Проблема безробіття для Тернопільщини залишається однією з найактуальніших. Як стверджують в обласному центрі зайнятості, станом на весну 2017 року в регіоні на кожну вакансію претендувало близько 5 осіб, що не мають роботи. Станом на 1 травня 2017 року на обліку в центрах зайнятості Тернопільщини перебувало 10,9 тис. безробітних. Більш ніж 33% з них – це молоді люди віком до 35 років.
Експерти підкреслюють, що і в цій категорії є свої «рекордсмени» – ті, хто лише починає свій трудовий шлях. Молодий вік може стати серйозною перешкодою у разі прийняття на роботу, адже майже скрізь потрібен досвід. Учорашній студент його, звісно ж, не має. Не дивно, що стільки молоді лишає рідний край у пошуках кращої долі.
Проте і в Україні є роботодавці, які цінують ентузіазм, характерний для молодого віку. З недавніх пір таке підприємство працює і на Тернопільщині. Йдеться про компанію «АТБ», яка нещодавно почала освоювати Західноукраїнський регіон. Багатьом із нас ця мережа відома завдяки своїм магазинам із доступними цінами на продукти та якісним обслуговуванням. Але компанія, окрім іншого, є одним із найбільших роботодавців в Україні. Сьогодні в різних її підрозділах працюють більше 40 тис. осіб, і для багатьох з них саме магазин «АТБ» став першим робочим місцем.
Корпорація «АТБ» – це об’єднання великих українських підприємств, що здійснюють свою діяльність у таких сферах бізнесу, як роздрібна торгівля, управління активами, виробництво і продаж продуктів харчування, надання послуг у сфері спорту і відпочинку. Практично кожне з цих підприємств є лідером у своєму сегменті. На думку експертів ринку, внесок «АТБ» є істотним для підвищення престижу професій у сфері торгівлі. Це стало можливим завдяки тому, що компанія не лише створює нові робочі місця, а й ефективно проводить власну кадрову політику.
«Із самого початку наша компанія ставила своїм завданням введення європейських стандартів роботи у вітчизняну галузь торгівлі. Ці стандарти передбачають не лише наявність якісної продукції на полицях магазинів, високий рівень обслуговування, а й турботу про свій колектив», – підкреслює Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет».
У корпорації розуміють, що головна цінність будь-якого бізнесу – це люди, які у ньому задіяні. Саме тому особливу увагу в «АТБ» приділяють ефективному використанню і розвитку «людського капіталу». Будь-який співробітник тут може пройти шлях від охоронця до начальника управління, від касира до регіонального керівника. Вся система побудована таким чином, що, піднімаючись сходинками кар’єри, працівник проходить спеціалізоване навчання в освітніх центрах «АТБ».
«Співробітники обов’язково навчаються у таких центрах. Вони отримують знання, проходять практику з наставниками, які вже досягли успіху, складають іспити тощо. По-перше, це дає нам можливість підвищувати якість обслуговування в магазинах мережі. По-друге, ми виявляємо перспективних працівників і самостійно виховуємо кращі кадри як для компанії, так і для української торгівлі загалом», – говорить Олена Федаш, директор департаменту управління персоналом корпорації «АТБ».
Дуже показова статистика: 100% співробітників компанії, які обіймають адміністративні посади в торговельній мережі «АТБ-маркет», отримали професійну освіту в навчальних центрах компанії. Жодного директора чи керівника не взяли «з боку», усі вони є «вихованцями» самої корпорації.
Не дивно, що молодь прагне працевлаштуватися саме в «АТБ». Навіть без досвіду роботи, але маючи бажання освоїти цікаву справу, зростати і розвиватися разом зі своїм колективом, можна досягти кар’єрних висот. Адже компанія надає не лише високу зарплату і соціальний захист, а й унікальні перспективи. Для першого робочого місця це справді чудові умови.
«Молодим хлопцям та дівчатам, котрі приходять на роботу на підприємства корпорації «АТБ», відкриваються унікальні можливості не лише для кар’єрного зростання, а й для задоволення власних амбіцій», – наголошує Олена Федаш, директор департаменту управління персоналом корпорації «АТБ».
Враховуючи, що торговельна мережа все активніше відкриває свої представництва і магазини в Західній Україні, можливостей працевлаштуватися для нашої молоді стає все більше. Адже кожен новий маркет – це приблизно 40 нових робочих місць: працівники залу, касири, вантажники, охоронці, експедитори, бухгалтери тощо. Приміром, у 2015 році корпорація «АТБ» створила близько 6 тисяч нових робочих місць. У 2016 році цей показник зріс і склав уже 7 тисяч робочих місць. Вражаюча динаміка дарує оптимізм усім амбітним молодим людям, які вже майже втратили надію знайти хорошу роботу.
Бути причетним до діяльності успішної компанії з більш ніж 20-річним досвідом роботи на українському ринку не лише престижно, а й дуже вигідно. Хочеться вірити, що таких роботодавців, як «АТБ», на Тернопільщині з кожним роком ставатиме все більше й більше.
Микола Пронін
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: АТБ, робота, Тернопіль