті, адже всі маршрути збиткові і на понад 35% зменшилась кількість маршрутних автобусів.
«Питання про підвищення тарифів у Тернополі досить болюче, проте таке вимушене підвищення ціни на проїзд спричинене катастрофічною ситуацією, що склалася як у КП «Тернопільелектротранс», так і у приватних перевізників, — коментує Ігор Мединський. — Це спричинено неспроможністю покривати власні витрати через значне підвищення вартості електроенергії та пального, дороговартісний ремонт транспорту, середній вік якого 25 років, та нестачею коштів на виплату заробітної плати водіям».
Зауважимо, що для власників «Картки тернополянина» вартість проїзду в громадському транспорті, як і раніше, залишиться найнижчою. Відповідно, з персоніфікованою «Карткою тернополянина» тариф на проїзд складатиме 5 грн. у тролейбусі та 6 грн. — у маршрутці. Натомість найвища вартість проїзду залишиться для пасажирів, які платитимуть готівкою. Така автоматизована система оплати проїзду допоможе тернополянам заощаджувати кошти (3 грн. під час кожної поїздки), а контролюючим органам — і надалі вести належний облік фактично наданих транспортних послуг міським пасажирським транспортом.
Нагадаємо також, що за наявності пільгової «Картки тернополянина» усі категорії пільгового населення у тролейбусах та маршрутках перевозяться безкоштовно і у необмеженій кількості. Учасники бойових дій та добровольці надалі їздитимуть безкоштовно і без обмежень лише за наявності посвідчення учасника бойових дій та посвідчення добровольця відповідно.

Богдан Стасишин


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ,

Нещодавно опубліковане

Актор Олег Москаленко виконав головну роль у найбільш очікуваному українському фільмі десятиліття «Дике поле» – екранізації одного з найуспішніших романів культового письменника Сергія Жадана...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 18:00


У минулому широко знаний бізнесмен, а нині політик розповів, чому він пішов у політику і представив програму дій «Принципи поваги», яку партія «Основа» пропонує суспільству...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Під час пленарного засідання сесії відповідне звернення виголосив голова Тернопільського обласного осередку ВО «Свобода» Олег Сиротюк...


Рубрика: , , Опубліковано: о 15:00


Ця паломницька дорога відома вже майже тисячоліття і нині є однією з найпопулярніших серед мандрівників у всьому світі...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 14:00


Тернопільська «Зозулька» і весь інтернет “на вуха” поставила, і в музичному середовищі по всій Україні про себе на повен голос заявила...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 12:00



Теми дня
16 Листопада
15 Листопада
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео