Після 1 вересня створення медичних висновків про тимчасову непрацездатність, як основи для електронного листка непрацездатності, буде обов’язковим для усіх медичних закладів, у яких є ліцензія на медичну практику. Запровадження медичного висновку про тимчасову непрацездатність підвищить контрольованість процесів засвідчення непрацездатності та буде суттєво економити бюджетні кошти, оскільки зменшуватимуться корупційні ризики при видачі необґрунтованих лікарняних та спрощуватиметься отримання страхових виплат.
Не мають право на формування медичних висновків в Реєстрі медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я: лікарі центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, станцій переливання крові, закладів судово-медичної експертизи, бальнеологічних лікарень, грязелікарень, косметологічних і курортних поліклінік; лікуючі лікарі суб’єктів господарювання всіх форм власності при косметологічних втручаннях без медичних показань.
Процес підтвердження тимчасової непрацездатності автоматизується і стане прозорішим та зручнішим для пацієнтів, яким більше не доведеться нести на роботу паперовий листок непрацездатності, щоб зафіксувати факт тимчасової непрацездатності. Для медичних працівників впровадження е-лікарняних зменшить кількість паперової роботи. Лікар займатиметься лише медичною частиною і не заповнюватиме жодної адміністративної інформації про роботодавця, а всі необхідні дані додаються автоматично. Роботодавці ж бачитимуть необхідну інформацію про те, що їх працівники були непрацездатні в особистому електронному кабінеті на порталі Електронних послуг Пенсійного фонду України.
Технічна можливість формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в медичного закладу з’являється з моменту, коли медична інформаційна система, до якої підключений такий заклад, успішно пройшла тестування відповідного функціоналу.
В електронній системі охорони здоров’я лікар створює медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Тобто фіксує, що пацієнт в цей момент хворіє і не може виконувати свою роботу. Цей висновок формується з електронних медичних записів, які лікар веде щодо пацієнта в його електронній медичній картці. Йдеться про діагноз, лікування та іншу медичну інформацію. Жодної адміністративної інформації лікар записувати не буде. Це електронний документ. Лікар підписує його своїм кваліфікованим електронним підписом. Після підпису документ автоматично відправляється в електронний реєстр листків непрацездатності. Цей реєстр належить Пенсійному фонду. У Пенсійний фонд не передається діагноз пацієнта. А лише інформація від лікаря, що в певний період часу людина не може працювати через стан здоров’я.
Пенсійний фонд у своєму реєстрі також доповнює дані інформацією про роботодавця. Фактично це вже і є електронний лікарняний, який направляється роботодавцю.
Пацієнт може побачити свій електронний лікарняний через електронний кабінет на сайті Пенсійного фонду. Тобто пацієнт може перевірити, що йому дійсно сформували електронний лікарняний. В свою чергу роботодавець через свій кабінет бачить, що для його працівника сформували електронний лікарняний. Обмін інформацією відбувається автоматично.
Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення Фондом соціального страхування України стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення.
Перехід від паперових до електронних документів покращує якість надання сервісу для кожного громадянина. У випадку з медичними висновками про тимчасову непрацездатність та електронними листками непрацездатності пацієнту тепер не доведеться виконувати зайву роботу – все відбувається автоматично. Це економить час і ресурс як пацієнта, так і лікаря.
Богдан Букшований, заступник начальника відділення-начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Тернопільського міського відділення управління ВД ФССУ в Тернопільській області
Джерело: НОВА Тернопільська газета