А не дуже добра в тому, що, схоже, гасло «жодного нацвідбору без скандалу» — таки «наше все». Адже пісня переможців — «Соловей» з етнічними мотивами — розділила і глядачів, і музичну тусовку: одні в захопленні, інші критикують, називаючи композицію навіть «гіршою за укро-шароварне вариво». До того ж уже традиційно національний відбір супроводжувався скандалами, технічними несправностями і звинуваченнями в упередженості суддів. Підсумки фіналу Нацвідбору стали доволі неочікуваними: лідером першого півфіналу була Марина Круть, а другого, як і, власне, фаворитом усього Нацвідбору, вважали дует «Tvorchi». Натомість Круть опинилась на 3-ій сходинці, а «Tvorchi» – на 4-ій. З максимальною сумою балів переможцем вечора стали «Go-A», які й виступатимуть у Роттердамі 12 травня
у першому півфіналі і у разі проходу далі
(у чому нема сумнівів) – 16 травня у грандфіналі «Євробачення’2020». І якщо ви все це пропустили — читайте далі…
«TVORCHI» розповіли про проблеми зі звуком
Тернополяни засмутилися, дізнавшись, що земляки, за яких так вболівали — гурт «TVORCHI» — попри те, що впродовж минулого тижня і експерти, і букмекери «пророкували» їм перемогу, до Роттердама все ж не поїде. Виступ хлопців розкритикували члени журі — через вокал, який звучав гірше, ніж у півфіналі. Після фіналу учасники гурту «TVORCHI» опублікували допис:
«Хочемо вибачитись перед вами, що не змогли показати класний результат. Нам щиро шкода і хочемо в 10 разів більше подякувати за ваші голоси. Дякуємо команді СТБ, вони відпрацювали дуже круто. Вони нас і критикували, і навчали, і допомагали… Ми не хочемо, щоб це виглядало як «виправдовування», але хочемо те, про що, в принципі, і співаємо — хочемо бути почутими: в нас була проблема в півфіналі — голос беквокалістів у навушниках у Джефрі лунав настільки голосно, що було важко почути себе. Правда, після цього «звукачі» вибачились. Сьогодні (йдеться про день виступу в фіналі нац-
відбору, — авт.) ми співали без музики. В буквальному розумінні — в навушнику Джефрі не чув музики ВЗАГАЛІ. Після виступу, коли ми підійшли до людини, яка за це відповідала, відбувся такий діалог: «Ви ж перевіряли мікрофон! — Так! Ми чули себе ідеально, але не було музики взагалі! — Це неможливо (і розсміявся)». За сценою нам сказали: краще нікому про це не кажіть… Ми раді, що перемогли «Go-A», це достойна пісня 100%!»
І хоча творчі тернополяни не перемогли, але все ж потужно заявили про себе — судячи з багатьох захоплених відгуків на сторінках соцмереж, їх почули, оцінили та полюбили.
Хто такі «Go-A»?
А тепер — про «Go-A»! «Go-A» – це вокалістка Катерина Павленко, сопілкар Ігор Діденчук, гітарист Іван Григоряк та мультиінструменталіст Тарас Шевченко, який і зібрав гурт разом. Раніше всі, окрім Ігоря, грали важкий рок. Наразі вокалістка «Gо-A» суміщає творчість з роботою керівника хору ветеранів у м. Березань (Київщина) при міському будинку культури. Тарас Шевченко раніше був у складі репгурту, Іван Григоряк встиг пограти в 11 бендах, а Ігор Діденчук володіє грою на понад
30 музичних інструментах. До речі, самі музиканти – з різних куточків України: Катерина Павленко — з Ніжина, Тарас Шевченко – з Києва, Ігор Діденчук – з Луцька, Іван Григоряк – з Буковини.
Назва гурту «Go-A» розкладається на “Go” – “йти” і “А” — давньогрецьку “Альфу”, першопочаток усього. У листопаді 2016 року вони презентували свій дебютний альбом “Ідиназвук”. Тоді ж «Gо-A» стали переможцями «The Best Track in Ukraine», а їхня “Веснянка”, потрапивши в ротацію Kiss FM, шість тижнів очолювала хітпарад 10 Dance. Зрештою, музиканти стали “Відкриттям року” премії Kiss FM. Навесні 2019-го цей трек потрапив до топ-10 «іTunes Dance chart» у Словаччині.
