Четвер, 21 листопада 2024
• Зупинилося серце захисника із Чортківської громади • Воїн із Теребовлянщини отримав високу відзнаку від президента • Переселенка із Запоріжжя обійняла високу посаду в громаді на Тернопільщині • 18 листопада на Тернопільщині вимикатимуть електроенергію • Понад 400 маскувальних сіток відправили на фронт волонтери із Великої Березовиці • Аварія у Тернополі: автомобіль “Toyota” проїхав на червоний сигнал світлофора • Понад 12 млн гривень взяв киянин за неякісні спальні мішки для тернопільських шкіл • Молодь із Борщева проводить благодійні ярмарки для підтримки воїнів • “Ділки” з Тернопільщини незаконно переправляли чоловіків через кордон • На Тернопільщині жінки складають половину кандидатів до лав Сил оборони • “Її вишиванки – гордість усієї родини”. Віра Присіч із Тернопільщини відсвяткувала 90-річчя • Артистці з Бережан Інні Калинюк присвоїли високе звання • Трагедія у Копичинцях: третя смерть через гриби… • Тернопільські поліцейські врятували 72-річну тернополянку • У пожежі на Кременеччині загинув чоловік • У Тернопільській духовній семінарії відбулася зустріч освітян та священників • П’яний водій у Тернополі повалив дорожній знак • “Зібрали рекордну суму”. У школі на Тернопільщині провели благодійний ярмарок • Працівники Тернопільської митниці склали 62 протоколи про порушення митних правил • 13 громад стали новими учасниками «Марафону лип» від «Контінентал»
Створення безпечного освітнього середовища – один із головних пріоритетів держави в умовах дії правового режиму воєнного стану

Опубліковано: 24 Липня о 10:00 52


З 22 травня по 22 червня 2023 року управлінням Державної служби якості освіти у Тернопільській області у співпраці з фахівцями Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області проведено регіональне моніторингове дослідження (вивчення питання) щодо якості організації безпечного освітнього простору в умовах воєнного стану з метою виявлення та відстеження тенденцій щодо гарантування безпекових умов в освітньому процесі, визначення чинників, що впливають на організацію безпечного освітнього процесу, виявлення проблемних питань, що потребують першочергового вирішення при підготовці закладів освіти до нового 2023/2024 навчального року в умовах воєнного стану.


Дослідження відбувалося у два етапи:
І етап проведено шляхом анкетування керівників, педагогічних працівників, батьків здобувачів освіти закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, а також здобувачів освіти закладів загальної середньої та позашкільної освіти віком від 14 років у 30 територіальних громадах Тернопільської області. Всього в анкетуванні взяли участь 5433 респонденти;
ІІ етап проведено шляхом відвідування моніторинговими групами у складі фахівців управління Служби та ГУ ДСНС закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти 13 територіальних громад, здійснення спостереження за освітнім середовищем та інтерв’ювання керівників закладів освіти. Усього в ході ІІ етапу відвідано 63 заклади освіти.
У ході моніторингового дослідження виявлено ряд позитивних тенденцій:
Зростання частки закладів освіти, які працюють за очною формою організації освітнього процесу, порівняно з результатами моніторингів, проведених у вересні 2022 та лютому 2023 років.
Зростання частки закладів освіти, у яких облаштовано укриття: за результатами анкетування, укриттями забезпечені близько 97% закладів.
У всіх відвіданих закладах дошкільної та загальної середньої освіти наявні акти оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту та акти оцінки об’єкта (будівлі, споруди, приміщення) щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття.
Значний рівень задоволення учасників освітнього процесу безпековими умовами навчання і праці в закладах освіти.
Регулярне проведення навчань, інструктажів, заходів щодо відпрацювання практичних навичок та здобуття знань і вмінь з питань особистої безпеки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації, у тому числі із залученням працівників спеціальних служб (пожежно-рятувальних частин, управління Національної поліції, екстреної медичної допомоги, інших фахівців).
Наявність розроблених інструкцій щодо дій персоналу в разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.
Наявність розроблених та оприлюднених протоколів безпеки у випадках виникнення надзвичайних ситуацій (подій), виникнення пожежі, при евакуації до укриттів та під час перебування в них.
Позитивна тенденція щодо облаштування в закладах освіти класів безпеки.
Водночас чимало питань потребують подальшого удосконалення:
• Наявна необхідність подальшого облаштування укриттів достатньої місткості для забезпечення очної форми організації освітнього процесу для максимально можливої кількості здобувачів освіти, одночасно із забезпеченням дистанційного навчання для учнів, які цього потребують, зважаючи на їхнє перебування за кордоном.
• Відсутність умов щодо доступності укриттів для маломобільних груп населення, про що свідчать результати анкетування учасників освітнього процесу та відвідування закладів.
• Наявність недостатніх можливостей щодо проведення навчальних занять під час перебування в укриттях.
• Потребує суттєвого удосконалення забезпечення охорони в закладах освіти.
• У значній кількості закладів освіти не призначено осіб, відповідальних за організацію роботи з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності, з питань пожежної безпеки, не створено комісій з питань надзвичайних ситуацій та з питань евакуації.
• Виявлено факти невідповідності планів евакуації чинним вимогам Технічного регламенту знаків безпеки і захисту здоров’я працівників та ДСТУ ISO 16069:2012.
• Потребує суттєвого удосконалення забезпечення безперешкодного доступу до будівель, приміщень закладів освіти.
• Недостатнє застосування інструментів Інтернет-безпеки у закладах освіти.
• У менш ніж половині закладів освіти забезпечено якісну роботу щодо створення психологічно комфортного середовища для учасників освітнього процесу та надання психосоціальної підтримки і допомоги
“Органами місцевого самоврядування потрібно продовжувати роботу зі створення безпечного освітнього середовища, збільшувати фонд захисних споруд та максимально запроваджувати очну форму навчання за умови дотримання безпекових умов: тільки так можна забезпечити якість освіти та реалізувати право кожної дитини на якісну і доступну освіту” – звернула увагу начальниця управління Служби Наталія МОРАВСЬКА.
За результатами моніторингового дослідження підготовлено Звіт, а також напрацьовано Рекомендації засновникам та керівникам закладів освіти, що було заслухано на розширеному засіданні колегії управління Служби.


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Нещодавно опубліковане

У Чортківській громаді чергова болюча втрата - 19 листопада зупинилося серце 54-річного військовослужбовця Павла Савки із села Росохач....


Рубрика: , Опубліковано: о 21:09


Головний сержант — командир гармати 45-ої окремої артилерійської бригади Збройних Сил України, мешканець с. Кровинка Теребовлянської громади Віталій Сирляк відтепер повний кавалер ордена «За мужність»...


Рубрика: , Опубліковано: о 15:01


У Чортківській міській раді високу посаду обійняла переселенка із Запоріжжя Алеся Васильченко...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 10:00


У понеділок, 18 листопада, внаслідок ракетного обстрілу обʼєктів енергетики, за розпорядженням НЕК «Укренерго» на Тернопільщині запроваджується графік погодинних вимкнень...


Рубрика: , Опубліковано: о 22:04


Уже понад рік у Великій Березовиці, що біля Тернополя, плетуть маскувальні сітки і відправляють на фронт...


Рубрика: , Опубліковано: о 9:00



Теми дня
20 Листопада
17 Листопада
15 Листопада
12 Листопада