Четвер, 25 лютого 2021
• «Через два місяці після загибелі Василя народився наш синочок…» • З гітарою по світу! • Бог за колючим дротом • 24 лютого відбудеться чемпіонат міста Тернополя з фристайлу (могул) • 25 снігоприбиральних машин працювали вночі на дорогах і тротуарах Тернополя • Сесія Тернопільської міськради відбудеться 5 березня • Сергія Надала обрано Головою Тернопільського регіонального відділення Асоціації міст України • Серед ночі побив подругу аж до струсу головного мозку… • Державний реєстратор із Монастириська незаконно оформив клієнтам два будинки • Не стало шанованого професора Тернопільського національного технічного університету • 8 березня Олександр Божик з рок-бендом у Тернополі • Снігові перегони у «Savich-Park»: змагалися 63 сноубордисти • П’ять страв з курки і свинини для ідеальної гостини • Давав задній хід і зачепив 2-річну дівчинку • Працівник патрульної поліції Тернополя фабрикував протоколи • «Ternopil Hockey Classic» панував на «Театралці» • Розкрили злочин за… сімейними фотографіями • Тернополянин Андрій Смерека розвернув на «Голосі…» чотири крісла! • Погода для різних груп м’язів • «Божик скрипки» їде до Тернополя
Тернополянин Анатолій Табас: «Мої машинки для того, щоб гралися дорослі»

Автор: Опубліковано: 15 Березня о 18:00 1231


Про таку людину, як Анатолій Табас, зазвичай кажуть, що у неї «золоті руки».


Радіокеровані моделі машинок, які  виготовляє 33-річний Анатолій, виглядають настільки реалістично, що відрізняються від справжніх лише меншим розміром. Їх масштаб становить 1:10. Про автомобілі чоловік знає майже все, адже за професією автомеханік, займається тюнінгом і дообладнанням авто. Тож, і великі машини і мініатюрні машинки займають важливе місце його у житті. А любов до них зародилася у нього ще з дитинства.

— Як виникла ідея виготовляти машинки у масштабі 1:10? І як давно ви цим займаєтесь?

— Це – найпопулярніший масштаб для радіокерованих моделей. Тому, питання вибору масштабу особливо не розглядалося. Виготовляти машинки розпочав у 2014 році, але ще з дитинства захоплювався різними моделями машин: і збірними, і колекційними. Давно планував й собі якусь створити, але завжди щось не виходило. Купив журнал, у якому з кожним номером була одна деталь до моделі. Так, за рік повністю її зібрав, хоч жодного разу не запускав. Збирав тільки заради задоволення. З того часу з’явилася ще більша зацікавленість автомобілями. Знайомився з людьми, спілкувався, почав більше в цьому «крутитися». І так до сьогодні.

— Для створення машинки який матеріал використовуєте?

— Абсолютно різний. Зазвичай використовую двохкомпонентні і звичайні ПВХ пластики, акріли. З ПВХ пластиком простіше працювати. Він ріжеться ножем, тож можна змоделювати будь-яку модель. Вчився деякий час підбирати матеріали, навіть фарбу. Будь-яка для такої роботи не підійде, треба брати суто модельну. Купити хорошу фарбу досить проблематично не тільки в Тернополі, а й по всій Україні. Привозять лише від однієї японської фірми в балончиках певні відтінки. Тому  деколи не виходить скомпонувати те, що хочеться.  Ціни на японську фарбу достатньо високі. Зараз пробую американські фарби. Їх можна змішувати за допомогою аерографа і досягати різних відтінків, більш цікавих.

— Щоб зробити міні-авто, скільки часу затрачаєте?

— Від тижня до місяця. Усе залежить від наявності часу і натхнення. Деякі машинки достатньо швидко робляться. От, беру кузов в руки і знаю, що з ним робити, бо одразу уявляю, якою має бути саме ця модель. А є й такі, що просто стоять на столі, перед очима достатньо довго, поки не з’являється ідея, що можна з цією машинкою зробити. Реалізовуючи цю ідею, через деякий час отримую готову модель.

— Яку кількість автівок наразі виготовили?

— Суто моїх вже близько п’ятнадцяти. Кузов уже від початку готовий. Це – вакуумна формовка з полікарбонату, яка на вигляд  як пластикова пляшка – прозора, не б’ється при ударах, аби машинки на гонках не тріскали, не билися. А далі  я фарбую, роблю деталізацію, дзеркала, глушники. Все для того, щоб машинка мала максимально реалістичний вигляд.

— Анатолію, ви продаєте власні вироби. Можливо, вже й постійні клієнти з’явилися?

— Останнім часом я більше займаюся кузовами для авто. Але були різні варіанти  для гаражів і для трас. Є люди, які постійно цим цікавляться. Мій товариш з Дніпропетровська – один з організаторів змагань по дрифту радіокерованих моделей. Він багато чого сам робить, а дещо я йому допомагав робити  і на трасу, і в гараж. Так, одному хлопцеві, який є постійним клієнтом, ми вже майже пів року щось нове виготовляли. І в результаті клієнт зробив цілий гараж зі станками, стендами, стелажами, шафами і підйомником для машини. Коли подивитись на загальну фотографію, можна подумати, що цей гараж реального розміру.

— Деякі роботи ви називаєте проектами. Що таке проект?

— Проектом може бути навіть одна машина. Коли її просто пофарбувати і виставити – це модель. Якщо ж починати додумувати, доробляти, додавати щось, виготовляти спеціальну деталь для неї, то це вже певний проект, який розробляється. А не просто заводське штампування.

— Ваші машинки тільки для приватних колекцій, чи діти теж можуть гратися?

— Швидше, щоб гратися. Але не так дітям, як старшим дядькам. Тому, що моє хобі достатньо дороге виходить. Радіокерована модель середнього класу, яка їздить, коштує близько 500-600 доларів. Для дитини не кожен купить. Хоч наймолодшому учаснику українських дрифт-змагань близько 12 років. Він класно ганяє і навіть займає призові місця.

— Ваше хобі лише машинками не обмежується. Ви – справжній майстер на всі руки. Що ще, окрім машинок, виготовляєте?

— Люблю працювати руками. Виготовив кілька варіантів лампових годинників. Один з них зараз стоїть у мене вдома, тішить око. Зробив нічники, візитницю. Нещодавно дитині столика виготовив. Меблі з дерева роблю. Мені це подобається. Можна все зробити, головне, аби було бажання і час.

— У чому, на ваш погляд, унікальність ваших робіт?

— Я не копіюю чужі роботи, а вигадую і додаю щось своє.  Кожна машинка – індивідуальний проект. Звичайно, може  чимось  нагадувати інші моделі, але навіть серед тих, які я виготовив, двох одинакових ви не знайдете.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , , ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Василь Дуль із села Чумалі Збаразького району загинув в аварії 2 грудня 2020-го року. ДТП сталася неподалік Тернополя, біля повороту на село Байківці...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 13:03


Уляна Шаповал з Почаєва – про роботу в ОАЕ та Китаї і «карантинну» творчість
...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 12:02


Чи відновлять у Бережанах на місці колонії давню святиню?....


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 11:55


24 лютого у гірськолижному комплексі «Savich-Park» (вул. Генерала Тарнавського) відбудеться Чемпіонат міста Тернополя з фристайлу (могул)...


Опубліковано: о 16:20


Вночі 23 лютого дорожні і комунальні служби продовжували очищати вулиці Тернополя від ожеледиці, яка утворилася внаслідок коливання температурних показників, та від снігових валів...


Опубліковано: о 12:48



Теми дня
24 Лютого
23 Лютого
22 Лютого
21 Лютого
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео