Сучасний розвиток торгівлі кардинально змінив наше життя. Ми вже й не пам’ятаємо про те, що наші батьки робили продуктові запаси на кілька діб наперед, а бабусі здійснювали закупівлі лише раз на тиждень – у так званий базарний день. Що вже казати про більш далеких предків, які не мислили свого існування без льохів і комор, куди складали усю провізію відразу після збирання тогорічного врожаю та користувалися нею впродовж цілого року.
Сьогодні такі “комори” можна знайти мало не на кожній вулиці у вигляді крамниць, універсамів, магазинів старого зразка і сучасних маркетів, у яких продукти на будь-який смак і кишеню продають часто-густо цілодобово. Щоправда, довіряти їм свій стіл, як колись домашнім льохам, можна тільки у тому разі, якщо ви впевнені в якості продукції та доброму імені торговельної компанії. Чудово, що у мешканців Західної України нещодавно з’явилася можливість скуповуватися в “АТБ”. Ця найбільша і найдинамічніша щодо розвитку мережа України здобула прихильність мільйонів наших співвітчизників. На завоювання авторитету пішли довгі роки чесної та наполегливої праці.
“Історія нашої мережі налічує більше 20-ти років. Ми стали першими представниками української торгівлі, що зробили якісний ривок уперед, перетворивши радянську торгову спадщину на унікальний сучасний формат, гідний європейського рівня”, – розповідає Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ “АТБ-маркет”. Нагадаємо, що саме ця компанія вже у 2000-их першою в Україні впровадила нову систему самообслуговування у форматі “дискаунтер”. Тоді не всі розуміли значення цього слова. Йдеться про магазини з достатнім асортиментом продукції, яка реалізується для звичайних покупців за гуртовою ціною. Про низьку вартість товарів у “АТБ” знає кожен, тому розповімо про асортимент, а також пояснимо, яким чином мережа може пропонувати споживачам якісні товари за доступними цінами. Нині асортимент налічує більш як 3500 найменувань, з яких понад 800 позицій представлені власними торговими марками. Це бренди, які є у продажу тільки в “АТБ”. Їх виготовляють або на власних харчових підприємствах холдингу (це кілька виробництв), або під замовлення на відомих широкому загалу заводах. Таким товарам не потрібні реклама і просування. Крім того, компанія економить на логістичних витратах і не “накручує націнки”, чим інколи грішать інші магазини (а в “АТБ” у цьому немає сенсу, оскільки мережа реалізує свій товар). У результаті собівартість продуктів власних торгових марок значно нижча за середньоринкову, а якість не поступається якості товарів відомих брендів.
Як бачимо, магазини “АТБ” – це унікальний національний дискаунтер, заснований на європейському досвіді, з європейським підходом до контролю якості продукції й обслуговування покупців. Проте успішний розвиток магазинів мережі обумовлений не лише вдалим форматом і розумним підходом до цінової політики, а й грамотним використанням основ управління бізнесом, що повністю стандартизовані для всіх торговельних точок по всій країні. А їх, слід зазначити, не так уже й мало. Сьогодні “АТБ” – це 871 магазин у 221 місті 21 області України. “Для нас величезне значення має висока якість продукції й гарне обслуговування. Проте не менше уваги ми приділяємо комфорту покупців, намагаючись забезпечити зручне для них розташування магазинів”, – підкреслює Оксана Молодцевата, директор служби управління регіонами ТОВ “АТБ-маркет”. За її словами, підтримка працездатності такої масштабної компанії – справа непроста. Споживачі, відвідуючи магазини, бачать тільки охоронців, касирів, працівників залу, консультантів. Але це лише мала частина великого колективу, що обслуговує кожну торговельну точку. Загалом в “АТБ” сьогодні працюють більш ніж 40 тис. осіб. Якщо співставити цю цифру з кількістю магазинів, то вийде, що кожну торговельну точку обслуговують більш ніж 40 співробітників: водії, вантажники, керівники підрозділів, бухгалтери, конт-
ролери якості товарів, працівники розподільних центрів і лабораторій, лектори в освітньому центрі компанії тощо. Саме завдяки їм може успішно працювати і кожен конкретний магазин, і уся корпорація. Це великий і дружний колектив однодумців, що працюють на благо співвітчизників.
Люди це відчувають і цінують. Судіть самі – у 2016 році товарообіг компанії склав 58,5 млрд. грн. За результатами проведених досліджень, щодня в “АТБ” здійснюють покупки більш ніж 3 млн. українців. Для них мережа давно стала сучасною версією затишної та надійної домашньої комори, бо продукти тут безпечні й корисні, люди впевнені в їх якості, ціни доступні. А це ж задоволення для усієї родини – від малого до старого! Безсумнівно, можна стверджувати, що це справді домашній магазин. Цей статус підтверджений довірою мільйонів наших співвітчизників по всій країні!
Михайло Глушак
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: АТБ, супермаркет, Тернопільщина