Це найвищий показник за останніх кілька років. Завдяки ефективній співпраці «Укравтодору» та уряду фінансування доріг країни та Тернопільської області зокрема суттєво зросло.
З Тернополя до польського кордону – європейськими дорогами
У серпні стартували масштабні ремонтні роботи на одній з найбільш завантажених транспортних магістралей краю – Тернопіль — Львів. Уся траса М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська (колишня Н-02 Львів — Тернопіль) отримала нове покриття. Варто зазначити, що 8 км від кордону з Львівщиною розпочали лагодити у 2016 році. Відтак уся дорога з Тернополя до кордону з Львівщиною завдовжки 39 км стала комфортною для проїзду. А далі мешканці краю можуть відремонтованою дорогою швидко дістатися аж до кордону із сусідньою Польщею.
Для тернополян, де чи не у кожній сім’ї є заробітчани, це особливо важливо. Завдяки ремонту краяни зможуть не лише безпечно і комфортно дістатися до ЄС, а й витратити менше часу на дорогу до рідних.
Нагадаємо, дорога М-09 є частиною транснаціонального коридору GO highway, у рамках якого планують з’єднати українські чорноморські порти Миколаїв та Одеса з польським Гданськом.
Ідею масштабного будівництва ще на початку минулого року запропонував керівник «Укравтодору» Славомір Новак. Цілісна магістраль буде завдовжки майже 900 кілометрів та пролягатиме через Львівську, Тернопільську, Хмельницьку, Вінницьку, Черкаську області. Далі розділиться у напрямку Одеси та Миколаєва, зачепивши Кіровоградщину.
Ремонт за новим принципом
У 2017 році дорожники Тернопільщини вперше застосували новий підхід до ремонту автошляхів. Це так званий маршрутний принцип. Так, пріоритет при виборі об’єктів ремонту надавали найбільш важливим трасам Тернопільської області.
3 квітня Служба автомобільних доріг у Тернопільській області розпочала втілення цілі №1 – повне оновлення траси М-19 Доманове — Ковель —Чернівці — Тереблече (ділянка Тернопіль – кордон з Рівненщиною). Ремонтувати цей автошлях розпочали у 2016 році. М-19 – один із ключових автошляхів. Він сполучає Тернопіль не лише з Києвом, ним їдуть до Білорусі, Польщі, Румунії.
На замовлення Служби автомобільних доріг підрядна організація провела фрезерування старого покриття, регенерацію основи і відновила покриття з асфальтобетону на 28,4 кілометрах дороги.
«На жаль, через недофінансування усю заплановану протяжність відремонтувати у 2017 році не вдалося. Оновлення траси продовжимо вже у новому сезоні», – коментує керівник Служби Богдан Юлик.
Шляховики провели також поточний середній ремонт Н-18 Івано-Франківськ — Бучач — Тернопіль. У межах міста Монастириська відновили покриття на 3 км автошляху. 1,2 км сучасної дороги зробили в межах траси Т-20-17 Гримайлів — Яблунів. На двох вищезазначених автошляхах виконано роботи з ямкового ремонту гарячим асфальтобетоном, облаштування поверхневої обробки в’яжучими матеріалами, комплекс робіт з відновлення узбіч та кюветів, влаштування вирівнюючого шару з ЩПС (щебнево-піщана суміш) та вирівнюючого шару з асфальтобетону.
Дрібні дороги — з новим покриттям
Протягом 2017 року Служба автомобільних доріг у Тернопільській області провела також масштабне оновлення місцевих доріг. Автошляхи, які не бачили ремонту 30-40 років, отримали нове покриття.
«Наші люди будуть їздити якісними дорогами. Приємно, що в «Укравтодорі» підтри-
мують нашу ініціативу з оновлення державних доріг місцевого значення і виділяють на роботи кошти. Вперше за останніх кілька років Служба отримала змогу з’єднати якісною дорогою стільки населених пунктів», – коментує керівник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик.
За сезон шляховики оновили 32 кілометри покриття на місцевих дорогах. Це ділянки доріг С201509 Грабовець —Скоморохи, С201507 Велика Березовиця — Буцнів, С200312 Порохова — Космирин, С201602 Джурин — Попівці, С200806 Потік — Конюхи — Хоростець.
