В українців тепер будуть два договори: про постачання електроенергії та про надання послуг з розподілу.
Отже, що змінилося:
З 1 січня 2019 року ліквідують такі організації, як обленерго, відтепер енергопослуги клієнтам в Україні надають дві різні компанії — оператор системи розподілу і компанія – постачальник електроенергії. У зв’язку з нововведеннями, щоб продовжити споживати електроенергію, пересічний український споживач укладає два договори:
– про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу;
– про постачання електричної енергії споживачеві з обраним електропостачальником або постачання електроенергії постачальником універсальних послуг.
Як укласти договір і для чого він потрібен
Після нововведень для того, щоб укласти або переукласти договір з новою компанією, не обов’язково особисто заповнювати та приносити до енергокомпанії бланк заяви, оскільки є спрощена процедура.
Тепер для переукладання договору споживачам достатньо тільки оплатити рахунок і/або продовжити споживати електроенергію – це буде вважатися згодою з умовами публічної угоди та автоматично підключить споживача до послуг двох компаній. Договір споживача з оператором системи розподілу переважно стосується технічних параметрів потужності, класу напруги, якості електричної енергії, процедури відключення і підключення, а договір про постачання електричної енергії передбачає комерційний продаж споживачеві електричної енергії як товарної продукції.
Як оплачувати рахунки за електроенергію
За інформацією НКРЕКУ, вартість послуг для українців наразі не зміниться, а зміниться тільки зовнішній вигляд платіжки. Після
1 лютого 2019 року споживачі отримають один загальний платіжний документ з новими реквізитами. У рахунку будуть дві окремі позиції: за послуги постачання електроенергії та за послуги розподілу. Нові реквізити будуть у доступі на сайтах компаній, які надають енергопослуги, і в перших рахунках від постачальника, які прийдуть споживачам у лютому 2019 року. При оплаті через банк чи інтернет-банкінг треба буде вказати нові реквізити. У системі «особистий кабінет» і електронних платіжних системах зміни набудуть чинності автоматично.
Щодо показників лічильників, споживачі Тернопільщини також мають змогу подавати показники за телефоном цілодобової та безкоштовної лінії кол-центру 0-800-50-90-40, через персональний кабінет на сайті «Тернопільобленерго», через банк чи іншими звичними способами.
Нагадаємо, що у квітні 2017 року Верховна Рада ухвалила закон «Про ринок електроенергії». Автори документа стверджували, що цей закон приведе до того, що в галузі виробництва електроенергії та її постачання для кінцевих споживачів з’являться конкурентні відносини, що змусить виробників підвищувати свою ефективність і виведе з ринку неефективне виробництво. Очікується, що новий ринок електроенергії також надасть населенню можливість обирати постачальників електроенергії. 1 липня 2019 року в Україні має розпочати роботу новий ринок електроенергії. При цьому ціна відпусканої електроенергії ТЕС та іншими виробниками буде регулюватися виключно ринковим попитом і пропозицією.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: електроенергія, оплата