Паралельно розпочалися роботи на правій частині дамби. Про особливості реконструкції та терміни виконання робіт «НОВІЙ…» розповів головний інженер відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.
Як наголосив Ярослав Олександрович, рішення про реконструкцію дамби було ухвалене ще у 2005-ому році. Дорожнє покриття на дамбі дуже деформувалося, були зафіксовані значні напливи та колійність, а місцями бруківка взагалі зруйнувалася, тому дамба давно потребувала підсилення дорожнього одягу, але через відсутність коштів до 2016-го року вирішення цього важливого питання постійно відкладали. Однак торік керівництву Тернопільської міськради таки вдалося акумулювати необхідну суму для початку робіт.
Загальна вартість реконструкції — 25 млн. грн. У 2016-ому вдалося реконструювати гідротехнічні споруди та тротуари, а цьогоріч виділено ще 10 млн. грн., на які планують замінити дорожній одяг на частині автошляху. Нині завершені такі роботи на лівій половині дамби (від парку «Топільче»). Зокрема, облаштоване дорожнє корито, відновлено каналізаційну мережу та закладені решітки для водовідведення, після чого пошарово викладена дорожня «подушка». Це дасть можливість на довгі роки зберігати стабільною основу дороги і при необхідності замінювати лише верхній шар асфальтно-бетонного покриття.
Роботи виконані сучасним методом ресайклінгу, в основі якого утворення суміші цементу, щебню та піску. Укладається понад 20-сантиметровий шар цієї суміші і після його стабілізації внаслідок потрапляння вологи (зокрема, після дощів) утворюється надзвичайно міцний шар дорожньої одежі. Тепер ремонтники приступили до аналогічних робіт на правій частині дамби. За сприятливих погодних умов другу чергу реконструкції планують завершити за півтора місяця.
Отож, тепер покриття на дамбі буде асфальтоване. Зберегти бруківку, яка є однією з особливостей Тернополя, на жаль, не вдалося.
— Наявна на дамбі базальтова бруківка відшліфована та відкалібрована, — пояснив Ярослав Копча. — У багатьох місцях вона, на жаль, відсутня. Придбати нині ідентичну бруківку для облаштування прогалин просто нереально. Ми зверталися до багатьох кар’єрів з таким проханням, але в наявності є лише гранітна бруківка. А вклавши її, на заміну ми отримаємо щось на зразок полатаної ковдри. Відзначу, що вся бруківка, знята з дамби, облікована і складується на базі КП «Тернопільелектротранс». Вона буде використана для реконструкції вулиць історичного центру Тернополя, зокрема, незабаром запланований капітальний ремонт вулиці Брюкнера.
До речі
У радянські часи дамбу ставу облаштовували таким чином, щоб, за необхідності, швидко її… зруйнувати. Очевидно, таким чином проектанти намагалися ускладнити можливе просування ворога. Як розповів Ярослав Олександрович, торік у процесі підняття перехідних плит шлюзного мосту дамби були знайдені спеціальні шахти для закладення вибухівки. Отож, під час виконання ремонтних робіт відбувалися консультації з фахівцями МНС. На щастя, шахти виявилися порожніми і реконструкцію продовжили.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: дороги, ремонт, Тернопіль