Середа, 14 травня 2025
• «Це спосіб самоствердження нації». Тернопільський гвардієць – про фронт і мотивацію боротися • «Квітник Матері»: у Тернополі висадили квіти в пам’ять про загиблих воїнів • Як у Тернополі розподілили маршрути між перевізниками? • Сергій Притула отримав відзнаку «Почесний громадянин Збаража» • Воїн із Тернопільщини приїхав з фронту, щоб одружитися з коханою • Родини Героїв відвідали історичні місця Тернопільщини • У Кременці вирвали та виламали знаки дорожнього руху • “Відчуваємо, що Папа Лев XIV буде Папою миру для зболеної війною України», – Блаженніший Святослав • Відійшов у вічність знаний працівник “Тернопільводоканалу” • Мельника Олександра із Гусятина нагородили “Золотим хрестом” • Завербовані російським “куратором” тернополяни підпалили автомобіль військового • Кардинали не обрали Папу в перший день конклаву • 21-річну жінку з Тернопільщини підозрюють у вбивстві дитини • Чоловік із Чортківщини пропонував поліцейським 500 доларів хабаря • Молодь із Донеччини побувала у Марійському духовному центрі в Зарваниці • Багатодітна сім’я з Аргентини переїхала жити в Україну, щоб підтримати українців у час війни • Тернопільські поліцейські затримали ділка, який намагався заробити на військовому • Пропонував поліцейським 15 тисяч гривень хабаря • 39-та річниця Чорнобильської трагедії: тернопільські поліцейські вшанували пам’ять жертв та ліквідаторів аварії • У Кременці провели акцію на підтримку зниклих безвісти і полонених захисників
Реформування системи юстиції: як це відбувається у нас?

Опубліковано: 12 Березня о 17:10 43


Минулий рік для української юстиції став роком суттєвих змін. Фактично, крім децентралізації, це перша реальна реформа у постмайданівській Україні.


Як зауважує начальник Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Едуард Кольцов (на фото), торік вдалося реалізувати чимало пілотних проектів та ініціатив Мін’юсту. Зміни розпочали з двох важливих напрямків — реєстраційної і виконавчої служб.

Реєстрація — у ногу з децентралізацією

Повноваження у сфері  реєстрацій передали місцевим органам влади та нотаріусам. Функції реєстратора  в області передано 21-ому центру надання адміністративних послуг, 17-ти районним державним адміністраціям, 4-ом міським радам (міст обласного значення), 5-ти акредитованим суб’єктам, 18-ти  міським, сільським, селищним радам  та 134  нотаріусам.

У червні минулого року припинено діяльність усіх 14-ти районних, міськрайонних та міжрайонних управлінь юстиції в області. Кількість працівників системи  скорочена  удвічі. За рахунок економії коштів створено такий необхідний та важливий соціальний проект, як бюро правової допомоги, що забезпечує гарантований безкоштовний адвокатський захист усім затриманим у кримінальних справах, а також право на захисника у цивільних та адміністративних судових спорах. На Тернопільщині з 1 вересня 2016 року такі бюро утворено у кожному районному центрі.

Довідка — через Інтернет

Запрацювали  нові стандарти надання реєстраційних послуг — отримання усіх необхідних даних у вигляді витягів, довідок чи виписок в електронній формі. Усі сервіси можна  отримати через інтернет у себе вдома чи на роботі, зайшовши на сайт Міністерства юстиції і оплативши  послугу своєю платіжною карткою.

Для одержання апостилю тепер немає необхідності їхати до Києва та стояти в чергах, достатньо лише направити відскановані документи через мережу інтернет та отримати в електронній формі документи з проставленим апостилем, перевірити його достовірність, оплативши послугу з використанням платіжних систем. Цим сервісом торік в області скористалися 4102 громадян.

Свідоцтво про народження — у пологовому

Нині працівники відділів ДРАЦС, за бажанням батьків, приймають документи  та видають свідоцтва про народження і здійснюють реєстрацію дитини безпосередньо у закладах охорони здоров’я. 18 пологових будинків в області мають фронт-офіси Мін’юсту, в яких батьки впродовж року отримали 2191 перший документ свого малюка,  що складає майже 40 відсотків від загальної кількості.

Проект «Шлюб за добу»

Днями цей проект стартував у Тернополі в Українському домі “Перемога”. Переваги його очевидні — молодятам  не потрібно йти до відділів ДРАЦС, стояти в чергах і чекати місяць, достатньо звернутись до організатора реєстрації шлюбу. Цією послугою уже скористались чотирнадцять молодих пар.

Реформа пенітенціарної системи — найскладніша

Торік також стартувала найскладніша з реформ — реформа пенітенціарної системи. Вона розпочалася з ліквідації пенітенціарної служби як такої,  утворено три нові департаменти в центральному апараті Мін’юсту та шість міжрегіональних управлінь. У листопаді комісія управління юстиції в області провела інвентаризацію цілісних майнових комплексів державних підприємств та установ, що належали  до пенітенціарної системи.

Рейдери — на гачку

З прийняттям Антирейдерського закону (набув чинності 2.10. 2016 року), власники змогли більш ефективно захищатися від нападів зловмисників та кіберзлочинців. Закон передбачає кримінальну відповідальність за неправомірні дії державного реєстратора або нотаріуса, який виконує ці функції, у вигляді позбавлення волі на термін до 10 років. Посилено захист реєстрів, зобов’язано усіх нотаріусів перейти на використання нових цифрових ключів, що робить перереєстрацію майна хакерськими методами практично неможливою.

«Онлайн будинок юстиції»

23 лютого цього року  Мін’юст презентував проект “Онлайн будинок юстиції”. Нині послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, а також реєстрації та ліквідації фізичної особи-підприємця зможуть скористатися усі громадяни. Цей проект увібрав у себе всі сервіси, що міністерство надає в електронному вигляді. Окрім вищезгаданих сервісів, громадяни  зможуть зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис.

Соціальний ліфт

Ще одна новація — соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. До речі, на даний момент управління юстиції оголосило конкурс на заміщення 40-ка вакантних посад. З них трьох — в апараті управління, двох —  в підрозділах  Державної реєстрації актів цивільного стану та 35-ти в підрозділах Державної виконавчої служби. Основна вимоги до конкурсантів — наявність вищої юридичної освіти.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Нещодавно опубліковане

Андрій – військовослужбовець Тернопільського підрозділу Національної гвардії України...


Рубрика: , Опубліковано: о 21:42


15 травня з 10:00 год до 14:00 год у Тернополі, Кременці та Чорткові відбудеться Національний ярмарок вакансій...


Рубрика: , , Опубліковано: о 21:33


У Тернополі на центральній алеї бульв. Тараса Шевченка висадили квіткові композиції разом із матерями та дружинами загиблих Героїв...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:56


У Тернополі за результатами конкурсу визначено перевізників пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на наступні три роки...


Рубрика: , Опубліковано: о 10:00


Відомий телеведучий та волонтер Сергій Притула днями відвідав рідний Збараж, звідки він родом...


Рубрика: , , , , Опубліковано: о 21:28



Теми дня
11 Травня
10 Травня
9 Травня
8 Травня