Народний депутат України від ВО “Свобода” Михайло Головко долучився до розробки законопроекту 3251, який дозволить українцям значно дешевше купувати уживані імпортні автомобілі. За словами “свободівця”, прийняття цього закону в нашій державі назріло давно, адже у нас, на відміну від багатьох держав, автомобіль — не засіб пересування, а розкіш, у той час як у європейських країнах автотранспорт доступний навіть для найбідніших. Прогноз щодо прийняття згаданого законопроекту, що зареєстрований під номером 3251, оптимістичний — він уже включений до порядку денного сесії й буде розглянутий найближчим часом на пленарному засіданні.
Законопроект передбачає, що для легкових автомобілів з бензиновими двигунами об’ємом від одного до півтора куб. см ставка акцизу буде на рівні 0,063 євро за кожен куб. см проти нинішніх 1,761 євро. Таким чином, за розмитнення однолітрового авто потрібно буде сплатити 63 євро замість 1761 євро. Для автомобілів із двигунами від півтора до 2,2 куб. см акциз складатиме 0,267 євро (тепер — 2,441 євро), тобто, за розмитнення дволітрового автомобіля потрібно буде сплатити 534 євро замість 4882.
— Ми розробили законопрект, що дасть можливість для авта, об’єм двигуна якого до 1500 кубічних сантиметрів, зменшити ставку акцизу в 10-20 разів, для двигуна від 1500 до 3000 кубічних сантиметрів — у 6-15 разів, а для трилітрових двигунів — у 1,5 раза, — каже Михайло Головко. — Це зробить автомобілі доступнішими для громадян, бо їх ціна впаде в кілька разів!
Торік у вересні уряд скасував спецмито для ввезених автівок. Але ввізне мито є найменшим платежем з усіх, які сплачують при ввезені авт з-за кордону. Найбільша сума набігає якраз за акциз. У результаті споживачі не в змозі купувати нове імпортне авто через його високу вартість у гривні, не можуть купувати імпортоване вживане авто через високі ставки акцизного податку.
— Нам обіцяли доступні ціни на авта — їх немає! Нас переконували, що дороге розмитнення іномарок допоможе розвинути вітчизняний автопром. Насправді ж отримані надприбутки олігархи не вкладають у виробництво, а виводять в офшори. Порошенко, якому належить автовиробник — концерн “Богдан”, укотре дурить народ! Він фактично очолює лобі олігархів-автовиробників, які наживаються за наш рахунок! — наголосив Михайло Головко.
Джерело: НОВА Тернопільська газета