Середа, 28 жовтня 2020
• COVID-19 на Тернопільщині: 213 випадків зараження за добу, один – летальний • Обірвалося життя медсестри обласного онкодиспансеру Степанії Кушнір • У Байківцях вчаділи троє людей • Дані обласної ТВК: на Тернопіллі проголосували майже 357 тисяч виборців, що складає 45% • У Тернополі вибори виграли Сергій Надал і «Свобода» • 103 виборчі дільниці відкрилися для голосування на території Тернопільської громади • Тернопільський теплохід «Герой Танцоров» після ремонту уже на плаву • У Біблійному саду у Тернополі відкрили унікальну скульптурну композицію «Вознесіння Господнє» • Як голосувати на місцевих виборах’2020 • Краса… із колючками! • Юрій Дзюбан: «Від нашого вибору залежить, чи буде розвиватися наша Громада!» • Роман Сасанчин: життя після «Голосу…» • Коронавірус забрав життя Галини Слюзар • Квартири – для Героїв! • У Підволочиському районі чоловік сапою проламав дружині череп • Побороли коронавірус – готуються до 65-річчя шлюбу! • Класичний університет Тернополя взяв участь у Всеукраїнському проєкті «Озеленення України» • Тернопільський ЦНАП видасть паспорти до виборів (графік) • Двоє дітей постраждали в аваріях на Тернопільщині • Освятили новий храм Покладення Ризи Пресвятої Богородиці УГКЦ
Як змінився Тернопіль за 10 років

Опубліковано: 17 Жовтня о 16:44 66


У Тернополі тривають великі позитивні перетворення. Реалізовуються великі унікальні проєкти, яким немає аналогів в Україні. Відбуваються ці позитивні зміни в тому числі завдяки цілеспрямованому, сильному, фаховому міському голові, котрий береться і реалізовує проєкти, про які його попередники навіть не мріяли
.


Новий Гаївський міст — виключно за кошти Тернопільської громади
27 тисяч автівок щодоби, постійні затори, ДТП, відсутність ремонту за останніх 40 років, критично аварійний стан… Усе це — про Гаївський міст. Об’єкт міжнародного і державного значення, за ремонт якого не ризикнув взятись не лише жоден з попередніх мерів, а й жоден голова обласної адміністрації. Більше того, обіцянки відремонтувати Гаївський міст давали кілька прем’єр-міністрів. І… врешті-решт через аварійний стан міст змушені були закрити.
Розуміючи стратегічне значення мосту і його роль для розвантаження вулиць міста, Сергій Надал взявся за цей грандіозний проєкт, не чекаючи допомоги від держави. Коштів, які пішли на будівництво Гаївського мосту, вистачило б на ремонт щонайменше 30-ти дворів. Зрештою, даний міст — зона відповідальності держави. Але, з іншого боку, могла статися катастрофа, могли загинути люди. І Сергій Надал прийняв важливе для держави і людей рішення. За словами Юрія Левковича, директора ТОВ «Тернопільмостобуд», цей шляхопровід збудували саме завдяки наполегливості міського голови і керівництва міста. Складаючи унікальний проєкт реконструкції шляхопроводу, все розписали до гаєчки на 161 сторінці тендерної документації. Вартість реконструкції склала 287 мільйонів гривень. Крім оновлення самої конструкції мосту, довелося переносити водогони і газопроводи, за що боялися братися усі попередники Надала. Тепер надскладні роботи позаду. На новому мості буде облаштовано шість смуг для руху транспорту, даний об’єкт фахівці вважають унікальним в Західній Україні. Мостом зможуть проїжджати понад 34 тисячі (!) автівок на добу. Завдяки цьому в місті суттєво зменшиться кількість заторів.
Термомодернізація і економія енергоресурсів
Тернопіль давно до цього йшов, а у 2015 році міська рада затвердила Програму енергоефективності, енергозбереження та термомодернізації житлового фонду. Ця програма відбувається у рамках співфінансування. Тут Тернопіль перебрав досвід країн Балтії, де зростання тарифів змусило шукати вихід. Програма енергоефективності, енергозбереження та термомодернізації житлового фонду передбачає співфінансування: 70% – з міського бюджету, 30% – частка оплати мешканцями будинку.
Тернопіль був першим серед міст в Україні, де почали впроваджувати дану програму. Саме за каденції міського голови Сергія Надала у місті утеплили 60 житлових будинків. Крім житлових багатоповерхівок, комплексно утепляють і дитячі садочки. На даний час вже утеплено
6 садочків. У цьому плані здійснюється цілий комплекс робіт, що включає встановлення індивідуальних теплових пунктів, утеплення фасадів та горищ, заміну вікон та дверей на енергозберігаючі. Сумарно такі заходи дозволяють економити мешканцям від третини до половини коштів, які раніше йшли на опалення житла. В окремих будинках економія складає близько мільйона гривень у рік. Якщо раніше люди використовували 200-300 кубів газу, то тепер на 50-100 кубів менше, зазначають мешканці будинків, де проведена модернізація.

