Субота, 07 грудня 2024
• Виписали з лікарні двох дітей, які отруїлися грибами у Копичинцях • Підпалили приміщення сільської ради біля Тернополя на замовлення… спецслужб росії • 12-річний хлопчик потрапив під колеса автомобіля • “Це була зразкова сім’я…” Ворожий безпілотник забрав життя тернополянина Віталія Ременця • Нічна атака “шахедом” по Тернополю: загинув 45-річний чоловік, є також важкопоранені • Латвійські партнери передали два автомобілі для військовослужбовців Тернопільщини • “Обірвалося на полі бою молоде життя …” Загинув захисник Євгеній Гнидка • Вбивство у Тернополі: грабіжник увірвався в будинок і зарізав подружжя… • Ресторани Тернополя забезпечують військових додатковим харчуванням • Вчителів запрошують взяти участь у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті» • Бучацька громада прощається із захисником Русланом Грицівим • 199 дітей цьогоріч розшукували поліцейські на Тернопільщині • Четверта смерть через гриби: сім’я на Тернопільщині втратила 13-річну дівчинку • У Тернополі віддали шану жертвам голодоморів в Україні • У Тернополі виступить “Лісапетний батальйон” • У Тернополі автобус наїхав на 23-річного хлопця • Зупинилося серце захисника із Чортківської громади • Воїн із Теребовлянщини отримав високу відзнаку від президента • Переселенка із Запоріжжя обійняла високу посаду в громаді на Тернопільщині • 18 листопада на Тернопільщині вимикатимуть електроенергію
Сергій Надал: «Ми зробили все, щоб гарантувати безкоштовний проїзд пільговим категоріям населення»

Опубліковано: 15 Січня о 9:17 26


За підрахунками експертів, тільки через збільшення тарифів на електропостачання квиток на проїзд електротранспортом по всій Україні має коштувати як мінімум 4,2 гривні.


Відповідно до постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з січня 2017 року електроенергія для міського транспорту має подорожчати на 45%, а оплата вуличного освітлення – на 40%. За підрахунками експертів, тільки через збільшення тарифів на електропостачання квиток на проїзд електротранспортом по всій Україні має коштувати як мінімум 4,2 гривні. На сполох били давно, проте київська комісія з незрозумілими повноваженнями, очевидно, не враховує думки місцевих громад. Сьогодні маємо факт: ціни для комунального транспорту зросли за підсумками року майже у п’ять разів. Міський голова Тернополя говорив про проблему ще кілька місяців тому і буде боротися за доступний транспорт.

“Електротранспорт – найбільш доступний вид транспорту в українських містах. Без функціонування системи електротранспорту сучасне місто просто не може існувати. На нього припадає 45 – 60 % усіх перевезень. Більше того, він виконує вкрай важливу соціальну функцію – безкоштовно перевозить пільгові категорії громадян. Тому цей транспорт треба активно розвивати, а не знищувати. Ми не можемо впливати на рішення НКРЕКП. Ми можемо лише шукати вихід тут, на місцях, через економію та різного роду акції з підтримки. Ми зробили все, щоб гарантувати безкоштовний проїзд пільговим категоріям населення, і проводитимемо модернізацію таким чином, щоб тернополяни могли економити, а транспорт залишався доступним”, — зазначив Сергій Надал у своєму коментарі.

Разом з тим міський голова висловив стурбованість щодо можливих економічних наслідків непродуманого рішення НКРЕКП.

“Загалом не зовсім нормальною є ситуація, коли тарифи визначають десь “нагорі”, відірвано від місцевих громад. Ненормально також те, що шість осіб у НКРЕКП без консультацій з громадами приймають рішення щодо суми, що дорівнює половині бюджету. Вдумайтеся: для ухвалення бюджету потрібно 226 депутатів, а для встановлення тарифів, що сумарно можуть складати суму, співмірну з половиною бюджету, — лише голоси шести осіб. Очевидно, що це далеко від норми. Ми не знаємо, як ще ці рішення вплинуть у майбутньому на функціонування комунального транспорту по всій Україні. Але сьогодні ми змушені у цих умовах планувати, здійснювати оновлення транспорту і вживати заходів для того, щоб тернополяни і надалі могли користуватися міським транспортом”, — зауважує міський голова.