«Go-A» існують з 2012 року і за цей час 14 разів змінювали свій склад. Молоді виконавці грають музику, час якої настав. Це фольктроніка — український автентичний вокал, який отримав чимало зацікавлених відгуків від оглядачів з інших країн, українська народна музика, музичні інструменти різних країн світу, зокрема, африканські барабани та електроніка.
Надто м’які для рокфестивалів, надто сучасні для фестивалів народної музики і надто дивакуваті для танцювальних фестивалів та клубів. Такі відгуки на свою творчість «Go-A» чули постійно. Їхня музика з’явилась трохи раніше за масовий попит українців на електрофольк, а брак фінансів заважав музикантам займатися своїм просуванням, випускати альбоми і виходити за межі маленьких клубів.
«Ми працюємо без менеджера і продюсера, — зазначила в інтерв’ю УНІАН Катерина Павленко. — Всі фінансові витрати гурту теж на наших з Тарасом плечах. Коли отримуємо гонорар з концерту, то не забираємо його собі. Половину відкладаємо у фонд гурту і потім витрачаємо на різні потреби, наприклад, на пульт, новий мікрофон чи ще щось. Ось на «Євробачення» ми вклали гроші, які збирали роки два з концертів…»
Щодо самої пісні «Соловей», то Катерина Павленко зазначає: «Ми навіть спочатку планували написати форматну пісню для «Євробачення», але потім вирішили, що перш за все треба показати, хто ми є. Адже зображувати з себе того, ким ми не є, заради пісенного конкурсу немає сенсу. Тому ми написали пісню у своєму стилі й максимально спробували показати те, що ми робимо. І по відгуках ми зараз читаємо і бачимо, що людям подобається. Під відео з нашим виступом багато коментарів іноземною мовою, в яких люди пишуть, що їм також дуже до вподоби. Вони не розрізняють – це фолк чи не фолк, вони просто слухають музику, кажуть, що це цікавий вокал і їм це цікаве саме тому, що воно не схоже на те, що є у них. В Європі власної європейської музики дуже багато, а наш український фолк дуже оригінальний і для них це новинка».
Чи є шанси на перемогу?
Згідно з оцінкою букмекерів, композиція «Соловей» матиме мало шансів на успіх. За версією букмекерської компанії Favbet, шанси українського гурту «Go-A»
виграти «Євробачення’2020» складають 4% (коефіцієнт – 25,0). Таким чином україномовна пісня «Соловей», на думку аналітиків, може розраховувати на 17-е місце. Водночас фаворитом пісенного конкурсу вважається Литва. До фаворитів букмекери також відносять представників Італії, Швеції та Румунії. Цікаво, що останні дві країни ще навіть не представили пісні, з якими виступатимуть у конкурсі.
Аналітик, політтехнолог Олександр Кочетков нагадує, що для Європи цей конкурс — саме розвага: легка, яскрава, розслаблювальна. Етномотиви на «Євробаченні» — це нормально, за умови, що вони аранжовані в сучасне звучання і ритми. “Саме так, з грамотно вплетеними етномотивами, на «Євробаченні» перемогли Руслана та Джамала. Важливо, щоб це було зроблено талановито й з почуттям міри. Гурт «Go-A» — професійний, Україну на «Євробаченні» він не зганьбить, але оскільки їхня пісня — чисте етно, то навряд чи їм вдасться зайняти високе місце”. Політолог Микита Трачук вважає, що неправильно використовувати будь-які міжнародні майданчики, навіть культурні, як і «Євробачення», для презентації проблем нашої країни. “Пісня-переможець нацвідбору мене не вразила. Ні добре, ні погано — ніяк… Не був якось зворушений або вражений цією композицією, — зазначив політолог. — Але це — справа особистісного сприйняття. Проблема України набагато глибша і ширша. «Євробачення» — не той конкурс, де потрібно себе якось політично подавати. Це розважальний формат. І те, що у нас багато років йде якась нездорова політизація навколо і національного відбору, і самого конкурсу — мені абсолютно незрозуміло. Ми надаємо дуже багато якогось символічного сенсу цьому заходу. Якщо ж подивитися, як ті ж держави ЄС готуються до конкурсу, то побачимо, що вони роблять це зі стьобом. І багато хто ставиться до «Євробачення» нарочито несерйозно”.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: Євробачення’2020