У середу, 3 березня, виконуючий обов’язки начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия провів зустріч з місцевими журналістами і розповів про плани щодо ремонту доріг у 2021 році.
Рекордне фінансування
17 лютого вийшла постанова Кабінету Міністрів України, що передбачила обсяг фінансування відновлення доріг державного значення у 2021 році. Вперше за понад 10 років Тернопільщина — серед лідерів за кількістю профінансованих об’єктів. Уже на початку року уряд передбачив кошти на ремонт усіх перехідних об’єктів та низки нових. У рамках президентського проєкту «Велике будівництво» наша область отримала рекордне фінансування ремонту державних автошляхів. У 2021 році ця тенденція продовжується. Уже перша постанова Кабміну передбачила виділення понад 1 мільярд гривень.
Пріоритетні плани
У цьому році САД планує відновити понад 200 км доріг державного значення і це рекорд за всі роки незалежності. Більше того, якщо додати протяжність відремонтованих в області доріг з 2010 до 2019 рр., то їх буде менше 200 км.
Нагадаємо, що 2021 рік в Україні оголошено роком відновлення мостів. Тернопільщина — не виняток. В області стартує капітальний та поточний середній ремонт нових штучних споруд і завершення робіт на перехідних об’єктах 2020 року. На ремонт штучної споруди або проводитиметься окремий тендер, або її відновлення буде включене у тендер з ремонту дороги, на якій вона розташована.
Пріоритетним новим об’єктом «Великого будівництва» у цьому році стане нова дорога М-30 Стрий-Ізварине. Вона у нашій області збігається з нині існуючим автошляхом М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка. Ремонт автошляху М-12 є пріоритетом президентської програми, адже разом з автошляхом М-04 він утворить новий маршрут, присвячений
30-ій річниці Незалежності.
Траса М-30 пролягатиме від Стрия (Львівська область) до Ізвариного (Луганщина) і стане найдовшою в Україні. Загальна довжина дороги — 1392,3 км. Вона символічно «зшиє» Захід країни та Схід, у тому числі тимчасово окуповані території. Ізварине з 2014 року захоплене бойовиками, та після перемоги над ними дорогу до цього селища теж буде відновлено.
Ділянка майбутнього автошляху М-30 Стрий-Ізварине в Тернопільській області проходить від меж Івано-Франківщини та Хмельниччини через Тернопіль. Від обласного центру до межі Хмельницької області її лагодили в 2018 році. А от від Тернополя через Бережани до меж Івано-Франківської області цей автошлях не знав ремонту ще з 1990-их років.
У 2021 році цей маршрут буде відновлено повністю. 1 березня Служба автомобільних доріг у Тернопільській області та переможець тендеру на поточний середній ремонт компанія Onur підписали угоду. Турецький дорожній гігант відновить 47 км від Тернополя до Бережан.
У самих Бережанах з огляду на необхідність ремонту старих комунікацій під дорогою буде капітальний ремонт. Інша ділянка капремонту – від Бережан до меж Прикарпаття.
Днями Тернопільська міська рада також оголосила, що отримала державне фінансування на ділянку дороги М-12, що перебуває у неї на балансі. У результаті в 2021 р. автошлях Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка буде відновлено на всій протяжності.
«Подарунки» з минулого
Уже в середині березня в області стартують перші роботи на перехідних об’єктах 2020 року. Серед них — мости у Струсові та Лисівцях — об’єкти капітального ремонту, на котрих роботи буде відновлено вже 9 березня. У Струсові підрядник приступить до облаштування технологічного мосту. У Лисівцях буде продовжено встановлення буронабивних паль. Завершення ремонту обох штучних споруд заплановане до кінця року.
Трасу М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече почнуть доробляти 22 березня. На ділянці першої категорії почнуть настеляти фінішний, третій шар асфальтобетону. Від Теребовлі до Кобиловолок та від Чортківського КП до Заліщиків моститимуть щебенево-мастиковий асфальтобетон верхнім шаром.
