Поки аналітики обговорюють ймовірних кандидатів на посаду нового очільника області, ми вирішили нагадати читачам ТОП-3 проблеми Тернопільської області, над якими потрібно працювати новому очільникові ТОДА, адже без вирішення проблем нормальний розвиток Тернопільщини неможливий.
Гаївський міст
З 2016 року Гаївський міст визнано аварійним і з того часу почалися підготовчі роботи та безпосередній ремонт мосту. Однак є одне велике «але»: роботи здійснюються за рахунок місцевого бюджету міста Тернопіль. І це незважаючи на те, що згідно з дослідженнями, Гаївським мостом користуються лише 27% тернополян. Решта пересувань через шляхопровід – це транзитний рух, бо міст є частиною траси міжнародного значення.
На повну реконструкцію Гаївського мосту необхідно понад 205 мільйонів гривень. Зрозуміло, що для Тернополя така сума непідйомна. Це добре розуміли й в уряді. Зокрема, прем’єр Володимир Гройсман неодноразово заявляв, що кошти на ремонт стратегічного для держави Гаївського мосту закладені у Фонд регіонального розвитку.
У свою чергу, мерія Тернополя намагається робити все можливе, щоб Гаївський міст продовжив життя. Наразі відбуваються роботи з часткового демонтажу та ремонту аварійного мосту. Міська рада виготовила проєктно-кошторисну документацію, замовила усі експертизи і виділила цьогоріч частину коштів на проведення першочергових робіт.
Зрозуміло, що цього замало. Тому одне з головних завдань нового очільника області – це співфінансування ремонтних робіт для оперативного вирішення цієї проблеми. Адже не виключена трагедія, як у Харкові, де 25 серпня обвалився автомобільний міст, чи у Києві, де на початку року частково обвалився Шулявський міст, або на рідній Тернопільщині, де 13 лютого у селі Лисівці Заліщицького району обвалився міст через річку Серет.
Для нового голови обладміністрації на кону стоїть не лише питання забезпечення функціонування транспортної артерії загальнонаціонального значення, а найголовніше – життя і здоров’я людей.
Аеропорт «Тернопіль»
У той час, як в аеропортах сусідніх обласних центрів збільшуються кількість авіарейсів, на ринок заходять лоукостери зі світовим ім’ям, на Тернопільщині аеропорт заростає бур’янами — аеропорт, який розташований за 3 кілометри від обласного центру і займає площу 164,29 га.
Про відродження аеропорту «Тернопіль» проводять регулярні наради, будують плани і амбітні проєкти. Однак жоден з них не був реалізований. За 15 років змінилося 7 керівників. Впродовж цього часу ліквідовано систему газового опалення з індивідуальними котлами в приміщеннях аеровокзалу, автогаражів та охорони, вийшла з ладу більша частина автопарку, котрий нараховував близько 50 одиниць техніки.
Мерія Тернополя активно включилася у процес відновлення аеропорту. Міський голова Сергій Надал запропонував лоукостеру Ryanair літати з місцевого летовища. Це не популістський крок — був надісланий офіційний лист компанії Ryanair, відбулися переговори. І Ryanair внесла тернопільське летовище у список аеропортів, де буде працювати цей лоукостер. Але, звичайно, для цього треба відновити інфраструктуру. Місто це зробити не має права, бо летовище перебуває на балансі обласної влади.
Тому новий очільник області має стратегічне завдання разом з міською радою реанімувати летовище. Це стане потужним економічним проривом для області. Іноземні лоукости вже освоїли чотири українські міста – Київ, Львів, Харків та Одесу. Більше того — з Івано-Франківська і Чернівців відбуваються регулярні рейси до Іспанії. Завдяки дешевим перельотам українці мають змогу вигідно і швидко дістатись у будь-яку країну Європи. У цих містах спостерігається і приріст туристів-іноземців. Компанії-лоукостери зацікавились і тернопільським летовищем. Справа за новим очільником ОДА.
«40-метровий ремонт доріг»
Одним з найгучніших скандалів нашої області став так званий «40-метровий ремонт доріг». Про це «ноу-хау» писали всі українські ЗМІ.
Наприклад, Служба автомобільних доріг у Тернопільській області підписала 177 угод на ремонт доріг вартістю 26,8 млн. грн. з однією комерційною компанією. Сума кожної з цих угод не перевищувала 200 тис. грн., тобто дозволяла не проводити відкриті торги. Як виявилось, мова йде не про 177 доріг, а лише сім. А така кількість угод зумовлена тим, що дороги поділили на відтинки до 40 (!) метрів і на ремонт кожного уклали окрему угоду. Тобто замість тендеру і відкритих торгів обласна адміністрація приводила до перемоги конкретну фірму.
Так що завдання нового губернатора – знищити цю корупційну схему «дерибану» коштів на дороги, з якої вже сміється вся Україна. А то відповідати за ці злочини доведеться не лише колишньому керівництву області.
Підсумовуючи, варто нагадати, що на останніх президентських і парламентських виборах українці, в тому числі й мешканці Тернопільщини, голосували за зміни — зміни у ставленні влади до свого народу. Щоб влада чула народ, щоб з корупцією боролася, а не її очолювала, щоб розвивалася економіка області, а не лише фірм, які належать родичам чиновників, щоб влада дбала про нашу землю.
Чекаємо на нового губернатора. Чекаємо на зміни.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: Тернопільщина, ТОДА