Єдиним шляхом боротьби за доступний транспорт у міськвиконкомі назвали впровадження електронних квитків і поступовий перехід від оплати за поїздку до оплати за кілометр.

“Ми будемо максимально підтримувати комунальний транспорт з міського бюджету, щоб ціни за квитки були доступними для всіх тернополян. Ми вже шукаємо шляхи оптимізації. На сьогодні це — єдиний електронний квиток та картка тернополянина. Вже нині електронний квиток дає можливість людям здешевити вартість проїзду. Хто має електронний квиток, той має 10 відсотків знижки. Той, хто зареєстрований у Тернополі і отримає картку тернополянина, буде мати найкращу ціну на проїзд. Так працюють у Європі, де мешканці міста платять менше, бо вони користуються транспортом частіше, а гості міста платять більше, бо користуються разово. Іншого виходу у теперішній ситуації нема”, – сказав Сергій Надал.

“Наше завдання полягає в тому, щоб гарантувати пільговим категоріям населення проїзд у комунальному транспорті. Незважаючи на те, що уряд за два роки не дав жодної гривні на компенсацію проїзду пільговиків, ми зберегли проїзд усіх пільговиків у тролейбусах та соціальних автобусах міста. Так буде і у майбутньому”, – повідомив очільник Тернополя.

У Тернополі відкриватимуть нові тролейбусні лінії, а також з часом планують перейти до оплати перевізникам за кілометр.

“Місто буде оновлювати і розширяти можливості електротранспорту, бо це найбільш екологічний і доступний на сьогодні транспорт. З впровадженням електронного квитка ми також поступово перейдемо до оплати перевізнику за кілометр замість оплати за поїздку. Так працює система транспорту у сусідній Польщі. У такому випадку у водіїв буде більша мотивація дотримуватися графіку і поважати пасажирів, бо перевізник отримує доплати з бюджету не за кількість пасажирів, а за перевезення вчасно і комфортно. Крім того, це дозволить берегти кошти бюджету”, – сказав Сергій Надал.

Раніше міський голова Тернополя Сергій Надал неодноразово звертався до центральних органів влади з пропозицією запровадити “нульовий тариф” на електроенергію для комунального електротранспорту, посилаючись на досвід окремих європейських країн. У такому випадку транспортники платили б за електроенергію за собівартістю. Це дозволяло б зберігати вартість проїзду низькою. Як відомо, у більшості країн Європи електротранспорт є дотаційним, але таку політику підтримує більшість урядів, зважаючи на те, що такий транспорт є найбільш екологічно чистим і зручним.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , , ,

Нещодавно опубліковане

За інформацією ДУ “Тернопільський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України” другого грудня 2024 двох дітей, які, після отруєння грибами, перебували на лікуванні в НДСЛ “Охматдит” м. Київ виписали з лікувального закладу...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:05


У ніч з 29 на 30 листопада у селі Петриків Тернопільського району навмисне підпалили приміщення сільської ради...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 15:09


Про травмованого дванадцятирічного хлопчика надійшла інформація на спецлінію Заліщицького відділення поліції 2 грудня близько 9 ранку...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:16


У ніч з 1 на 2 грудня під час російської атаки на Тернопіль ворожий безпілотник влучив у багатоповерхівку...


Рубрика: , , Опубліковано: о 22:29


У ніч на понеділок, 2 грудня, російські окупанти завдали удару по багатоповерхівці в Тернополі. Внаслідок атаки загинув 45-річний чоловік, ще троє людей доправили до лікарень...


Рубрика: , Опубліковано: о 8:53



Теми дня
3 Грудня
2 Грудня
30 Листопада
28 Листопада