Четвер, 25 квітня 2024
• Мінливий квітень: коли в Україну повернеться тепло? • 9000 доларів за те, щоб «швидко перебігти кордон» • “Батько загиблого Героя несе хрест іншого Героя”. На Тернопільщині попрощалися із захисником • У Тернополі у парку “Сопільче” провели змагання зі спортивного орієнтування • Тернополянин оплатив оренду квартири… шахраєві • Міський голова Тернополя від себе передав допомогу на фронт • На Тернопільщині є майже сотня вільних вакансій для лікарів • Біля Тернополя намагались застрелити кримінального авторитета • На війні загинув 22-річний захисник Денис Каразія із Кременеччини • У чоловіків із Чортківщини виявили незаконні зброю і набої • У Тернополі двоє підлітків отруїлися алкоголем • Юні волонтери з Шумщини допомагають ЗСУ • Зупинив суддю і поплатився посадою. Патрульного з Тернополя звільнили за перевищення службових обов’язків • Знайшли мертвою на полі. Прикрий випадок на Тернопільщині • Троє посадовців із Тернопільщини заподіяли збитків на 26 мільйонів гривень • У Тернополі засуджено трьох депутатів російської держдуми • Військовий з Тернополя Дмитро Линва два роки бореться з онкологією • «У наш офіс в Харкові прилетіла російська ракета…» • Колишнього начальника Тернопільської державної податкової інспекції засудили за вимагання грошей • На Рівненщині знайшли давню ікону художника з Тернопільщини
У Львові і Києві підвищують вартість проїзду в транспорті

Опубліковано: 19 Жовтня о 14:00 41


Різке здорожчання пального провокує чергове підвищення цін на транспортні послуги.


Останні два тижні стали справжнім шоком для автомобілістів. Ціни на пальне виросли в середньому на 3-5 грн. Проте це ще не межа. Експерти стверджують, що ціна може зрости приблизно на 10 гривень від тієї, що ми мали у вересні. Серед причин виділяють кілька основних.
Перша — це повна залежність України від іноземного імпорту. Сьогодні, за словами експертів, 85 % пального імпортується. Оскільки закупівлі здійснюються за валюту, то на фоні здешевлення гривні зростає ціна пального. Крім того, у вересні-жовтні зростає попит на пальне у зв’язку з проведенням сільськогосподарських робіт.
Друга причина — це здорожчання нафти на світових ринках. Так, протягом двох останніх місяців нафта подорожчала майже на 15 відсотків — із 72 доларів США за барель до 85. А за інформацією світової аналітичної агенції Bloomberg, ще до нового року ціна нафти сорту “брент” може зрости до 100 доларів США за барель, що, у свою чергу, вплине і на ціну пального в Україні.
Третя причина — можлива змова трейдерів, які скористалися загальносвітовою тенденцією зростання ціни на нафту і, користуючись монопольним положенням на ринку, синхронно підносять ціни на пальне. Таку думку, зокрема, висловив голова Бюро комплексного аналізу та прогнозів Сергій Дяченко. Варто зауважити, що цього року Антимонопольний комітет вже висував подібні звинувачення двом найбільшим трейдерам пального в Україні і обіцяв ініціювати порушення кримінального провадження.
Саме змову трейдерів вважає головною причиною зростання цін на пальне і більшість простих громадян. Через це минулого тижня у багатьох обласних центрах України, у т. ч. і в Тернополі, відбулися акції протестів автомобілістів. Тепер же, судячи з усього, вже ближчим часом проблема високих цін на пальне зачепить не лише тих, хто має власне авто, а й користувачів громадського транспорту.
Першими ціни на маршрутки підвищили київські перевізники, де ще в серпні ціна зросла до 7 гривень, а сьогодні одна поїздка вартує вже 8 гривень у приватних перевізників. На комунальному транспорті ціна зросла до 8 гривень ще у липні цього року.
Схожа ситуація і у Львові, де 12 жовтня перевізники поставили ультиматум міській владі з вимогою підвищити тариф до 9 грн. за проїзд. Львівські перевізники також вимагають 100 % відшкодування коштів за перевезення пільговиків. Про це йдеться у заяві Асоціації перевізників Львівщини, Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів».
Очевидно, більша частина негативу, що пов’язана з підвищенням вартості громадського транспорту, ляже на місцеве самоврядування, хоча від нього у цій ситуації мало що залежить. Адже втримати теперішні ціни можна лише на макроекономічному рівні, зупинивши знецінення гривні, запровадивши реальні антимонопольні заходи на ринку пального та розвиваючи власну нафтопереробну промисловість. Наразі місцева влада може лише шукати можливості щодо оптимізації витрат. Передбачаючи це, у Тернополі вже давно запровадили електронний квиток, що дозволяє забезпечити належний облік пасажирів пільгової категорії, за яких потрібно платити з місцевого бюджету.

Богдан Стасишин, експерт з питань транспорту


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

В Україні кілька днів дощить, а температура у багатьох областях нагадує більш осінню, аніж весняну...


Рубрика: , Опубліковано: о 23:46


Отримали 9000 доларів за «швидко перебігти кордон» - за організацію незаконного переправлення "ухилянта" через кордон на Тернопільщині судитимуть двох осіб...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:00


Лановецька громада провела в останню дорогу Василя Друзюка. 19 квітня з Героєм попрощалися в його рідному селі Іванківці...


Рубрика: , Опубліковано: о 20:13


У Тернополі у парку "Сопільче" провели змагання зі спортивного орієнтування серед закладів загальної середньої освіти в рамках проєкту "Пліч-о-пліч всеукраїнські шкільні ліги"...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 16:00


28-річний тернополянин розповів, що на сайті «OLX» зацікавився пропозицією щодо винайму житла в обласному центрі...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:59



Теми дня
24 Квітня
23 Квітня
22 Квітня