Заборону ввели, аби дороги, покриття яких під сонцем стає еластичнішим, не руйнувалися. Втім, далеко не усі перевізники дотримуються правил, що дозволяють зберегти майно громади.
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області, яка є балансоутримувачем доріг загального користування краю, неодноразово попереджала про обмеження руху, розміщувала спеціальні оголошення на інформаційних панно та дорожніх знаках. Писали про це й місцеві ЗМІ. Та недобросовісні власники та водії фур ігнорують вимогу не їздити у спеку, якщо транспортний засіб важчий за 24 тонни.
Влітку великотоннажні авто залишають після себе колійність і напливи на дорожньому покритті. Окрім того, надміру навантажені транспортні засоби створюють загрозу безпеці руху для інших водіїв та пішоходів.
Спеціалісти служби доріг підрахували, скільки за червень було завдано нечесними перевізниками збитків державі, яка і є власницею доріг. Сума вражає. Так, протягом місяця їзда дорогами у спеку наробила шкоди майже на 22 мільйони гривень! Найбільших руйнувань зазнали траси міжнародного та національного значення: М-12 (Стрий — Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка), М-19 (Доманове — Ковель — Чернівці —Тереблече) та Н-02 (Львів — Тернопіль).
Незворотних пошкоджень також завдано обходу Тернополя (трасі Р-41). Утім, тут негативний вплив мали одразу два фактори: порушення перевізниками температурного режиму та надмірний транспортний потік, адже вже майже рік рух вантажівок через Гаївський міст заборонено і всі вони їздять виключно автошляхом поблизу Білої та Глибочка.
Аби запобігти руйнуванням, на Тернопільщині уже другий рік працюють два пересувні комплекси для зважування великогабаритного транспорту. Їх щодня встановлюють на різних ділянках автошляхів області, переміщуючи хаотично. Вимірювання здійснює Служба автомобільних доріг спільно з Національною поліцією та Укртрансбезпекою. Процес обстеження відбувається так: вантажівки зупиняє поліцейський і супроводжує до ваг, де співробітники Служби автомобільних доріг проводять вимірювання. Зафіксовані факти перевантаження передають у документальному вигляді представникам Укртрансбезпеки, які на місці виписують штраф. Розмір стягнення залежить від того, яку відстань подолала вантажівка і куди їде. Впливає також і розмір перевантаження. Щодня виписують штрафів на десятки тисяч гривень. Порушенням також вважається перевищення габаритності багажу. Під час зважування вимірюють також і об’єми. До речі, найбільший виписаний у цьому місяці штраф склав 1,5 тисячі євро.
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області звертається до громадян: важливим є не лише ремонт, а й правильна експлуатація автошляхів. Дороги є спільною власністю, тож піклування про них теж є спільним завданням. По всій території України з 1 червня діє температурний режим. Вантажівки понад 24 тонни не мають права пересуватись дорогами Тернопільщини, коли на вулиці понад 28 градусів тепла. Спеку всі вантажівки зобов’язані перебути у відстійниках, яких є по кілька у кожному районі Тернопільської області. Під впливом температури повітря понад 28 градусів дорожнє покриття нагрівається до критичних температурних показників, внаслідок чого конструкція дорожнього одягу під впливом динамічного навантаження різко втрачає опорну здатність. Рухаючись такою дорогою, великоваговий транспорт лишає на ній свій слід – глибокі колії, через які утворюються тріщини, а згодом і вибоїни.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: дороги, ремонт, Тернопільщина