Щодо дороги Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль, то підрядник приступить до мощення ЩМА на 5-кілометровій ділянці, де торік настелили вирівнюючий шар асфальтобетону. Від Дарахівського перехрестя і до межі Івано-Франківської області поточний середній ремонт буде продовжено в цілому. Так само буде регенерація основи, два шари асфальтобетону + тротуари, світло, розмітка, бар’єрне огородження.
Буде продовжено ремонт в цілому і на трасі Р-39 Тернопіль-Броди, а саме від Залізців у напрямку Тернополя до села Хомівка.
Нові принципи
Кабінет Міністрів включив у постанову і фінансування нових об’єктів ремонту. Можна виділити три головні принципи, за якими обирають ділянки: маршрутний (продовження ремонтів попередніх років, відновлення ділянок доріг одразу в кількох областях), з’єднання якісними дорогами обласних центрів та ремонт ділянок доріг, щодо стану яких було найбільше зауважень.
Отож, згідно з цими принципами буде відремонтовано ділянки доріг:
– Р-43 Тернопіль-Ланівці (буде відремонтована на усій протяжності — від Чернихівців до Ланівців);
– Н-02 Кременець-Біла Церква (буде відремонтовано від перетину з дорогою Р-43 Тернопіль-Ланівці і до межі з Хмельницькою областю).
Таким чином, разом з вищезгаданим ремонтом усієї протяжності дороги Р-43 буде відновлено альтернативний шлях до Києва з Тернополя. Він є коротшим на понад 100 км.
– Тернопіль-Скалат-Жванець (на відрізку від Тернополя до Гримайлова буде відремонтовано в цілому);
– Галич-Підгайці-Сатанів (ця територіальна дорога буде відновлена від Гримайлова до Сатанова).
У результаті роботи на вищезгаданих двох дорогах буде якісне покриття на маршруті Тернопіль-Сатанів. Відновлення дороги до цього бальнеологічного курорту є важливим завданням.
– Р-26 Острог-Кременець (буде відремонтовано у околицях Шумська, адже щодо стану цієї дороги отримували чимало скарг);
– Т-20-16 Бучач-Товсте (ремонтуватиметься ділянка від Бучача до Язлівця, аби туристи змогли відвідати цю туристичну пам’ятку).
Родзинка року — мости
2021 рік на Тернопільщині буде ознаменовано ремонтом рекордної кількості штучних споруд. У САД виділяють п’ять ключових об’єктів:
– міст у Струсові на дорозі Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль;
– міст у Лисівцях на дорозі Р-24 Татарів-Косів-Коломия-Кам’янець-Подільський;
– шляхопровід на обході Тернополя, дорозі Р-41 над залізничною колією;
– міст перед селом Городище на дорозі М-12 буде відремонтовано капітально;
– міст на обході Бучача на дорозі Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль.
Нове будівництво — обхід Тернополя
Головний об’єкт нового будівництва, який буде реалізовано у області, — будівництво північно-східної ділянки обходу Тернополя (перша черга). Вона включатиме, крім власне дороги, зведення транспортної розв’язки в різних рівнях на перетині М-19 і обходу Тернополя.
Північно-східний обхід Тернополя – автошлях першої технічної категорії з чотирма смугами руху, будівництво якого дозволить розвантажити вулиці обласного центру від транзитного транспорту і покращити безпеку руху. Він з’єднає населені пункти Шляхтинці та Смиківці і дві міжнародні траси М-19 та М-12. Фінансує будівництво Європейський інвестиційний банк.
Землевідведення — важливий етап підготовки до будівництва північно-східної ділянки обходу у Тернополі, котрий розпочали у 2020 році. Кошти на компенсацію громадянам виділив Уряд. 29 земельних ділянок з 56-ти вже викуплено. Вони розташовані на території Байковецької та Великобірківської ОТГ. Процедуру викупу землі проводить Тернопільська ОДА. За підсумками 2020 року, було викуплено 51% необхідної землі. Днями буде укладено угоду з ОДА, аби вона продовжила викуп решти земельних ділянок. Отримано ще 16 згод на викуп землі від громадян у 2021 році.
Джерело: НОВА Тернопільська газета