Неділя, 27 вересня 2020
• Спогади про справжню людину • «Червоні дороги»: в Україні вперше зазвучала пісня про ДТП • Завершено перший етап облаштування нового надземного пішохідного переходу • Остання мандрівка Карпатами… • Від важкої недуги померла директорка Рекшинського НВК Оксана Заяць • Урядовці «кришують» контрабанду ліків від COVID-19, а натомість звинувачують місцеве самоврядування у збільшенні хворих • Західноукраїнський національний університет об’єднав науковців світу під час Другого Міжнародного Тижня! • Віктор Овчарук: «Упродовж усієї каденції обласна рада активно працювала, щоб зробити медичні послуги якіснішими та доступнішими» • Від нас пішла Легенда… • Вбили завучку Тернопільської ЗОШ №11… • Президент побував у новому дитячому садочку в Білій • Володимир Зеленський на Тернопіллі: відкрив «Водну арену», тестував ремонти доріг і взяв участь у представленні Стратегії розвитку • Які роботи завершили у Парку Національного відродження • На бульварі Д. Галицького тривають роботи з облаштування бювету • 3000 закоханих пар скористалися у Тернополі сервісом «Шлюб за добу» • У Тернополі триває облаштування нових зупинок громадського транспорту • COVID-19 на Тернопільщині: 197 випадків захворювання за добу, два – летальні • У церкві в Зборові унікальний різьблений і кований іконостас • 5 рецептів пікантних заготовок зі слив • Уже подали 16 проєктів на «Громадський бюджет 2021» Тернополя
У Львові і Києві підвищують вартість проїзду в транспорті

Опубліковано: 19 Жовтня о 14:00 37


Різке здорожчання пального провокує чергове підвищення цін на транспортні послуги.


Останні два тижні стали справжнім шоком для автомобілістів. Ціни на пальне виросли в середньому на 3-5 грн. Проте це ще не межа. Експерти стверджують, що ціна може зрости приблизно на 10 гривень від тієї, що ми мали у вересні. Серед причин виділяють кілька основних.
Перша — це повна залежність України від іноземного імпорту. Сьогодні, за словами експертів, 85 % пального імпортується. Оскільки закупівлі здійснюються за валюту, то на фоні здешевлення гривні зростає ціна пального. Крім того, у вересні-жовтні зростає попит на пальне у зв’язку з проведенням сільськогосподарських робіт.
Друга причина — це здорожчання нафти на світових ринках. Так, протягом двох останніх місяців нафта подорожчала майже на 15 відсотків — із 72 доларів США за барель до 85. А за інформацією світової аналітичної агенції Bloomberg, ще до нового року ціна нафти сорту “брент” може зрости до 100 доларів США за барель, що, у свою чергу, вплине і на ціну пального в Україні.
Третя причина — можлива змова трейдерів, які скористалися загальносвітовою тенденцією зростання ціни на нафту і, користуючись монопольним положенням на ринку, синхронно підносять ціни на пальне. Таку думку, зокрема, висловив голова Бюро комплексного аналізу та прогнозів Сергій Дяченко. Варто зауважити, що цього року Антимонопольний комітет вже висував подібні звинувачення двом найбільшим трейдерам пального в Україні і обіцяв ініціювати порушення кримінального провадження.
Саме змову трейдерів вважає головною причиною зростання цін на пальне і більшість простих громадян. Через це минулого тижня у багатьох обласних центрах України, у т. ч. і в Тернополі, відбулися акції протестів автомобілістів. Тепер же, судячи з усього, вже ближчим часом проблема високих цін на пальне зачепить не лише тих, хто має власне авто, а й користувачів громадського транспорту.
Першими ціни на маршрутки підвищили київські перевізники, де ще в серпні ціна зросла до 7 гривень, а сьогодні одна поїздка вартує вже 8 гривень у приватних перевізників. На комунальному транспорті ціна зросла до 8 гривень ще у липні цього року.
Схожа ситуація і у Львові, де 12 жовтня перевізники поставили ультиматум міській владі з вимогою підвищити тариф до 9 грн. за проїзд. Львівські перевізники також вимагають 100 % відшкодування коштів за перевезення пільговиків. Про це йдеться у заяві Асоціації перевізників Львівщини, Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів».
Очевидно, більша частина негативу, що пов’язана з підвищенням вартості громадського транспорту, ляже на місцеве самоврядування, хоча від нього у цій ситуації мало що залежить. Адже втримати теперішні ціни можна лише на макроекономічному рівні, зупинивши знецінення гривні, запровадивши реальні антимонопольні заходи на ринку пального та розвиваючи власну нафтопереробну промисловість. Наразі місцева влада може лише шукати можливості щодо оптимізації витрат. Передбачаючи це, у Тернополі вже давно запровадили електронний квиток, що дозволяє забезпечити належний облік пасажирів пільгової категорії, за яких потрібно платити з місцевого бюджету.

Богдан Стасишин, експерт з питань транспорту


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Минає 9 днів світлої пам’яті з дня непримиренної втрати для Тернопільщини та усієї країни Людини високого неба, умілого керівника, вірного та чесного друга, надзвичайного патріота України, люблячого батька та дідуся ОЛЕКСАНДРА СТАДНИКА...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 20:57


Нещодавно виконавці Пуританин та Форта презентували першу в Україні гостросоціальну композицію про дорожньо-транспортні пригоди...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 15:49


У Тернополі на вул. 15 Квітня (поблизу Збаразького кільця) тривають роботи з облаштування нового надземного пішохідного переходу...


Опубліковано: о 14:39


Ігорю Поповичу було лише 46 років...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 12:31



Теми дня
25 Вересня
24 Вересня
23 Вересня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео