Кожна господиня, плануючи приготування страв для різдвяного або новорічного сімейного столу, чудово розуміє, що продукти для нього повинні бути якісні й доступні за ціною і їх слід заздалегідь купити. Втім, упевненість у безпеці товарів формується задовго до того, як покупець покладе їх у свій кошик. Дуже важливо, щоб у магазин їх доставили свіжими.
Передсвятковий бум, коли за кілька тижнів українці купують чи не стільки товарів, як за весь минулий рік, є «золотим часом» для підприємств торгівлі. Багато з них – від маленьких кіосків до величезних гіпермаркетів – використовують нагоду й намагаються продати покупцям усе, що тільки виявлять у своїх засіках. Не дивно, що в цій метушні дехто може придбати залежаний товар. Уникнути такої ситуації можна тільки в тих магазинах, де в будь-яку пору року великий обіг просто не допускає можливості появи «неліквіду», а налагоджена система логістики забезпечує постачання тільки найсвіжішої продукції.
У цьому сенсі показовим є приклад «АТБ» – найбільшої вітчизняної торговельної мережі, що нараховує 897 маркетів у 232 населених пунктах України. Усім відомо, що це сучасні дискаунтери з доступними цінами (найчастіше на 10–15% нижчими за середньоринкові) і широким асортиментом товарів, що нараховує більш ніж 3500 позицій, включаючи 800 найменувань продукції так званих власних торгових марок.
А ось про те, як влаштована мережа, що являє собою її «закулісся», знають лише нечисленні. Компанія володіє однією з найбільших в Україні логістичних інфраструктур. Саме це дозволяє їй доставляти товари вчасно незалежно від того, де розташований конкретний магазин. Для цього в «АТБ» створено вісім мультитемпературних центрів класу «А». «Складська інфраструктура обслуговує всі маркети мережі, цілодобово здійснюючи планування, організацію й облік руху товарних потоків на території Центральної, Східної, Північної та Південної України», – пояснює Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет». Усього лише один показник дає можливість зрозуміти масштаб цієї роботи: товарообіг розподільних центрів компанії становить 6000 тонн на добу.
Втім, не тільки склади беруть участь у цій великій логістичній системі. «До структури компанії «Транс Логістик», що забезпечує виконання завдань щодо транспортної логістики для торговельної мережі «АТБ», входять чотири автоколони: автопарк підприємства складається з більш ніж 500 власних транспортних засобів, що проходять понад 5,2 млн. кілометрів на місяць. Це така ж відстань, як 130 разів обігнути земну кулю по екватору», – розповідає Оксана Молодецька, директор служби управління регіонами ТОВ «АТБ-маркет».
Така збалансована й уміло сформована система дає можливість доправити товар у кожен куточок нашої країни в максимально стислий термін з дотриманням встановленого графіка. У цій системі важливі як складські й автотранспортні потужності мережі, так і взаємодія з регіональними виробниками, власні розподільні центри, власні відділи якості й багато чого іншого.
Адже покупець бачить у торговому залі всього кількох консультантів і касирів, а на таке грамотно організоване функціонування всієї системи працює (вдумайтеся!) більш ніж 40 тисяч осіб. Водії, вантажники, керівники підрозділів, бухгалтери, контролери якості товарів, працівники розподільних центрів і багато інших – ті, хто складає основу успішної роботи як окремого магазину, так і підприємства загалом. Це справді великий і дружний колектив однодумців, що працюють на благо кожного з нас.
Результат такого відповідального ставлення до своєї справи – лідерство підприємства, яке тільки за три квартали поточного року досягло товарообігу в 57,3 млрд. грн. (включаючи податки). Щодня в магазинах «АТБ» роблять покупки більш ніж три мільйони українців. Це як усе офіційне населення Києва. Уявіть, усього лише за один день! Звичайно, з таким обігом товари просто не мають шансу виявитися залежаними чи простроченими. Таку ситуацію просто виключено. Тим більше, що в мережі прийнято європейський підхід до контролю якості продукції й обслуговування покупців. «У нас одна із найжорсткіших систем контролю безпеки товарів, яка в тому числі передбачає щомісячні лабораторні дослідження 1000 зразків продукції різних товарних груп», – акцентує увагу Наталія Шаповалова.
Безумовно, це додаткова гарантія для господинь, уже заклопотаних підготовкою до святкування Різдва та Нового року. У народі говорять: «Гарна ложка до обіду», що в нашій сучасній реальності означає необхідність постачання товарів до різдвяного й новорічного столу чітко за графіком. І «АТБ» це забезпечує.
Анатолій МОРОЗ
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: АТБ, супермаркет, Тернопіль