Дороги в Україні нині не лає хіба що лінивий. Саме їх катастрофічний стан поряд з державною корупцією вважають головними чинниками, що негативно впливають на інвестиційний мікроклімат у нашій державі. Тож від інтерв’ю з начальником Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богданом Юликом ми особливого позитиву не очікували, тим паче, що об’єктивно вся ситуація в державі не сприяє добрим новинам. Однак, як виявилося, наш прогнозований песимізм був помилковим — Богдан Іванович несподівано приємно здивував тим, що має чіткий план кардинального поліпшення стану доріг в області і запевнив, що ситуація вже невдовзі зміниться до невпізнання. Втім, розпочали ми інтерв’ю з найбанальнішого…
— Пане Богдане, чому на Тернопіллі такі жахливі дороги?
— Давайте почнемо з того, що для утримання усієї дорожньої мережі області (а це понад 5 000 км доріг) у належному стані потрібно близько двох мільярдів гривень у рік. Держава з багатьох причин, зупинятися на яких не буду, таких коштів нині не має, тож доводиться обходитися тим, що є. Однак цього року ми, як ніколи, добре попрацювали над залученням коштів на дороги області. Вже до закінчення першої декади червня плануємо цілковито завершити ямковий ремонт всіх доріг державного значення на території області. Причому навіть на дорогах, які до того мало ремонтували: Кременець — Біла Церква, Борщів — Коломия — Косів — Татарів, Зборів — Козова та ін. Вважаю це першим кроком програми відновлення доріг на Тернопіллі.
Що ж до поточно-капітального ремонту, то першочерговим для нас у 2016-ому році є ремонт дороги Тернопіль — Кременець, що, до речі, має значно покращити інвестиційну привабливість нашого регіону. На цьому напрямку ситуація дуже непроста і потребує значних фінансових витрат, та нам вдалося “вибити” на це кошти. Хоча, повірте, дуже важко конкурувати з іншими областями, які мають потужні лобі в столиці, а тому кошти виділяють у першу чергу на їхні потреби.
Ще однією важливою ділянкою є об’їзна дорога біля Козови, ремонт на якій вже частково завершений. Відремонтували ми й ділянку Дружба — Струсів, на черзі — об’їзна біля Копичинців… У 2016-ому запланували також повністю відремонтувати дорогу Львів — Тернопіль. Словом, плани у нас великі і дуже приємно, що керівництво “Укравтодору” їх схвалює і гарантує підтримку. Цього року область на ремонти доріг має отримати близько мільярда гривень, тож наше завдання — максимально полатати найпроблемніші і важливі автошляхи.
— Розкажіть, будь ласка, детальніше про дорогу сполученням Львів — Тернопіль, яка, окрім того, що є стратегічною, то ще й після розпаду Союзу перетворилася фактично у “вічну” проблему…
— Тут важливо, щоб була однакова зацікавленість двох сторін, тобто двох областей, чого, на жаль, немає. У Львівській області наразі виділяють кошти на дороги за принципом, хто з депутатів облради який напрямок краще пролобіює. Ми ж разом із керівництвом ТОДА і облради виходимо зовсім з інших міркувань, ставлячи завдання відновити передусім міжнародні коридори для того, щоб підтягнути логістику, адже територіально, що дуже важливо, ми — у центрі Західної України. Отож, якщо ми ідеально відремонтуємо свою ділянку дороги сполученням Львів — Тернопіль, то вона, наче дуля, постійно буде докоряти львів’янам і для них нічого іншого не залишиться, як зробити те ж саме і на своїй території.
— Ви розповіли про найближчі плани. А що на черзі?
— Завершуємо розробку інвестиційного проекту реконструкції під’їзних доріг до Зарваниці та Почаєва, що сумарно складає близько 100 км. Цей проект буде реалізовано упродовж 2017-2018 років. Таким чином ми реально продемонструємо, що, наприклад, до Буковеля чи інших відомих карпатських курортів легше, швидше і якісніше (і, що дуже важливо, менш витратно щодо пального) буде доїхати через Тернопілля, не роблячи зайвих гаків через сусідні області.
— Масштаби і перспективи, звісно, налаштовують на позитив, але не менш важливим питанням є і якість ремонту…
— Знаєте, протягом багатьох останніх років наше державне підприємство “Облавтодор” занепадало — колосальні борги, стара техніка, від безгрошів’я звільнилося чимало фахівців… Звісно, що якості ремонту доріг такий стан речей не сприяв. Після Революції Гідності ми намагаємося змінити ситуацію, плідно працюють фахівці служби конт-
ролю, і вже маємо певні успіхи. Вперше за багато років кожна районна філія нашого підприємства влаштовує близько 100 тонн асфальтобетону. Це дуже високий показник, а найголовніше — ми бачимо світло в кінці тунелю, а це неабияк додає упевненості.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
