Відколи 21 квітня у регіоні стартувало «Велике будівництво» автошляхів, вдалося відремонтувати чимало: у нижньому шарі готово понад 81 км, у другому — 10,8, у верхньому – 24,2 км. Не в останню чергу завдяки проведенню робіт сім днів на тиждень.
Через такий високий темп робіт виникає резонне запитання: чи не страждає якість робіт від швидкості, з якою працюють підрядні організації?
Про те, чи довго прослужать відремонтовані у 2020-ому році державні дороги, ми запитали в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Миколу Довгошию.
— Контроль якості роботи підрядних організацій – пріоритет «Укравтодору». На всіх об’єктах «Великого будівництва» у Тернопільській області його здійснюють на двох рівнях. Так, за кожною ділянкою закріплений інженер відділу якості Служби автомобільних доріг у Тернопільській області. Він безперервно стежить за процесом та документує кожен етап ремонту.
Водночас незалежний автономний контроль якості робіт здійснює ДП «Дорожній контроль якості». Вони перевіряють на відповідність ДСТУ усі матеріали, якими здійснюється ремонт, та технологію. Зокрема, Служба автомобільних доріг у Тернопільській області вже має на руках висновок експертів щодо двох доріг: М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече.
(км 247-283, км 328-345) і Р-43 / М-19 / – Ланівці – / Н-02(км 40-46)», – прокоментував Микола Довгошия.
За результатами Центру випробувань ДП «Дорожній контроль якості» на обох дорогах відповідають нормам ДСТУ і ДБН:
• рівність дорожнього покриття;
• товщина укладеного матеріалу;
• температурні показники;
• склад;
• міцність;
• густина;
• водонасичення.
— Якщо в процесі перевірки виявляють недолік, оформлюють припис підрядній організації. Роботи до оплати не приймаються доти, поки у визначені терміни не будуть усунуті недоліки», – додав Микола Довгошия.
Джерело: НОВА Тернопільська газета