Понеділок, 21 січня 2019
• Осінній атентат у Мюнхені • Степан Барна:«Маємо робити ставку на розвиток малого та середнього бізнесу в області» • Дотягнутися пальцем до обличчя • Тарас Юрик: «Тернопільські представники медведчуківської політсили «За життя» виступили проти Української церкви» • 20 облич’2018: Михайло Левицький • «У наступному житті я хотів би народитися в Україні і бути футболістом, як Шевченко!» • Короп, запечений у духовці • Олександр Рикун: «Мене одночасно запрошували і до «Шахтаря», і до «Динамо», але на заваді стали проблеми з режимом» • Тернопіль – туристичний форпост України • Картина – пальчики оближеш! • Митрополит Епіфаній: «Обрання було для мене несподіванкою…» • Помстився зятю — спалив авто • 20 облич’2018: Ігор Слюсарчук • Демократичні сили визначилися з єдиним кандидатом у президенти • Наколядували на рекорд! • Фатальна аварія у Ступках • Даринка впала на сцені… • Олександр Шевченко: «Щастя – це коли всі навколо щасливі» • Досі згадувати Кіріла в храмах – це злочин! • Президент Петро Порошенко: «Найважливіший фактор нашої єдності – українська мова»
Щоб тролейбуси не зупинилися…

Опубліковано: 1 Листопада о 10:00 56


Тернопільські тролейбуси можуть зупинитися, якщо не підвищити тарифи. Причина — постійне здорожчання електроенергії та економічна нестабільність.


Українські міста підвищують тарифи

В Україні продовжують зростати тарифи на громадський транспорт. Як ми вже повідомляли, львівські перевізники вимагають підвищити вартість проїзду в транспорті до 9 грн., а згідно з новими угодами, укладеними з перевізниками, останні самі, без участі міського виконкому Львова, можуть змінювати тарифи на приватних маршрутах. Очевидно, що наступним після підвищення цін у приватників відбудеться зростання ціни за проїзд і у міському електротранспорті у зв’язку передусім з його великою збитковістю.

Аналогічна ситуація — в інших містах. Найпершим підвищив вартість комунального транспорту Київ, який є найбагатшим містом в Україні. Там ще в липні тарифи у комунальному транспорті включно з тролейбусами і трамваями зросли до 8 гривень за поїздку.

Вибір без вибору

Тернопіль чи не найдовше утримував одні з найнижчих тарифів у міському електротранспорті серед усіх міст України. Проте, як повідомив ще у вересні директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх, підприємству потрібно, як мінімум, близько 20 млн. грн. лише для того, щоб тролейбуси виходили на вулиці міста і продовжували перевозити людей. При цьому керівник комунального підприємства відзначив, що без підвищення тарифу хоча б до 6 грн., підприємство просто не виживе. Йдеться навіть не про інвестиційну складову і заміну старого рухомого складу, а про елементарну підтримку транспорту на належному рівні, виплату зарплат працівникам, яких сьогодні і без того бракує. Було зазначено також, що місто повністю покриває усі витрати, пов’язані з пільговиками, але коштів все одно гостро не вистачає.

Підстав для підвищення вартості перевезень в електротранспорті справді більше, ніж достатньо. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) і відповідальна за тарифи в країні, неодноразово підвищувала вартість електроенергії у кілька разів. Відтак за останніх три роки електроенергія  в Україні здорожчала на 154%. При цьому стали дорожчими запчастини і обслуговування транспорту, зросли мінімальні зарплати… Сьогодні через заборгованість комунального підприємства «Тернопільелектротранс» електромережі погрожують вже наприкінці жовтня відімкнути електрику. Таке право їм надають “Правила роздрібного ринку електричної енергії”, затверджені тією ж сумнозвісною НКРЕКП. У результаті Тернопіль може залишитися без тролейбусів.

Варто зазначити, що міський виконком робив все можливе для збереження доступного електротранспорту. Минулого року було перераховано 40 млн. грн., а цього року — ще 25 млн. на потреби електротрансу. Проте Тернопіль, як і більшість міст України, став заручником відсутності реальної фінансової децентралізації. Передані повноваження з рівня держави на місця удвічі перевищують передані до місцевих бюджетів доходи. Коштів катастрофічно не вистачає. Окремі державні програми, зокрема, щодо фінансування освіти і медицини, виконуються в кращому випадку наполовину. Тож місцеве самоврядування опиняється перед складним вибором без вибору — або залишити тернополян без медичного забезпечення, освіти і транспорту, або піти на вимушене підвищення тарифів.

