Як правило, у сучасних реаліях для отримання високої посади на підприємстві необхідно мати або зв’язки, або гроші. Особливо це стосується таких сфер, як торгівля й обслуговування. Але в будь-якого правила є винятки.
Десять років тому, випадково побачивши оголошення про вакансію в газеті, 18-річна Інна Шумак стала працівником мелітопольського маркету «АТБ» (Запорізька область). Для юної дівчини, що приїхала із села, посада касира стала першим записом у трудовій книжці. Сьогодні Інна працює керуючою магазину «АТБ» у Херсоні.
Марина Страхолет очолює великий маркет «АТБ» у Кременчуці (Полтавська область). Більше десяти років тому вона прийшла в компанію працювати приймальницею товарів, добре себе зарекомендувала і почала просуватися по службі. «Керівник запропонував пройти навчання в навчальному центрі «АТБ». Після успішного закінчення курсів мене підвищили до заступника управляючого магазину», – згадує Марина.
Ольга Коновалова за вісім років роботи в мережі «АТБ» пройшла шлях від продавця в одному із шосткинських маркетів мережі до керівника великого магазину в Глухові (Сумська область).
Цікавою є історія Сергія Гамуліна. Сьогодні він працює районним керуючим «АТБ» у Львові. У 2004 році Сергій прийшов у компанію на посаду бухгалтера одного з магазинів рідного Дніпродзержинська (нині – місто Кам’янське Дніпропетровської області). Пропрацювавши більше року, перевівся на аналогічну посаду до Полтави. У цьому місті всього за кілька місяців став заступником керуючого, а потім – керуючим магазину. У Полтаві відкривалися нові маркети «АТБ», і Сергій допомагав розвивати їх, у тому числі навчаючи новий персонал. З часом став районним керівником. Пізніше працював із мережею магазинів у Харківському та Кіровоградському регіонах, їздив у відрядження до Чернігова. Тепер він працює у Львові. «Перевага «АТБ» у тому, що молодим співробітникам не потрібно чекати по десять-п’ятнадцять років, доки керівництво піде на пенсію і посади звільняться. Мережа настільки швидко зростає, що роботи вистачає всім. У нас є керівники віком 22-23 роки. Я не знаю жодної іншої компанії, яка надає такі можливості для зростання співробітників! Ті, хто хоче і може розвиватися, швидко піднімаються кар’єрними сходами», – говорить Сергій Гамулін.
У Західному регіоні нині працює й Олександр Дроботенко, що прийшов у компанію 10 років тому. Почавши свою кар’єру в магазині «АТБ» міста Сміла (Черкаська область) старшим продавцем, він зміг «дорости» до керуючого. Саме під керівництвом Олександра відкривалися нові маркети мережі «АТБ» у різних областях. Досвід і знання дозволили йому стати висококласним фахівцем й очолити групу підтримки команди «АТБ» у Львові. «Якщо людина має потенціал і амбіції, то вона доб’ється багато чого. Приходять і люди без освіти, але у нас за дуже короткий час просуваються по службі, вступають до вишів на заочні відділення, будують кар’єру», – зазначає Олександр Дроботенко.
Такі історії непоодинокі – в «АТБ» їх десятки, якщо не сотні. Адже компанія на керівні посади рідко бере сторонніх людей. Майже всі керуючі є «вихованцями» корпорації, людьми, які проходили тут шлях від найпростіших спеціальностей до високих посад. Саме тому вони знають усі тонкощі роботи своєї компанії.
Сьогодні в корпорації, яка нещодавно відсвяткувала 20-річний ювілей, працюють більше 40 тис. осіб. Це дає можливість говорити про компанію як про одного з найбільших роботодавців у нашій країні. Щоправда, «АТБ» – унікальний роботодавець. За багаторічну історію корпорація виховала не одне покоління справжніх експертів галузі торгівлі. Замисліться, 85% керуючих магазинів мережі розпочинали свій професійний шлях рядовими співробітниками — приймальниками і касирами, продавцями й охоронцями.
У корпорації «АТБ» система «вирощування» власних кадрів заснована на діяльності навчальних центрів. Щорічно у них проходять навчання і підвищують свою кваліфікацію більше чотирьох тисяч осіб. 100% співробітників, що обіймають адміністративні посади в торговельній мережі «АТБ-маркет», навчалися тут. Експерти вже називають «АТБ» кузнею кадрів. Компанія дає унікальну можливість не лише отримати престижне місце роботи, а й побудувати успішну кар’єру. Причому навчання у спеціалізованих центрах безкоштовне. «Для компанії співробітники є найважливішим активом, найважливішим капіталом. Модний англомовний термін self-made – це реальність для сотень і тисяч наших працівників, що бажають утвердитися в житті, мати упевненість у завтрашньому дні, отримати статус висококласних фахівців. Ми раді, що тепер усі ці можливості відкрилися і для нових співробітників у західноукраїнському регіоні», – наголошує Олена Федаш, директор департаменту управління персоналом корпорації «АТБ».
Анатолій Мороз
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: АТБ, супермаркет, Тернопіль