На замовлення Служби автомобільних доріг у Тернопільській області роботи здійснюються у Збаразькому районі.
Підрядна організація «ТехноБудЦентр» приступила до вкладання на ремонтованій ділянці шару щебнево-мастикового асфальтобетону. “НОВА…» поцікавилася в Службі автодоріг, що ж це за матеріал, і чому його почали застосовувати на Тернопільщині.
«Технологію щебнево-мастикового асфальту використовували в Україні лише на дорогах міжнародного значення і вона виправдовує себе. Це асфальт з підвищеним вмістом бітуму, який менше залежить від зміни температурних режимів, — пояснив начальник Служби автодоріг у Тернопільській області Богдан Юлик. — Це перший досвід укладання на Тернопільщині такого асфальтобетону. На відміну від звичайного асфальтобетону щебнево-мастичний асфальтобетон має найвищу жорсткість. Ця структура виробляє передачу основної частини навантаження з поверхневого шару на нижчі шари за допомогою великих кам’яних частин матеріалу. Завдяки цій особливості застосування щебнево-мастичного асфальтобетону дає змогу зменшити деформації матеріалу покриття.»
Щебнево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА) був розроблений у другій половині 1960-х років у Німеччині й одержав назву «Splittmastixasphalt» (SМА). Застосування щебнево-мастичного асфальтобетону дає змогу дорожнім службам Німеччини успішно боротися з інтенсивним руйнуванням дорожнього покриття й утворенням колій через ріст інтенсивності та вантажонапруженості автомобільного руху. За роки свого використання суміші ЩМА продемонстрували прекрасні експлуатаційні якості. ЩМА відрізняється від звичайного асфальтобетону підвищеною температурою приготування суміші, за технологією укладання і ущільнення мало чим відрізняється від звичайного асфальтобетону. Для цього використовуються звичайні котки й асфальтоукладальники.
«На трасі Тернопіль — Дубно ми стелимо п’ятисантиметровий шар ЩМА. Це робить наші дороги стійкішими до інтенсивного руху транспорту, менш пластичними на спеці та міцнішими за будь-якої погоди», — додав Богдан Юлик.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: Богдан Юлик, дороги, ремонт, Служба автомобільних доріг, Тернопіль