Порятунок потопаючих — справа рук самих потопаючих

Причина такої ситуації у загальній економічній нестабільності, за яку пряму відповідальність несуть уряд і Верховна Рада. Ми всі бачимо, що практично кожного місяця на все зростають ціни. У здорожчанні транспортних послуг винні не так перевізники, як ситуація в країні загалом. Перевізникам і владі доведеться шукати компроміс, щоб місто не зупинилося. Відбувається все це на фоні відверто непродуманої реформи децентралізації, коли на місця передаються невластиві функції, але не передбачається фінансування на них.

Скажімо, закон чітко передбачає, що місцеві бюджети не можуть фінансувати ті зобов’язання, які виникли за рішенням центральних органів. Ті ж освіту, медицину, усі соціальні пільги включно з транспортними, субсидії мала б фінансувати держава. Проте значну частину цього фінансового тягаря переклали на місця, а коштів на це не дали і не передбачили додаткових джерел надходжень. У такій ситуації місцеві громади вимушені виживати і рятуватися самотужки.

Замість Р.S.

Коли цей випуск «НОВОЇ…» вже готувався до друку, стало відомо, що вчора, 30 жовтня, на черговому засіданні виконавчого комітету прийнято рішення про затвердження нового тарифу на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом в м. Тернопіль.
Зокрема, з 1 листопада вартість проїзду у тролейбусах — 5 гривень для пасажирів, які скористуються персоніфікованою «Карткою тернополянина», 6 гривень — при сплаті неперсоніфікованим електронним проїзним квитком або безконтактною банківською карткою та 8 гривень — при готівковому розрахунку. У маршрутках — 6, 7 та 9 гривень відповідно, де найнижча ціна — це вартість при платі за проїзд персоніфікованою «Карткою тернополянина». Учні платитимуть у тролейбусах 2,5 грн. та 3 грн. — у автобусах та маршрутках, а студенти — 2,5 грн. у тролейбусах та 3 грн. — у автобусах, які курсують у звичайному режимі руху.
Як пояснює начальник транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський, наразі у Тернополі склалася критична ситуація з перевезенням пасажирів у міському громадському транспорті, адже всі маршрути збиткові і на понад 35% зменшилась кількість маршрутних автобусів.
«Питання про підвищення тарифів у Тернополі досить болюче, проте таке вимушене підвищення ціни на проїзд спричинене катастрофічною ситуацією, що склалася як у КП «Тернопільелектротранс», так і у приватних перевізників, — коментує Ігор Мединський. — Це спричинено неспроможністю покривати власні витрати через значне підвищення вартості електроенергії та пального, дороговартісний ремонт транспорту, середній вік якого 25 років, та нестачею коштів на виплату заробітної плати водіям».
Зауважимо, що для власників «Картки тернополянина» вартість проїзду в громадському транспорті, як і раніше, залишиться найнижчою. Відповідно, з персоніфікованою «Карткою тернополянина» тариф на проїзд складатиме 5 грн. у тролейбусі та 6 грн. — у маршрутці. Натомість найвища вартість проїзду залишиться для пасажирів, які платитимуть готівкою. Така автоматизована система оплати проїзду допоможе тернополянам заощаджувати кошти (3 грн. під час кожної поїздки), а контролюючим органам — і надалі вести належний облік фактично наданих транспортних послуг міським пасажирським транспортом.
Нагадаємо також, що за наявності пільгової «Картки тернополянина» усі категорії пільгового населення у тролейбусах та маршрутках перевозяться безкоштовно і у необмеженій кількості. Учасники бойових дій та добровольці надалі їздитимуть безкоштовно і без обмежень лише за наявності посвідчення учасника бойових дій та посвідчення добровольця відповідно.

Богдан Стасишин


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Степан Бандера народився 1 січня 1909 року на Івано-Франківщині в патріотичній родині священика...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Прикладом успішно реалізованих проектів, вважає голова ТОДА, є відкриття нових підприємств...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:00


Для канадця Адоніса Стівенсона після нокауту від Олександра Гвоздика це стало завданням на цілий день
...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:00


Україна торжествує! Єдина православна церква, про яку століттями мріяли покоління українців, стала реальністю. Здійснилося те, що донедавна вважалося фантастичним і нереальним...


Рубрика: , , Опубліковано: о 11:00


Ось уже удев’ятнадцяте «НОВА…» визначає рейтинг таких людей на Тернопіллі — 20 облич року.
І разом з ними пропонуємо Вам також згадати рік, що минає, — які спогади він залишить у пам’яті...


Рубрика: Опубліковано: о 10:00



Теми дня
21 Січня
18 Січня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео