— Завдяки програмі «Велике будівництво» за 2020 рік у регіоні відновили понад 162 км державних автошляхів, — наголосив в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия на сьогоднішній пресконференції. — З них у верхньому шарі готово 84,5 км. Крім того, у населених пунктах тепер облаштовують тротуари та встановлюють нову систему освітлення, бар’єрне огородження, дорожні знаки нового зразка. Цього року САД планує відновити понад 200 км доріг державного значення. Цей показник — рекордний за усі роки незалежності. Цей план більший, ніж сукупна протяжність відремонтованих доріг в області доріг з 2010 до 2019 років.
За словами Миколи Довгошиї, вже вийшло дві постанови Кабінету Міністрів України, котрі передбачили обсяг фінансування відновлення доріг державного значення у 2021 році. Вперше за понад 10 років Тернопільщина — серед лідерів за кількістю профінансованих об’єктів. Уже на початку року уряд передбачив кошти на ремонт усіх перехідних об’єктів та низки нових.
Роботи тривають уже місяць
Погода дозволила повноцінно відкрити будівельний сезон 22 березня. Це на місяць швидше, ніж торік. Станом на 27 квітня підрядні організації працюють на п’яти дорогах та дев’яти мостах, а саме:
М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка;
М-19 Доманове–Ковель–Чернівці–Тереблече;
Р-39 Броди–Тернопіль;
Т-20-10 Збараж – Підволочиськ;
Н-18 Івано – Франківськ – Бучач – Тернопіль.
Мости у населених пунктах: Лисівці, Струсів, Підгороднє, Почапинці, Скорики, на обході Козови, Шибалин і два у Плотичі.
Сукупно на усіх автошляхах:
– відфрезовано старого покриття на 61 км;
– проведено регенерацію основи на 37 км;
– облаштовано вирівнюючий шар дорожнього покриття на 33 км;
– вимощено фінішний шар з ЩМА на 4 км.
Наразі тривають два види робіт: поточний середній ремонт і капітальний.
Дорога Єдності — пріоритет
Найперше роботи стартували на пріоритетному об’єкті «Великого будівництва» у цьому році – Дорозі Єдності М-30 Стрий — Ізварине. Вона у нашій області збігається з нині наявним автошляхом М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка. Сьогодні на відрізку Тернопіль – Бережани вже чимало зроблено. Зняли старе зношене покриття на 31 кілометрі, укріпили основу дороги на 16 км, настелили перший шар дорожнього покриття на 13 км. Крім того, у населених пунктах почали облаштовувати тротуари.
На маршруті Тернопіль – Бережани також ремонтують мости в селах Підгороднє, Почапинці, Плотича, на обході Козови та Шибалина.
— Міст через річку Ценівка в Шибалині поки що перекритий для транспорту, — наголосив Микола Довгошия. — Об‘їзд здійснюється мостом, котрий прокладений поруч. Для уникнення затримок у дорозі радимо виїхати заздалегідь або спланувати альтернативний маршрут. На решті об’єктів рух у реверсному режимі, адже працюємо на одній половині.
Шляховики ремонтують ще чотири важливі траси
Ще одна міжнародна траса, на якій кипить робота, – М-19 Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече. 145 км цього автошляху почали відновлювати торік. Цьогоріч підрядник завершить роботи на чотирьох ділянках, на чотирьох кілометрах цієї траси верхній шар вже уклали. Крім того, продовжують водовідведення, встановлення бар’єрного огородження, тротуарів у населених пунктах.
Вирівнюючий 10-сантиметровий шар крупнозернистого асфальтобетону вимощено і на п’яти кілометрах дороги Р-39 Броди – Тернопіль біля офтальмологічного санаторію «Барвінок». Попередньо на 6 км відфрезували зношене покриття та провели укріплення основи дороги методом холодної регенерації. За програмою «Велике будівництво» у 2020 році відновили 11,6 км від межі з Львівщиною і до селища Залізці включно. Цьогоріч, керуючись маршрутним принципом, відновлення автошляху продовжено до с. Хомівка.
На маршруті до Карпат, трасі Н-18 Івано-Франківськ — Бучач — Тернопіль, асфальтобетон почали укладати 27 березня. Там уже виконано такі роботи:
– відфрезовано 19 км;
– регенерацію провели на 10 км;
– вирівнюючий шар вимощено на 10 км.
— Торік 10 кілометрів від смт. Дружба до Дарахівського перехрестя вже почали ремонтувати, а цьогоріч відновлять решту дороги Н-18 у межах Тернопільської області, — проінформував в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області. — Крім оновлення покриття, у населених пунктах буде встановлено освітлення, пішохідні доріжки, замінено дорожні знаки та встановлено бар’єрне огородження. У Монастириськах дорожники продовжать виконувати обіцянку з покращення безпеки: дельта-блоки типу Нью-Джерсі й надалі встановлюватимуть на ділянках з крутими поворотами на спусках/підйомах. У межах села Дарахів та міста Монастириська на небезпечних ділянках тротуари матимуть перильну огорожу.
П’ять кілометрів першого шару дорожнього покриття настелили і на територіальній дорозі Т-20-10 Збараж – Підволочиськ. Також у рамках поточного середнього ремонту підрядна організація почала лагодити міст на цій дорозі. Нагадаємо, відновлювати дорогу Збараж – Підволочиськ почали торік. Поточний середній ремонт заплановано провести на 8,9 км автошляху. У 2020 році на чотирьох кілометрах автошляху провели регенерацію основи та настелили вирівнюючий шар покриття. У цьому році цю ділянку «накриють» верхнім шаром покриття і продовжать ремонт.
Для будівництва обходу Тернополя відбувається викуп земельних ділянок
— Головний об’єкт нового будівництва, котрий ми реалізовуємо в області, — будівництво північно-східної ділянки обходу Тернополя (перша черга), — наголосив Микола Довгошия. — Вона включатиме, крім власне дороги, зведення транспортної розв’язки в різних рівнях на перетині М-19 і обходу Тернополя. Північно-східний обхід Тернополя – автошлях І технічної категорії з чотирма смугами руху, будівництво якого дозволить розвантажити вулиці обласного центру від транзитного транспорту і покращити безпеку руху. Він з’єднає населені пункти Шляхтинці та Смиківці і дві міжнародні траси М-19 та М-12. Фінансує будівництво Європейський інвестиційний банк.
Землевідведення — важливий етап підготовки до будівництва північно-східної ділянки обходу м. Тернопіль, котрий розпочали у 2020 році. Кошти на компенсацію громадянам виділив уряд. 29 земельних ділянок з 56 вже викуплено. Вони на території Байковецької та Великобірківської ОТГ. Процедуру викупу землі проводить Тернопільська ОДА. За підсумками 2020 року викуплено 51% необхідної землі. Днями ОДА продовжить викуп решти земельних ділянок. Отримано ще 16 згод на викуп землі від громадян у 2021 році.
А між тим, стартувало виготовлення проєкту на будівництво ІІ черги обходу Тернополя.
Джерело: НОВА Тернопільська газета