Відтак у нашому місті незабаром з’явиться заклад всесвітньо відомої міжнародної компанії — лідера у галузі швидкого харчування.
Міський голова Тернополя Сергій Надал дуже позитивно оцінив захід у наше місто світового гіганта. «Ми цінуємо, що світові компанії інвестують у розвиток Тернополя, адже це допоможе нашому місту стати більш привабливим для туристів та покращити діловий мікроклімат, — сказав він. — Окрім того, це також нові робочі місця для тернополян, нові надходження до бюджету міста. Вже в найближчі роки в нашу країну мають також зайти такі відомі трансконтинентальні бренди, як IKEA, H&M, Ryanair… А це означає, що в Україну повірили.»
Нові податки та робочі місця
Спробуємо проаналізувати, що дасть місту відкриття McDonalds з економічної та стратегічної точок зору, а ось те, чи харчуватися фаст-фудом чи ні, — тернополяни вирішать самі. Перший і найбільш очевидний позитив від відкриття McDonalds у Тернополі – це збільшення податків у бюджети різних рівнів та нові робочі місця. McDonalds вже давно довів, що він є справним платником податків, а всю зарплату персоналу виплачує офіційно зі сплатою всіх відрахувань. Це також унікальна можливість для молоді отримати перший досвід роботи, причому відразу — в компанії світового рівня. Адже відомо, що McDonalds набирає на роботу навіть студентів без досвіду роботи. Така у них стратегія у всьому світі.
«Зелена карта» для іноземних приватних інвестицій
Але найголовніші переваги для Тернополя після відкриття McDonalds – у найближчому майбутньому. Так вже склалося історично, що прихід у те чи інше місто цього всесвітньо відомого бренду – це своєрідна мітка чи «зелена карта» для інших потужних іноземних інвесторів. То є своєрідним сигналом, що у це місто можна і треба вкладати гроші, тут можна і треба відкривати свої підприємства, тут добра влада, з якою можна і треба працювати.
Тернопіль довго йшов до цієї «зеленої карти». З 2010-го року в місті нарешті утвердилася стабільна влада. Це дало «зелене світло» для світових інвестиційних фондів та грантів. З міською радою почали працювати іноземні державні та недержавні інвестори, банки. Вони повірили новій міській владі і побачили, що з нею можна мати справу. Відповідно місто отримало більше фінансових можливостей для розвитку інфраструктури. Місто стало кращим, привабливішим, комфортнішим для життя та ведення бізнесу. І ось тепер настав час для великих приватних компаній, для приватних міжнародних інвесторів. Окрім McDonalds, до Тернополя вже зайшла велика ІТ-компанія «Future Processing» зі 100% європейськими інвестиціями. Вона зареєструвала своє представництво у Тернополі та має намір у 2018 році створити близько 100 нових робочих місць у нашому місті. Середня заробітна плата у цій компанії має складати 30 000 гривень. А це вже європейська зарплата — і не десь у Європі, а в Тернополі.
«Зелена карта» для туристів
Як свідчать дослідження відомого у світі видання The Economist, у містах, де відкриваються ресторани McDonalds, утричі збільшується туристичний потік. Тобто McDonalds є своєрідною «зеленою картою» для туристів. Задіяні у туристичному бізнесі тернополяни, мабуть, знають, що великі міжнародні туристичні компанії більш активно пропонують тури у міста, де представлені міжнародні великі бренди — передусім ресторанні та готельні. Тому вже у найближчій перспективі Тернопіль може стати одним із центрів туристичних маршрутів для іноземців у Західній Україні. А це додаткові гроші у міський бюджет та заробітки для тернополян. Зрозуміло, що туристи будуть залишати гроші не лише у McDonalds.
Польський досвід: від «глухої провінції» — до великого європейського міста!
Правдивість таких сподівань можна побачити на прикладі відомих для багатьох тернополян польських міст, зокрема, таких, як Люблін чи Жешув. Після заходу у ці міста великих міжнародних брендів, у тому числі й McDonalds, вони почали активно розвиватися й розширюватися. Якщо на початку 2000-их Люблін та Жешув були такою собі «глухою провінцією», то тепер це — процвітаючі великі європейські міста із власним виробництвом та великими торговими центрами.
Тернопіль має всі підстави повторити цей шлях. Наше місто також активно розвивається, вже найближчим часом почнеться будівництво двох нових великих житлових та торговельних центрів у напрямках на Велику Березовицю та Смиківці, заплановані нові виробництва. Польський досвід показує, що при добрій владі навіть середні та малі міста можуть стати великими економічними й туристичними центрами. А це дає шанс нарешті повернути українців додому. Щоб тернополяни не їхали по світах на заробітки, а могли отримати європейську роботу і європейські зарплати у рідному місті.
Василь Тотовицький
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: McDonalds, Тернопіль