Безпека — понад усе
Вісім років водії їздили лише однією смугою руху на шляхопроводі на трасі Бучач — Чортків — Скала-Подільська. Міст розташований над залізничною колією міжнародного сполучення, тож його неналежний стан створював незручності для водіїв і загрожував залізничникам. Розпочали капремонт шляхопроводу у 2009 році, однак через припинення фінансування підрядник покинув об’єкт з підходами без належного нагляду. За вісім років зазнала руйнувань навіть полагоджена частина. Більш-менш придатною для проїзду була лише права частина мосту.
У 2017 році «Укравтодор» у рамках Року безпеки виділив кошти на завершення капітального ремонту. Служба автомобільних доріг у Тернопільській області провела новий тендер та обрала підрядника, який поставив крапку в аварійності Скала-Подільського шляхопроводу.
«Безпека водіїв — пріоритетне завдання Служби доріг. Шляхопроводи над залізничними коліями — об’єкти особливої небезпеки, адже під час ДТП на них можуть обірватися життя як тих, хто в автомобілі, так і тих, хто у потязі», – говорить Богдан Юлик.
Задля безпеки водіїв і пішоходів шляховики обладнали одразу чотири «розумні» пішохідні переходи на трасі на Київ. Так, траса Р-43 Тернопіль — Збараж — Ланівці є не лише найкоротшим шляхом до столиці. Водночас на ній розташовані кілька місць концентрації ДТП. На чотирьох з них дорожники обладнали особливі пішохідні переходи. У темну пору доби кожен дорожній знак світиться. Коли пішохід ступає на «зебру», знак починає інтенсивно блимати, аж поки людина не перейде дорогу. Відстежують наявність пішохода на переході спеціальні датчики. Електроенергію для освітлення знаків акумулюють сонячні батареї. «Розумні зебри» облаштовані у селах Краснолука і Татаринці Лановецького району (по одному) та у Ланівцях (два переходи).
Нові розв’язки на «вбивчих» перехрестях
Перетин автомобільних доріг державного значення Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль та Т-09-03 Галич – Підгайці – Сатанів уже багато років має у водіїв погану славу. Чи не щороку на перехресті стаються кілька ДТП, деякі – зі смертельним наслідком. Востаннє про небезпечне місце заговорили у жовтні 2016 року. Тоді броньований автомобіль «Козак», їдучи у зону АТО, збив школяра.
У Службі автомобільних доріг у Тернопільській області вирішили покласти край трагедіям. Шляховики обладнали на перехресті розв’язку з «острівцями безпеки». Проїзд транспорту там тепер регулює система світлофорів.
Ще одним місцем концентрації ДТП вважався перетин міжнародної дороги М-19//Е-85 і об’їзної Тернополя Р-41. Непродумане Т-подібне перехрестя на північному в’їзді до обласного центру роками завдавало незручностей водіям. Аби рух транспорту став безпечніший, дорожники обладнали там транспортну розв’язку типу «кільце».
На замовлення Служби автомобільних доріг там не лише обладнали переїзд і нанесли розмітку, а й зробили освітлення, інформаційні табло та знаки, які нагадують водіям про зміну руху.
«У 2017 році Укравтодор розпочав роботу над національною програмою підвищення безпеки на дорогах 4Е (Engineering/Стандарти, Enforcement/Нагляд,Emergency/Порятунок, Education/Освіта). Її завдання – створити максимально безпечні умови для учасників дорожнього руху, – коментує Богдан Юлик. – Саме в рамках цієї програми Служба автодоріг області обладнала нові розв’язки. Більше того, ми втілили експериментальний проект: побудували на трасі Н-02 /М-06/-Кременець-Біла Церква-Ржищів-Канів-Софіївка системи уповільнення трафіку дорожнього руху. Низка штучних перешкод змусить водіїв знизити швидкість та зменшить кількість ДТП. При цьому, на відміну від «лежачих поліцейських», система ніяк не шкодить транспортним засобам.»
Перший об’єкт системи уповільнення знаходиться біля села Плоске на трасі Н-02 /М-06/ (колишня Р-32). Шляховики обладнали спеціальний вигин дороги, завдяки якому водії не зможуть їхати дорогою швидше, аніж 60 кілометрів на годину.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: дороги, ремонт, Тернопільщина