Наприкінці вересня найпотужніша вітчизняна мережа продовольчих магазинів підбила підсумки піврічної роботи свого першого західноукраїнського учбового центру. Там навчаються дорослі, котрі прагнуть будувати кар’єру в сфері торгівлі.
Такі центри забезпечують професійне навчання співробітників мережі «АТБ-маркет». Тут їм не тільки дають знання безпосередньо за спеціальністю, а й займаються розвитком управлінських якостей керівників і працівників внутрішнього кадрового резерву. Як розповідає директор департаменту управління персоналом корпорації «АТБ» Олена Федаш, крім традиційних форм навчання (лекції, семінари, стажування тощо), активно розвивається напрямок корпоративних тренінгів, тематика яких спрямована на формування лідерських якостей, відпрацьовування управлінських, комунікаційних навичок, навичок презентації, уміння працювати в конфліктних ситуаціях тощо. У групи на навчання в учбовому центрі зараховують кандидатів із внутрішнього і зовнішнього резерву, які пройшли попередні етапи відбору. Всі інструктори учбового центру – це колишні співробітники магазинів, тому заняття проводяться з великою кількістю прикладів із власного досвіду та досвіду колег. Теоретичне навчання в учбовому центрі чергується з практикою – стажуванням у магазині під керівництвом наставника. У період перебування в учбовому центрі кандидати пишуть контрольні роботи і проходять підсумкове тестування, тим самим показуючи рівень засвоєння матеріалу.
До речі, такий підхід до кадрової політики є винаходом самої корпорації. Ще на початку своєї діяльності – більш ніж 20 років тому – керівництво компанії зіткнулося з проблемою величезного дефіциту кваліфікованих працівників торгівлі. Тоді прийняли рішення виховувати їх самостійно. Перший учбовий центр був створений у Дніпрі. Згодом його філії відкривали в інших містах: Києві, Донецьку, Сімферополі. Останні два в 2014 році зі зрозумілих причин були ліквідовані. Але наприкінці березня поточного року новий учбовий центр відчинив свої двері у Львові. За півроку йому вдалося досягти значних успіхів, випустивши десятки висококласних фахівців. Усі вони тепер працюють в «АТБ»: і у Західній Україні, і в інших регіонах, де є магазини мережі. А їх немало, адже станом на кінець літа цього року «АТБ-маркет» нараховував 883 торговельні точки у 225 населених пунктах України.
Чому ці учбові центри такі важливі для корпорації? По-перше, як уже зазначалося, вони дозволяють компанії підготувати справді хороших працівників, які дотримуються високих стандартів мережі, що орієнтується на європейський досвід. По-друге, такі заклади дають змогу співробітникам розвиватися. Проходячи курси підвищення кваліфікації, вони здають іспити та можуть претендувати на підвищення. Така система дає змогу пройти кар’єрний шлях від продавця до керівника підрозділу чи мережі магазинів цілого регіону. Таких прикладів, коли лише завдяки власному прагненню та наполегливій праці без жодних зв’язків молоді українці в 25 років ставали керівниками і відповідали за десятки підлеглих, в історії «АТБ» дуже багато. Показово, що 100% співробітників, які нині займають адміністративні посади в торговельній мережі, отримали професійну освіту в учбових центрах компанії. «Щорічно в учбових центрах проходять навчання та підвищують свою кваліфікацію більш ніж 3000 осіб. Ми завжди акцентували увагу на тому, що кадрова політика корпорації спрямована на ефективне використання та розвиток людського капіталу підприємства. Це копітка робота над комплексною системою, яку ми будували, орієнтуючись на передові іноземні технології та власний 20-річний успішний досвід роботи на українському ринку», – зазначає Олена Федаш.
Слід підкреслити, що посада в «АТБ» – це не тільки висока та стабільна зарплата, а й упевненість у завтрашньому дні. Протягом кількох останніх років саме ця компанія, за висновками експертів, є одним із найкращих роботодавців галузі. Сьогодні на підприємствах корпорації працюють більш ніж 50 тис. осіб, причому 7 тисяч робочих місць компанія створила за 2016 рік. На поточний рік «АТБ» має ще амбітніші плани. Всі працівники офіційно працевлаштовані, мають соціальні гарантії, отримують безкоштовну освіту тощо. До того ж вони пишаються тим, що трудяться в команді галузевого лідера, тож можуть долучитися до формування нового обличчя української торгівлі.
Андрій Бойко
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: АТБ, супермаркет, Тернопіль