Субота, 13 грудня 2025
• Під завалами загинула працівниця видавництва “Богдан” Ірина Чорненька • Чоловік на фронті, а дружина з сином рятувались від ракети в Тернополі • Від ракетного удару загинула працівниця Тернопільської ОВА • Страшні наслідки російської атаки на Тернопіль: 33 загиблих, 6 зниклих безвісти • Віталій і синочок Давидко загинули через російську атаку на Тернопіль • Росія вдарила по двох житлових будинках у Тернополі • Школярка з Тернополя стала лауреаткою премії імені Павла Тичини • Нападав на людей і грабував, а потім втік в Іспанію: судитимуть тернополянина • У ресторані “Пролісок” невідомі побили скло і пошкодили майно • Лялька-мотанка має глибоке коріння в українській культурі • На Шумщині виділили город у… зоологічному заказнику «Людвище» • Сила не має статі: тернопільська нацгвардійка розповіла про власний шлях у війську • Які громади на Тернопільщині найбільше допомагають захисникам? • У Кременці чоловік мало не загинув через удар дерев’яною балкою • Чорнобривці — на чай для захисників • Кардинал із Тернополя з українцями в Австралії здійняли гігантський прапор України • Олександр Вовкотеча із Підволочиська очолив Службу військового капеланства ЗСУ • У Бережанах пенсіонер вчадів через замикання настільної лампи • Священник із Вишнівецької громади розробив мобільний додаток для покаяння • Тернопільська «Посмішка» — серед найкращих на всеукраїнському фестивалі мистецтв
У Львові і Києві підвищують вартість проїзду в транспорті

Опубліковано: 19 Жовтня о 14:00 41


Різке здорожчання пального провокує чергове підвищення цін на транспортні послуги.


Останні два тижні стали справжнім шоком для автомобілістів. Ціни на пальне виросли в середньому на 3-5 грн. Проте це ще не межа. Експерти стверджують, що ціна може зрости приблизно на 10 гривень від тієї, що ми мали у вересні. Серед причин виділяють кілька основних.
Перша — це повна залежність України від іноземного імпорту. Сьогодні, за словами експертів, 85 % пального імпортується. Оскільки закупівлі здійснюються за валюту, то на фоні здешевлення гривні зростає ціна пального. Крім того, у вересні-жовтні зростає попит на пальне у зв’язку з проведенням сільськогосподарських робіт.
Друга причина — це здорожчання нафти на світових ринках. Так, протягом двох останніх місяців нафта подорожчала майже на 15 відсотків — із 72 доларів США за барель до 85. А за інформацією світової аналітичної агенції Bloomberg, ще до нового року ціна нафти сорту “брент” може зрости до 100 доларів США за барель, що, у свою чергу, вплине і на ціну пального в Україні.
Третя причина — можлива змова трейдерів, які скористалися загальносвітовою тенденцією зростання ціни на нафту і, користуючись монопольним положенням на ринку, синхронно підносять ціни на пальне. Таку думку, зокрема, висловив голова Бюро комплексного аналізу та прогнозів Сергій Дяченко. Варто зауважити, що цього року Антимонопольний комітет вже висував подібні звинувачення двом найбільшим трейдерам пального в Україні і обіцяв ініціювати порушення кримінального провадження.
Саме змову трейдерів вважає головною причиною зростання цін на пальне і більшість простих громадян. Через це минулого тижня у багатьох обласних центрах України, у т. ч. і в Тернополі, відбулися акції протестів автомобілістів. Тепер же, судячи з усього, вже ближчим часом проблема високих цін на пальне зачепить не лише тих, хто має власне авто, а й користувачів громадського транспорту.
Першими ціни на маршрутки підвищили київські перевізники, де ще в серпні ціна зросла до 7 гривень, а сьогодні одна поїздка вартує вже 8 гривень у приватних перевізників. На комунальному транспорті ціна зросла до 8 гривень ще у липні цього року.
Схожа ситуація і у Львові, де 12 жовтня перевізники поставили ультиматум міській владі з вимогою підвищити тариф до 9 грн. за проїзд. Львівські перевізники також вимагають 100 % відшкодування коштів за перевезення пільговиків. Про це йдеться у заяві Асоціації перевізників Львівщини, Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс-Львів».
Очевидно, більша частина негативу, що пов’язана з підвищенням вартості громадського транспорту, ляже на місцеве самоврядування, хоча від нього у цій ситуації мало що залежить. Адже втримати теперішні ціни можна лише на макроекономічному рівні, зупинивши знецінення гривні, запровадивши реальні антимонопольні заходи на ринку пального та розвиваючи власну нафтопереробну промисловість. Наразі місцева влада може лише шукати можливості щодо оптимізації витрат. Передбачаючи це, у Тернополі вже давно запровадили електронний квиток, що дозволяє забезпечити належний облік пасажирів пільгової категорії, за яких потрібно платити з місцевого бюджету.

Богдан Стасишин, експерт з питань транспорту


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки:

Нещодавно опубліковане

Внаслідок жахливого ракетного удару по Тернополю 19 листопада, загинула працівниця видавництва "Богдан" Ірина Чорненька...


Рубрика: , Опубліковано: о 11:22


Трагічний ранок 19 листопада назавжди змінив життя родини Геляс у Тернополі...


Рубрика: , , Опубліковано: о 11:11


Галина Мацьків загинула під завалами зруйнованого російською ракетою будинку в Тернополі...


Рубрика: , , Опубліковано: о 9:00


22 листопада о 18:00 у Тернополі завершили пошуково-рятувальні роботи після масованого російського удару...


Рубрика: , , Опубліковано: о 20:16


Внаслідок ракетної атаки ворога на Тернопіль 19 листопада трагічно загинули Віталій Долиняк та його маленький син Давидко...


Рубрика: , , Опубліковано: о 11:52


Найпопулярніше цього тижня

Теми дня
23 Листопада
22 Листопада
19 Листопада
10 Листопада
24 Жовтня