437,5 кілометра автошляхів державного значення в регіоні отримали нове покриття за останніх два роки. Лише протягом березня-листопада 2021 року верхній шар асфальтобетонного покриття нанесено на 275,4 км.
Для порівняння: у 2019 році поточний середній ремонт провели на 17,8 км державних доріг Тернопільщини. У 2015 році не відновили взагалі жодного кілометра.
За два роки дії президентської програми «Велике будівництво» відремонтовано більше мостів Тернопільщини, ніж за усі роки незалежності разом узяті — 22. Відновлення ще шести буде завершено до кінця року.
Про це доповів прем’єр-міністру України Денису Шмигалю начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия під час робочої поїздки голови уряду в Тернопільську область.
«За результатами двох років програми «Велике будівництво», нове покриття буде на всіх міжнародних коридорах в межах Тернопільської області та на двох основних національних. Крім того, ремонтуємо п’ять територіальних автошляхів до туристичних, рекреаційних та промислових вузлів області.
Майже 30 років транзитний потенціал Тернопільщини залишався поза увагою. Відновлення дорожньої інфраструктури регіону фінансувалося за залишковим принципом. Тепер ця історична несправедливість виправлена. На відновлення державних доріг область отримала рекордні
4 мільярди 480 мільйонів гривень. Виконання постанов Кабінету Міністрів України нині складає 99%,» — зазначив Микола Довгошия.
Уперше при ремонті усіх державних доріг у комплексі облаштовується інфраструктура: тротуари у населених пунктах, зовнішнє освітлення, нові автопавільйони. За єдиним принципом ремонтуються дороги як міжнародного, так і територіального значення. Лише у цьому році у Тернопільській області облаштовано 60 км тротуарів, освітлення отримали 35 км державних доріг.
Нове будівництво
У сфері будівництва та реконструкції у Тернопільській області реалізуємо чотири проєкти. Це три обходи населених пунктів у складі міжнародних коридорів і транспортна розв’язка на перехресті дорогі при в’їзді в обласний центр.
Північно-східний обхід Тернополя
Будівництво здійснюватиметься коштом Європейського інвестиційного банку. Це буде траса І технічної категорії з чотирма смугами руху та дворівневою транспортною розв’язкою на примиканні обходу до автошляху М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Загальна протяжність 8,5 км. Державне агентство автомобільних доріг України оголосило державну закупівлю на будівництво дороги та розв’язки на умовах Європейського інвестиційного банку. Тендери є міжнародними.
Обхід Теребовлі
Це пострадянський довгобуд, який розпочали у 1987 році. Замовлено виготовлення проєктно-кошторисної документації. Мова йде про 19,3 км автошляху технічної категорії Iа і чотири мостових переходи. До кінця 2021 року проєкт буде розроблено.
Транспортна розв’язка в двох рівнях на перетині а/д Р-39 і Р-41
Перетин автомобільної дороги Р-39 Броди – Тернопіль та Р-41 обходу Тернополя є місцем концентрації ДТП. Для комплексного розв’язання проблеми переїзду перехрестя та ремонту дорожнього покриття заплановано зведення дворівневої транспортної розв’язки. Триває виготовлення проєкту.
Обхід Бережан
Будівництво першої черги обходу Бережан завдовжки 3,9 км було розпочато, однак з 2009 року проєкт заморожений. У 2021 році Служба автомобільних доріг у Тернопільській області оголосила тендер на розробку проєкту будівництва другої черги та коригування існуючого. Загальна протяжність обходу Бережан складатиме 13 км.
Не лише ремонтуємо, а й зберігаємо дороги
Аби державні інвестиції у відновлення інфраструктури області не були знівельовані перевантаженим великогабаритним транспортом, на чотирьох головних дорогах краю встановлюємо майданчики для зважування-в-русі. Це інтелектуальні системи WIM, які є першою ланкою автоматичного штрафування «перегрузів». До кінця року вони запрацюють на дорогах:
М-30 Стрий – Ізварине,
Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль,
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече,
М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська.
Джерело: НОВА Тернопільська газета