Розпочали із електронної оплати за проїзд, а тепер йдуть ще далі – закуповують додаткові одиниці транспорту, відкривають нові тролейбусні лінії, паралельно покращують стан доріг та переходять на більш енергоощадне освітлення вулиць.
Запровадження електронного квитка стало вимогою часу, аби готівка перестала осідати в кишенях перевізників, а почала працювати на користь міської громади. І допоки інші міста лише розробляють механізми, тестують устаткування та шукають, де взяти кредити, Тернопіль — уже на фініші повноцінного впровадження е-квитка та впевнено крокує далі у здійсненні масштабної транспортної реформи.
Мерія міста розсудливо й завчасно підійшла до впровадження електронної оплати за проїзд і в цьому процесі постійно зважувала на думку тернополян, враховувала їхні побажання. Тестувати е-квиток розпочали ще рік тому — спершу у тролейбусах. Виявивши та усунувши певні поблеми, систему запровадили і у маршрутках. Роз’яснювали, вчили, входили у ситуацію. Відтак станом на середину березня більшість пасажирів уже оформили «Карту тернополянина», оцінили її вигоди та навчилися нею користуватися. Так само, як і водії полишили спроби саботажу. Хтось із них взагалі звільнився, зрозумівши, що наживатися на інтересах громади більше не вдасться. У результаті на маршрутах залишилися ті, хто адаптувався і згоден працювати за новими, чесними правилами європейського зразка.
У мерії міста з розумінням підійшли до того, що тернополянам потрібен був час, аби зрозуміти суть транспортної реформи та банально виготовити «Карти тернополянина», що займає близько 20-25 робочих днів. Тому міська рада кілька разів запроваджувала певні перехідні періоди. Наразі закінчується останній із них, що стосується пільговиків. Розуміючи, що більшість пільгових категорій – це люди похилого віку, одинокі, особи з інвалідністю та інші вразливі верстви, в мерії дали їм можливість деякий час здійснювати проїзд паралельно — як за «Картою тернополянина», так і пред’являючи посвідчення відповідного зразка.
Починаючи з 1 березня, проїзд мав здійснюватися уже тільки за посвідкою «Карта тернополянина. Пільгова». Та, як повідомили у міськраді, на виготовлення цієї карти подала документи понад 41 тисяча тернополян. Станом на 1 березня близько 4 тисяч з них, хоч і подали документи на оформлення, отримати карту ще не встигли. Тому керівництво міста знову пішло назустріч людям і наразі проїзд пільговиків у громадському транспорті Тернополя здійснюється за тими ж правилами, що діяли до цього часу.
А тепер — увага! Починаючи з 19 березня ц. р., проїзд у громадському транспорті Тернополя буде здійснюватися тільки за наявності електронних квитків: «Карта тернопополянина», «Карта тернополянина. Пільгова», учнівська/студентська «Карта тернополянина», неперсоніфікований е-проїзний. При цьому вартість проїзду при оплаті соціальною картою чи е-проїзним буде дешевшою: у тролейбусах – 3 грн., у маршрутках – 4 грн. Можна заплатити і готівкою, але дорожче: по 4 грн. і 5 грн. відповідно. Водночас для зручності пасажирів вже є можливість оплати за проїзд і звичайними банківськими картками як у комунальному, так і в приватному транспорті.
Нагадаємо, що пільговикам, яким законодавством надано право пільгового (безоплатного) проїзду та які офіційно зареєстровані у м. Тернопіль, платити за виготовлення електронного квитка «Карта тернополянина. Пільгова» платити не потрібно – ці витрати взяла на себе міська рада Тернополя. Звертаємо також увагу, що мерія міста домоглася від приватних перевізників зняття обмежень на проїзд пільговиків: раніше в маршрутках безкоштовно могли їхати лише три пільговики, а тепер з 10:00 — без обмеження кількості на рейс.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: електронний квиток, Тернопіль