Уявіть, як одного ранку ви прокидаєтесь, а персональний робот підносить вам ароматну каву з пампушками, домашні капці чи свіжий випуск газети. А далі ваш день розплановий у такий спосіб, щоб ви використали час максимально корисно й цікаво. І все це робите не ви, а робот із штучним інтелектом.
Фантазії про світ, яким керують лише технології, вже давно втілились у реальність. Онлайн-шопінг, вищезгаданий штучний інтелект, роботизовані системи, онлайн-банки, машини на автопілоті – і це ще не все, чим живе і користується суспільство. Стрімкий розвиток IT-технологій впливає на наше життя. Нам доводиться змінюватися відповідно до потреб часу і ринку, розвивати більше вмінь і навичок, опановувати більш складні технології, щоб бути «на плаву».
То що потрібно людям знати, аби в майбутньому залишатись затребуваними? Як сьогодні потрібно навчати дітей? Якою має бути сучасна освіта і в якій формі заклади освіти мають її надавати? Щоб мати відповіді на ці та інші запитання, ми поспілкувалась із людиною, яка глибоко компетентна у цій царині. Знайомтесь: це Дмитро Корчевський – засновник і генеральний директор Комп’ютерної Академії «ШАГ». Уже понад 20 років він успішно керує цим закладом, філії якого успішно діють не лише в Україні, а й за кордоном.
— Пане Дмитре, як і коли з’явилась у вас ідея відкрити IT-школу?
— Як і кожен бізнес, ідея народжується з власних потреб. У дитинстві я мріяв стати програмістом і бачив у цьому перспективи, однак в університеті, до якого вступив, мене так і не навчили цієї професії. Я вивчав усе сам і тоді зрозумів, що освіта, яка готує майбутніх фахівців цієї галузі, не має нічого спільного з реаліями. До моменту завершення навчання в університеті я вже знав набагато більше, ніж будь-який викладач. Розуміючи, що іншого шляху, ніж вивчитись на програміста самостійно, не було, я вирішив створити школу, в якій би готували спеціалістів відповідно до потреб ринку. Так і виникла Комп’ютерна Академія «ШАГ». Було це понад 20 років тому. Сьогодні школа має 73 філіали у 20 країнах світу.
— Які найпопулярніші напрямки навчання у студентів і дітей?
— Для дітей ми сформували особливу програму, в якій не потрібно нічого вибирати. Це – феєрверк знань. Вони мають змогу створювати тривимірні будинки, писати програми, розробляти мобільні додатки тощо. Ці знання вони застосовуватимуть у будь-якій сфері, не лише в програмуванні.
Дорослих більше цікавить саме програмування. Сьогодні майбутнє окреслює свої контури і ми бачимо, як ці контури змінюються. Багато країн вже охопила діджиталізація: торговельні центри і магазини закриваються, бо достатньо зайти в інтернет і зробити замовлення.
— Чи навчаються у вас люди більш старшого віку?
— Звичайно, до нас приходять навчатися навіть пенсіонери. Вони хочуть бути на одній хвилі зі своїми онуками. Серед літніх людей є лише кілька осіб, які зацікавились технологіями і знайшли нову хвилю успіху. Це приносить для них набагато більший дохід, ніж пенсія.
Люди, які закривають очі і бояться технологій, не розуміють, що світ уже змінився. Він такий, який він є, а тому треба користуватися його благами. Звісно ж, інтернет, окрім користі, може нести загрозу, але треба вміти ним користуватися. Саме в академії ми навчаємо дітей протистояти хакерам, не вестись на провокації, вміти блокувати небажаний контент, не давати особисті дані.
— Розкажіть детальніше про свої курси і програми.
— Програми є абсолютно різні. Увесь комплекс, пов’язаний з навчанням дітей і дорослих, це наша стихія. Ми створили визнану державою повноцінну альтернативну систему освіти: у нас є і середня школа, і виш. Ми використовуємо передові методи і технології. Студенти отримують і технічні ґрунтовні базові знання, і soft skills нового покоління. Випускники Комп’ютерної Академії «ШАГ» працюють в топових компаніях: Skype, Ubisoft, Amazon, Oracle, IBM тощо.
