Україна розташована в центрі Європи, тож може стати головним транс-європейським міжнародним транзитером за напрямками Захід — Схід і Північ — Південь. Ми поки що не використовуємо сповна цю можливість.
— Кожна гривня, вкладена в залізничні та автошляхи, дає 1,6 долара повернення за п’ять-десять років, — каже народний депутат України від ВО “Свобода” Михайло Головко.
За словами “свободівця”, щоб активно розвивалася економіка країни, щонайперше необхідно відремонтувати автошляхи, забезпечити під’їзними дорогами із твердим покриттям усі села.
— Гроші на ремонт доріг уже є завдяки акцизу, що внесений у ціну пального й складає майже 40 відсотків від роздрібної вартості пального в Україні. Цього року на будівництво та ремонт доріг у бюджеті закладено 14 мільярдів гривень, але це надто мало для підтримання доріг у нормальному стані. Для доброго їх функціонування необхідно виділяти хоча б 50 мільярдів гривень щороку протягом п’яти — десяти років. Тільки при такому рівні фінансування та при створенні спеціалізованого Дорожнього фонду України можна буде говорити про якість українських доріг, — переконаний нардеп Михайло Головко.
Але ремонт — це не лише гроші, а й відповідальність влади за те, що зроблено, за утримання доріг у належному стані. А відповідальність починається з технічного аудиту стану доріг та адміністративного поділу трас на кілька категорій: міжнародні транзитні траси; дороги загального державного значення; спеціалізовані автошляхи; дороги обласного значення; міські дороги; регіональні автошляхи.
Михайло Головко впевнений, що за кожною з категорій необхідно закріпити відповідальні за стан органи державного управління і джерело фінансування побудови, утримання, ремонту. Відповідальність за стан — це нагляд за шляхами, усунення пошкоджень полотна доріг, контроль за транспортним режимом з чітким і безумовним виконанням транспортом умов проїзду. Порушення таких умов, особливо щодо перенавантаження, повинні каратися миттєво та рішуче. Всі виїзди на траси з обмеженням щодо вантажу мають бути обладнані відповідними вагами для фур. Без цих заходів неможливо підтримати в належному стані більш ніж 170 тис. км автодоріг України.
Дуже важливо посилити співпрацю з іноземними партнерами щодо кредитування будівництва наших доріг, адже дороги — своєрідні кровеносні судини, від добротності яких значною мірою залежить розвиток української економіки.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
