Четвер, 23 березня 2023
• Вчинив домашнє насильство – зумій понести за нього відповідальність • «Контінентал» розпочав весняну посівну • 77 тисяч гривень – за неіснуючий квадроцикл • Викрав телефон із-під прилавка • Сергій Добалюк: «У час війни кожен із нас мусить бути волонтером» • Майстриня з Тернопільщини втратила понад 15 тисяч гривень • «Війна змінає маски. На фронті всі — справжні» • «Гаряча лінія» для підтримки родин полеглих Героїв • Міський голова Тернополя відвідав на передовій захисників із 44-ої тернопільської бригади • Волонтерка Тіфані привезла допомогу до Тернополя • «Я не прийшов вбивати, а — захищати рідну землю» • Ляльки Лідії Лапки — для перемоги • Іконописець Володимир Шерстій пройшов пекельні бої на Харківщині • Фонд житла — для тимчасового проживання переселенців • Російська ракета вдарила по Підгаєччині • Нове життя знайденого на складі Кобзаря • Гектари маскувальних сіток — із «цеху» історичного факультету • Волонтери центру «Допомога армії від Тернополя» вирушили до наших захисників на фронт • «Якщо Бог і є, Він носить форму мого покоління» • Вдова загиблого Героя купила авто для побратимів чоловіка
У Львові і Києві підвищують вартість проїзду в транспорті

Опубліковано: 19 Жовтня о 14:00 40


Різке здорожчання пального провокує чергове підвищення цін на транспортні послуги.


Останні два тижні стали справжнім шоком для автомобілістів. Ціни на пальне виросли в середньому на 3-5 грн. Проте це ще не межа. Експерти стверджують, що ціна може зрости приблизно на 10 гривень від тієї, що ми мали у вересні. Серед причин виділяють кілька основних.
Перша — це повна залежність України від іноземного імпорту. Сьогодні, за словами експертів, 85 % пального імпортується. Оскільки закупівлі здійснюються за валюту, то на фоні здешевлення гривні зростає ціна пального. Крім того, у вересні-жовтні зростає попит на пальне у зв’язку з проведенням сільськогосподарських робіт.
Друга причина — це здорожчання нафти на світових ринках. Так, протягом двох останніх місяців нафта подорожчала майже на 15 відсотків — із 72 доларів США за барель до 85. А за інформацією світової аналітичної агенції Bloomberg, ще до нового року ціна нафти сорту “брент” може зрости до 100 доларів США за барель, що, у свою чергу, вплине і на ціну пального в Україні.
Третя причина — можлива змова трейдерів, які скористалися загальносвітовою тенденцією зростання ціни на нафту і, користуючись монопольним положенням на ринку, синхронно підносять ціни на пальне. Таку думку, зокрема, висловив голова Бюро комплексного аналізу та прогнозів Сергій Дяченко. Варто зауважити, що цього року Антимонопольний комітет вже висував подібні звинувачення двом найбільшим трейдерам пального в Україні і обіцяв ініціювати порушення кримінального провадження.
Саме змову трейдерів вважає головною причиною зростання цін на пальне і більшість простих громадян. Через це минулого тижня у багатьох обласних центрах України, у т. ч. і в Тернополі, відбулися акції протестів автомобілістів. Тепер же, судячи з усього, вже ближчим часом проблема високих цін на пальне зачепить не лише тих, хто має власне авто, а й користувачів громадського транспорту.
Першими ціни на маршрутки підвищили київські перевізники, де ще в серпні ціна зросла до 7 гривень, а сьогодні одна поїздка вартує вже 8 гривень у приватних перевізників. На комунальному транспорті ціна зросла до 8 гривень ще у липні цього року.
Схожа ситуація і у Львові, де 12 жовтня перевізники поставили ультиматум міській владі з вимогою підвищити тариф до 9 грн. за проїзд. Львівські перевізники також вимагають 100 % відшкодування коштів за перевезення пільговиків. Про це йдеться у заяві Асоціації перевізників Львівщини, Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів».
Очевидно, більша частина негативу, що пов’язана з підвищенням вартості громадського транспорту, ляже на місцеве самоврядування, хоча від нього у цій ситуації мало що залежить. Адже втримати теперішні ціни можна лише на макроекономічному рівні, зупинивши знецінення гривні, запровадивши реальні антимонопольні заходи на ринку пального та розвиваючи власну нафтопереробну промисловість. Наразі місцева влада може лише шукати можливості щодо оптимізації витрат. Передбачаючи це, у Тернополі вже давно запровадили електронний квиток, що дозволяє забезпечити належний облік пасажирів пільгової категорії, за яких потрібно платити з місцевого бюджету.

Богдан Стасишин, експерт з питань транспорту


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

Конституція України передбачає, що людина, її життя і здоров’я честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст та спрямованість діяльності держави, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:33


У Компанії «Контінентал Фармерз Груп» стартувала весняна посівна’2023...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:29


Майже 77 тисяч гривень втратив житель Чортківського району...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:16


Позбавлення волі строком від п’яти до восьми років загрожує двом чоловікам які привласнили чужі мобільні телефони. Міри покарання їм обере суд...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:13


Козівська громада за рік війни відправила на фронт 70 бусів допомоги ...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 11:15



Теми дня
23 Березня
16 Березня
15 Березня