Є комплексна освіта, спеціалізовані професійні курси, індивідуальне навчання. Для дітей ми створили тест-драйв професій майбутнього. Дитина може спробувати себе в різних сферах ІТ-індустрії, щоб потім остаточно визначитися.
Є програми для дітей 7-8 років, 9-12, 13-14 років; для студентів вузів, які хочуть паралельно отримати другу професію і другу вищу освіту; для професіоналів, які хочуть підвищити кваліфікацію; для тих, хто хоче перейти в іншу сферу діяльності. Хто ще не визначився з напрямком – може визначитись завдяки профорієнтаційному тесту. У нас діють літні ІТ-табори в Сієтлі, Барселоні, локальні табори. Постійно проводимо невеликі івенти на актуальні теми для гостей.
— Як ви думаєте, те, що технології поглинають наше життя, – це нормально?
— Звичайно, наше життя завдяки сучасним технологіям змінюється докорінно. На щастя, в наших руках — зробити ці зміни на краще. Пригадайте, вогонь змінив життя наших предків, хоча він може й нашкодити. Питання — лише в умінні ним користуватись. Те ж стосується і технологій.
— Звичайна школа може дати дітям необхідні навички чи майбутнє за альтернативними школами?
— Поняття альтернативної школи є неправильним, бо те, що ми робимо, власне і є класичною освітою. В ідеальній школі педагог – це друг і провідник. До слова, у мене троє дітей, і вони не любили ходити до школи так само, як і я. Маючи вчений ступінь з педагогіки, я розумію, наскільки це неправильно — притлумлювати в дітей природнє бажання до знань. У нашій школі ми робимо все, щоб підтримати вогонь цікавості у дітей.
— Які виклики очікують нас у майбутньому?
— Ми повинні на це запитання відповісти з позиції освіти: як підготувати дітей до майбутнього, яке їх очікує? Уявіть, лише понад 10 років тому з’явилась перша модель iPhone, а сьогодні ми вже не можемо жити без гаджетів. А я пам’ятаю той час, коли ми спілкувались за допомогою пейджера. Що ж буде далі, якщо усе так стрімко змінюється? Які знання потрібні? Безумовно, IT-технології будуть на висоті. Сьогодні ми йдемо попереду тих інновацій, які є у всьому світі, і це дозволяє нам ґрунтовно готувати дітей до майбутнього.
— Як зрозуміти, яку професію треба обрати дитині?
— Я не можу дати конкретну відповідь на це запитання, бо треба знати дитину, її інтереси, таланти. Завдання кожного батька і педагога — знайти в дитині те зерно, від якого буде результат. З цього зерна потрібно проростити паросток або дерево.
ТОП-5 професій майбутнього від Дмитра Корчевського
Кібербезпека – фахівець цієї галузі буде дуже затребуваним, без нього неможливо обійтись у сучасному світі.
Програміст – топ-професія майбутнього, яка буде надзвичайно популярною.
Цифровий дизайнер – це професія, яка визначає не лише зовнішній вигляд предмета. Є дизайнери комп’ютерних ігор, віртуальних світів, освітніх треків тощо.
Проектувальник віртуального світу – фахівець цього напряму створюватиме все у віртуальному світі. От уявіть, що ми з вами бачимо одне одного чітко, всі емоції і навіть інтер’єр кабінету, але насправді ви сидите у себе вдома, а я в своєму кабінеті.
Дизайнер освітнього шляху – це педагог, який вибудовуватиме траєкторію персональної освіти.
У Комп’ютерній Академії «ШАГ» створили профорієнтаційний паспорт, в якому вміщена вся інформація про професії майбутнього. Крім вище названих, у таблиці наведений перелік цілого ряду інших професій, наприклад, організатор інтернет-спільнот, проектувальник нанотехнологічних матеріалів, аналітик експлуатаційних даних, інженер з безпеки транспортної мережі тощо. До кожної професії є роз’яснення, і кожен може спробувати визначитись, що йому найбільше підходить.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: "Шаг", IT-технології, Комп'ютерна Академія