Великі автобуси сполучили масиви «Дружба», «Східний» і «Сонячний»
«На численні прохання тернополян новий автобусний маршрут пролягає від житлового масиву «Дружба» до «Сонячного», зокрема, до ТРЦ «Подоляни». Відтепер учні і студенти, а також усі пільговики матимуть можливість безкоштовно і комфортно доїжджати практично до усіх мікрорайонів Тернополя, адже маршрутами комунального транспорту в місті ми сполучили масиви «Дружба», «Східний» і «Сонячний», – зазначив очільник Тернополя Сергій Надал.
Автобуси на маршруті №35 курсують вулицями: Винниченка, Карпенка, Миру, Дружби, Руською, Острозького, Пирогова, Гоголя,
Б. Хмельницького, Збаразькою, Злуки, 15 Квітня, Київською, В. Великого, Леся Курбаса, Морозенка, Текстильною, Збаразькою, Б. Хмельницького, Руською, Мазепи, Кривоноса, Винниченка із усіма зупинками на шляху проходження.
Тернопіль вже має 24 низькопідлогових автобуси
Як повідомили у КП «Тернопільелектротранс», станом на 1 листопада 2019 року у місті налічується 21 комунальний низькопідлоговий автобус марки «MAN A21» і три автобуси «ЛАЗ А191». Низькопідлогові автобуси «MAN A21» мали бути доставлені до Тернополя з Чехії до кінця цього року, згідно з угодою купівлі-продажу, укладеною між КП «Тернопільелектротранс» і чеською фірмою «ZEDEXO» s.r.o. Тендер на проведення закупівлі низькопідлогових автобусів марки «MAN A21» для міських перевезень пасажирів було проведено комунальним підприємством наприкінці минулого року.
Придбані автобуси вміщують понад 80 пасажирів і пристосовані для осіб з обмеженими можливостями, обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), мають екологічну безпеку Є5, укомплектовані і відповідають європейським стандартам якості. Автобуси повністю готові до експлуатації.
Наразі ті великі автобуси, які ще не виїхали на маршрути, проходять необхідні процедури оформлення документів та розмитнення. Після цих технічних процедур вони одразу виїдуть на вулиці Тернополя.
Складнощі у процесі закупівлі європейських автобусів
У планах мерії Тернополя – закупити ще 100 низькопідлогових автобусів. Однак об’єктивні причини ускладнюють цей процес. Наприклад, 2 листопада не відбувся черговий тендер із закупівлі 50 великих автобусів. Причина банальна – участь у торгах за системою ProZorro взяв лише один учасник.
Але є й позитивна інформація. Є можливість закупити 50 великих автобусів через іншу тендерну процедуру. В ідеалі автобуси можуть з’явитися у Тернополі ще до нового року.
Зірвати цю угоду може лише суттєве зростання курсу долара. З такою проблемою у свій час зіткнулися у Львові. Там місцева влада була змушена відмовитися від європейських і місцевих автобусів саме через загрозу коливання курсу долара. Відтак Львівська мерія переключила свою увагу на білоруські автобуси.
Чому все-таки варто брати автобуси з Європи?
Головне пояснення тут одне: якби місто розраховувало лише на нові автобуси, то оновлення транспортного парку затягнулося б на десятиліття.
Європейські великі автобуси продають в Україні за пільговими цінами. У країнах ЄС діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачують до 70 % вартості нового автобуса (чи трамвая), а місто – лише 30 %.
Таким чином, у Тернополі крок за кроком реалізується процес відмови від старих маршруток і переходу на великі сучасні автобуси. Щомісяця на вулицях Тернополя з’являється все більше таких автобусів, а вінцем транспортної реформи має стати створення єдиної комунальної транспортної компанії з перевезення пасажирів за європейськими стандартами якості.
Пресслужба Тернопільської міської ради
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: автобуси, Тернопільелектротранс