Ним народні депутати зобов’язали мешканців багатоповерхівок платити не лише за воду, якою користуються у квартирі, а й за внутрішньобудинкові втрати води. Багато тернополян обурюються, що вони переплачують за «втрачену» воду, в той час, як їхні сусіди не платять взагалі. У «Тернопільводоканалі» пояснили, що потрібно робити, щоб не платити за сусіда.
Як відбувається розподіл води у будинку
Нині розмір плати за воду вираховується за методикою визначення і розподілу небалансу — різниці між обсягом спожитої холодної води, виміряним загальнобудинковим лічильником і сумарним обсягом спожитої холодної води за показаннями квартирних лічильників. Таким чином, весь об’єм води, який заходить у багатоквартирний будинок, сплачує власник/співвласник цього будинку. Простіше кажучи, якщо у будинку є втрати води, наприклад, у підвальних приміщеннях, мешканці будинків будуть сплачувати за ці витрати також. А не лише за воду, яку вони використовують у власних квартирах.
За рік дії цієї методики обрахунку тарифу спеціалісти визначили найбільш типові випадки, чому виникає небаланс.
Чому виникає небаланс?
За інформацією КП «Тернопільводоканал», одна з найпоширеніших причин виникнення «зайвих кубів» у будинку — сусіди невчасно або взагалі не подають показники лічильника. Відповідно за воду, яку вони використовують, платять сусіди. Для прикладу, якщо мешканці квартири №1 не подають дані лічильника, але користуються водою, вартість цієї води розподіляється на мешканців інших квартир.
«Тернопільводоканал» відкрив доступ до показників будинку
Для того, щоб побачити нарахування за воду у вашому будинку, скористайтеся особистим кабінетом на сайті «Тернопільводоканал» за посиланням https://kk.vodokanal.te.ua
Для входу потрібно ввести номер особового рахунку (вказаний у вашій квитанції про оплату) та номер лічильника. Зліва в меню виберіть розділ «Об’єм спожитих послуг по вашому будинку».
«Зайві куби» води обстежує спеціальна комісія
Мешканці будинків, де виникає велика різниця між показниками квартирних лічильників та загальнобудинкового, можуть викликати спеціальну комісію. Вона складається з працівників «Тернопільводоканалу», житлово-комунального господарства та представників будинку. Комісія проведе комплексне дослідження будинку та його мереж, проаналізує всі дані лічильників. Щоб викликати комісію у ваш будинок, телефонуйте за номером інформаційної лінії міського голови: 0670091540.
Джерело: НОВА Тернопільська газета