Водна арена «Тернопіль» — центр міжнародних спортивних турнірів
Усе почалося кілька років тому. Тоді запланували відновити у Тернополі чемпіонат світу з водно-моторного спорту, який востаннє проводили ще у 1987 році. Для цього вирішили розбудувати інфраструктуру навколо Тернопільського ставу, оновити гребний канал і збудувати водну арену. Відтак чемпіонат світу з водно-моторного спорту став уже традиційним у Тернополі, а на водній арені «Тернопіль» уже відбулись перші міжнародні змагання.
Нині це унікальний комплекс для спортивних змагань, відпочинку та розвитку туризму. Крім того, у співфінансуванні з державою за останніх два роки укріпили берег гребного каналу, облаштовували дорогу, трибуни та суддівську вишку — ці роботи майже завершено. Залишилося впорядкувати внутрішні приміщення, зокрема, встановити крісла, облаштувати вентиляцію. Трибуни розраховані на 1000 глядачів, сидіння уже виготовляє іспанська фірма, яка працювала з великими європейськими стадіонами. Уже готові коментаторські місця, конференцзала на 100 місць та кафетерій. Наразі облаштовують номери в готелі, де зможуть жити близько 80-ти туристів, а також закладають нові зелені зони.
Крім змагань з водних видів спорту, водна арена буде використовуватися для проведення змагань з бігу, велоспорту. Там також можна буде проводити великі розважальні заходи. Завдяки цій арені Тернопіль стане центром водних видів спорту не лише Західної, а й усієї України, водна арена після завершення будівництва стане базою для тренувань українських олімпійців.
Оновлена дамба Тернопільського ставу
Ще кілька років тому тут був чи не найгірший відрізок дороги. У радянські часи дамбу ставу облаштували таким чином, щоб за необхідності її можна було швидко зруйнувати. Таким чином намагалися ускладнити прохід ймовірному ворогу. Понад 70 років не було навіть натяку на ремонт дамби. Натомість кількість транспорту невпинно збільшувалася і зростало навантаження на гідротехнічну споруду. Саму дорогу називали “вбивцею ходової”. Дамба була настільки складним об’єктом, що її ремонт усі попередники Сергія Надала перекладали на наступників. Сергій Надал цього робити не став і ухвалив рішення провести капітальний ремонт дамби і відновити дорогу у співфінансуванні з державою.
Підготовка до початку ремонту тривала кілька місяців, адже вздовж дамби проходили мережі. Під час ремонту дамби капітально реконструювали: дорогу; пішохідні зони; дощоприймачі; колодязі інженерних мереж; водогін; частину шлюзу; освітлення; каналізаційний колектор. Два роки тривали роботи. Загальна вартість проєкту склала понад 25 млн. грн. Тепер тут міцна основа: «подушка» гранітного щебеню має міцність до тисячі кілограмів на метр кубічний. А проїжджати дорогою через дамбу — саме задоволення.
Гаряча вода — цілодобово
У Тернополі впроваджують масштабний проєкт із забезпечення цілодобової подачі гарячої води на всій території міста, покращання якості теплопостачання і зниження вартості витрат як для мешканців, так і для місцевого бюджету. Завдяки ІТП, заміні котлів та модернізації котелень вдалося забезпечити цілодобовим гарячим постачанням основні мікрорайони. Але в мерії є амбітна мета – протягом найближчих років забезпечити цілодобовою гарячою водою увесь Тернопіль.
Показовий приклад — котельня на вулиці Лесі Українки. Там встановлено три сучасних газових котли виробництва Viessmann загальною потужністю 30 МВт. Таке котельне устаткування дозволяє забезпечити належне постачання теплової енергії споживачам більшої частини мікрорайону «Східний». Такого масштабного оновлення на цьому об’єкті не було понад 60 років. Фахівці стверджують: якщо порівнювати теперішнє і минуле устаткування на цій котельні, то це все одно, що пересісти зі старенької “копійки” на новий сучасний “Мерседес”.


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Станом на 26 жовтня 2020 року в Тернопільській області за результатами досліджень методом ПЛР – у 19258 випадках діагноз лабораторно підтверджений (17905 випадків – дорослі, 1353 випадки – діти), з них 241 летальних (1 випадок житель сусідньої області). Видужала 14241 особа...


Рубрика: , Опубліковано: о 9:20


16 жовтня 2020 року передчасно пішла із життя, молодша медична сестра ІІ хірургічного відділення КНП «Тернопільський обласний клінічний онкологічний диспансер» Тернопільської обласної ради
КУШНІР СТЕПАНІЯ ЙОСИПІВНА...


Рубрика: , Опубліковано: о 9:01


23 жовтня, о 19:10, рятувальники отримали дзвінок від працівників поліції, що в селі Байківці Тернопільського району по вулиці Січових Стрільців, у одноповерховому приватному житловому будинку, ймовірно внаслідок отруєння природнім газом, загинуло 3 особи...


Рубрика: , Опубліковано: о 8:57


Понад 20% набирає партія «Європейська Солідарність»...


Рубрика: , Опубліковано: о 22:15



Теми дня
26 Жовтня
25 Жовтня
24 Жовтня
23 Жовтня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео