П’ятниця, 22 листопада 2024
• Зупинилося серце захисника із Чортківської громади • Воїн із Теребовлянщини отримав високу відзнаку від президента • Переселенка із Запоріжжя обійняла високу посаду в громаді на Тернопільщині • 18 листопада на Тернопільщині вимикатимуть електроенергію • Понад 400 маскувальних сіток відправили на фронт волонтери із Великої Березовиці • Аварія у Тернополі: автомобіль “Toyota” проїхав на червоний сигнал світлофора • Понад 12 млн гривень взяв киянин за неякісні спальні мішки для тернопільських шкіл • Молодь із Борщева проводить благодійні ярмарки для підтримки воїнів • “Ділки” з Тернопільщини незаконно переправляли чоловіків через кордон • На Тернопільщині жінки складають половину кандидатів до лав Сил оборони • “Її вишиванки – гордість усієї родини”. Віра Присіч із Тернопільщини відсвяткувала 90-річчя • Артистці з Бережан Інні Калинюк присвоїли високе звання • Трагедія у Копичинцях: третя смерть через гриби… • Тернопільські поліцейські врятували 72-річну тернополянку • У пожежі на Кременеччині загинув чоловік • У Тернопільській духовній семінарії відбулася зустріч освітян та священників • П’яний водій у Тернополі повалив дорожній знак • “Зібрали рекордну суму”. У школі на Тернопільщині провели благодійний ярмарок • Працівники Тернопільської митниці склали 62 протоколи про порушення митних правил • 13 громад стали новими учасниками «Марафону лип» від «Контінентал»
У Львові і Києві підвищують вартість проїзду в транспорті

Опубліковано: 19 Жовтня о 14:00 41


Різке здорожчання пального провокує чергове підвищення цін на транспортні послуги.


Останні два тижні стали справжнім шоком для автомобілістів. Ціни на пальне виросли в середньому на 3-5 грн. Проте це ще не межа. Експерти стверджують, що ціна може зрости приблизно на 10 гривень від тієї, що ми мали у вересні. Серед причин виділяють кілька основних.
Перша — це повна залежність України від іноземного імпорту. Сьогодні, за словами експертів, 85 % пального імпортується. Оскільки закупівлі здійснюються за валюту, то на фоні здешевлення гривні зростає ціна пального. Крім того, у вересні-жовтні зростає попит на пальне у зв’язку з проведенням сільськогосподарських робіт.
Друга причина — це здорожчання нафти на світових ринках. Так, протягом двох останніх місяців нафта подорожчала майже на 15 відсотків — із 72 доларів США за барель до 85. А за інформацією світової аналітичної агенції Bloomberg, ще до нового року ціна нафти сорту “брент” може зрости до 100 доларів США за барель, що, у свою чергу, вплине і на ціну пального в Україні.
Третя причина — можлива змова трейдерів, які скористалися загальносвітовою тенденцією зростання ціни на нафту і, користуючись монопольним положенням на ринку, синхронно підносять ціни на пальне. Таку думку, зокрема, висловив голова Бюро комплексного аналізу та прогнозів Сергій Дяченко. Варто зауважити, що цього року Антимонопольний комітет вже висував подібні звинувачення двом найбільшим трейдерам пального в Україні і обіцяв ініціювати порушення кримінального провадження.
Саме змову трейдерів вважає головною причиною зростання цін на пальне і більшість простих громадян. Через це минулого тижня у багатьох обласних центрах України, у т. ч. і в Тернополі, відбулися акції протестів автомобілістів. Тепер же, судячи з усього, вже ближчим часом проблема високих цін на пальне зачепить не лише тих, хто має власне авто, а й користувачів громадського транспорту.
Першими ціни на маршрутки підвищили київські перевізники, де ще в серпні ціна зросла до 7 гривень, а сьогодні одна поїздка вартує вже 8 гривень у приватних перевізників. На комунальному транспорті ціна зросла до 8 гривень ще у липні цього року.
Схожа ситуація і у Львові, де 12 жовтня перевізники поставили ультиматум міській владі з вимогою підвищити тариф до 9 грн. за проїзд. Львівські перевізники також вимагають 100 % відшкодування коштів за перевезення пільговиків. Про це йдеться у заяві Асоціації перевізників Львівщини, Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів».
Очевидно, більша частина негативу, що пов’язана з підвищенням вартості громадського транспорту, ляже на місцеве самоврядування, хоча від нього у цій ситуації мало що залежить. Адже втримати теперішні ціни можна лише на макроекономічному рівні, зупинивши знецінення гривні, запровадивши реальні антимонопольні заходи на ринку пального та розвиваючи власну нафтопереробну промисловість. Наразі місцева влада може лише шукати можливості щодо оптимізації витрат. Передбачаючи це, у Тернополі вже давно запровадили електронний квиток, що дозволяє забезпечити належний облік пасажирів пільгової категорії, за яких потрібно платити з місцевого бюджету.

Богдан Стасишин, експерт з питань транспорту


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

Телескопічна палиця: стильний і надійний помічник...


Рубрика: Опубліковано: о 16:21


У Чортківській громаді чергова болюча втрата - 19 листопада зупинилося серце 54-річного військовослужбовця Павла Савки із села Росохач....


Рубрика: , Опубліковано: о 21:09


Головний сержант — командир гармати 45-ої окремої артилерійської бригади Збройних Сил України, мешканець с. Кровинка Теребовлянської громади Віталій Сирляк відтепер повний кавалер ордена «За мужність»...


Рубрика: , Опубліковано: о 15:01


У Чортківській міській раді високу посаду обійняла переселенка із Запоріжжя Алеся Васильченко...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 10:00


У понеділок, 18 листопада, внаслідок ракетного обстрілу обʼєктів енергетики, за розпорядженням НЕК «Укренерго» на Тернопільщині запроваджується графік погодинних вимкнень...


Рубрика: , Опубліковано: о 22:04



Теми дня
20 Листопада
17 Листопада
15 Листопада
12 Листопада