Від слів — до діла! Як і обіцяв міський голова Сергій Надал, Тернопіль переходить від старих маршруток до сучасних, якісних, великих автобусів. Перша партія нових автобусів вже пройшла тех-огляд та інші необхідні процедури за кордоном і готується вирушити до файного міста Тернопіль.
Які автобуси будуть у Тернополі?
Автобуси закуповуються в рамках реформи громадського транспорту Тернополя, яку ініціював міській голова Сергій Надал. Це великі, зручні автобуси на 80-100 пасажирів, що оснащені кондиціонером. У них є також спеціальні місця для людей з обмеженими можливостями. Автобуси відповідають стандартам «Євро-5» і оснащені двигунами внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), які є екологічно безпечними.
Як ми вже повідомляли, комунальне підприємство «Тернопіль-електротранс» вже провело через систему публічних електронних закупівель ProZorro тендер на закупівлю 20-ти низькопідлогових автобусів марки MAN A21 для міських перевезень пасажирів. Переможцем відкритих торгів стала чеська фірма «ZEDEXO s.r.o», з якою наше підприємство підписало угоду купівлі-продажу. Закупівля 20-ти низькопідлогових автобусів відбувається в рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії, яка надаватиме якісні послуги з пасажирських перевезень у Тернополі.
Чому автобуси купують так довго?
По-перше, щоб купити якісний продукт, треба провести дослідження. Перевірити різні варіанти. Знайти оптимальний варіант щодо ціни та якості.
По-друге, обрано автобуси одного типу і однієї фірми, щоб на базі комунального підприємства була створена єдина для всіх автобусів ремонтно-експлуатаційна база та заправна станція.
По-третє, такі автобуси купуються в Європі, тому треба пройти всі, визначені законодавством України, процедури розмитнення та легалізації.
Чому завозити автобуси з Європи вигідніше?
Європейські великі автобуси продають в Україну за пільговими цінами. У країнах ЄС діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачують до 70 % вартості нового автобуса (чи трамвая), а місто – лише 30 %. Тому керівництву європейських міст вигідно продавати в Україну вживані автобуси, навіть ті, що практично нові. А українським містам вигідно купувати такі автобуси, адже вони доступні за ціною і відповідають всім стандартам якості.
Так діє не лише влада Тернополя, а й Києва, Львова (де купують не львівські автобуси, а білоруські), Харкова та інших великих міст. Пояснення просте: якби ми розраховували лише на нові автобуси, то оновлення транспортного парку затягнулося б на десятиліття.
Таким чином, у Тернополі упішно реалізується програма відмови від маршруток та переходу на великі автобуси. Ця програма має завершитися у 2019 році. Наше місто стане першим в Україні, де майже повністю відмовляться від типових «жовтих» маршруток (окрім деяких маршрутів, де великі автобуси просто фізично не зможуть курсувати). Наразі містом курсують чотири комунальні автобуси з європейськими стандартами комфорту.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: автобуси, Сергій Надал, ТМР