Якщо в деяких інших областях до таких ремонтів тільки приступають, то тернопільські дорожники, як і обіцяли, до кінця минулого тижня (тобто до середини червня) завершили навіть дуже трудомісткий ремонт на обході Копичинців. Мова про дорогу М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. Там загалом відремонтовано дві ділянки загальною протяжністю 1,3 км, які завершували список затверджених ремонтних робіт на 2016 рік. Щоб вкластися в обіцяні терміни, дорожники працювали без вихідних, але з врахуванням погодних умов.
В обласній Службі автомобільних доріг наголошують, що майже 12 кілометрів дорожнього покриття відремонтовано за новою технологією холодної регенерації або ресайклінгу, яку широко застосовують у цивілізованому світі.
— Ресайклінг забезпечує укріплення основи дороги, — пояснив начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик. — Це означає, що дорожнє покриття служитиме набагато довше, ніж при простій заміні верхніх шарів асфальтобетону. Відповідно і гарантія на такий ремонт в межах десяти років.
Щоправда, довговічність доріг часто залежить і від самих користувачів автошляхів. Це, найперше, стосується недобросовісних перевізників, які не дотримуються вагових норм, значно їх перевищуючи, чим завдають мільйонних збитків дорожній системі.
Отож, поточні середні ремонти завершено, і невдовзі дорожники краю, згідно з програмами відновлення доріг Тернопілля, візьмуться за стратегічні напрямки. Такими визначені дороги Кременець-Тернопіль (частина транспортного коридору Київ-Чоп, саме ним іде основний потік транспорту) та Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль (цей шлях є найкоротшим до Буковелю). Приведення двох цих напрямків до належного стану дозволить значно перерозподілити транспортні потоки і спрямувати їх через територію нашої області.
А на черзі у Служби автомобільних доріг у Тернопільській області будівництво нової об’їзної дороги в обхід Тернополя. Вона має пролягти територією чотирьох сіл Тернопільського району — Шляхтинців, Смиківців, Підгороднього і Довжанки. Загальна довжина дороги — близько 44 км.
Нині вантажний транспорт іде прямо територією Тернополя, в районі вулиці 15 Квітня. Це створює незручності і для мешканців міста, і для авто перевізників. Нова дорога виведе вантажні фури з обласного центру і значно розвантажить транспортний потік у відповідних ділянках мікрорайонів «Сонячний», «Східний» та «Дружба».
Щоправда, збудувати об’їзну дорогу Богдан Юлик пропонує на умовах концесії, тобто, підрядна організація за свої кошти за півтора-два роки збудує дорогу, а потім певну кількість часу буде брати плату за проїзд цією дорогою. Служба автомобільних доріг у Тернопільській області вже передала всі відповідні документи до Кабміну і нині проект розглядають в уряді. Зокрема, урядовці визначаються щодо розміру майбутньої плати за нову дорогу. Якщо не виникне жодних ускладнень, то буде оголошений міжнародний конкурс на залучення концесора. Уже нині, на стадії проекту, є кілька зацікавлених у будівництві компаній.
На думку Богдана Юлика, це був би дуже вигідний проект для нашого краю, адже роботу отримає чимало місцевих підприємств (включаючи кар’єри), також буде створено чимало нових робочих місць. А насамперед обласний центр отримає гідну об’їзну дорогу, яку будуть утримувати в належному стані.
Ділянки доріг державного значення у Тернопільській області, відремонтовані з початку 2016 року
Назва дороги | Протяжність відремонтованої ділянки (км) | Прив’язка до населеного пункту |
---|---|---|
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече | 3,31 | с.Шляхтинці |
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече | 0,7 | м.Копичинці |
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече | 0,6 | м.Копичинці |
М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка | 2,3 | смт.Козова |
Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль | 2,7 | с.Дарахів |
Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль | 2,3 | с.Струсів |
Разом | 11,91 |
Джерело: НОВА Тернопільська газета