Єдина комунальна транспортна компанія
З’являться як великі автобуси типу МАН А21, так і малі — на заміну старим маршруткам, адже не всіма вуличками міста зможе проїхати великогабаритний транспорт.
«Незабаром Тернопіль може увійти до числа перших міст України, в якому буде повністю оновлена транспортна мережа. При цьому ми враховуємо думки та побажання тернополян, а також розрахунки експертних організацій», — підкреслює міський голова Тернополя Сергій Надал.
Створення єдиної комунальної транспортної компанії матиме ряд переваг. По-перше, можна буде оперативно здійснювати взаємозаміну транспортних одиниць. Наразі цього зробити не можна, бо різні перевізники, тому на маршрутах буває збій у графіку курсування, що створює тернополянам великі незручності. По-друге, дохідна і розхідна частини і сплата податків будуть прозорими. Це у свою чергу приведе до того, що послуги з перевезення будуть більш якісними.
Новопридбані автобуси уже курсують вулицями міста
Перші кроки до створення єдиної комунальної транспортної мережі вже зроблено. Наразі шість автобусів із країн Євросоюзу поповнили автобусний парк «Тернопільелектротрансу». За словами директора КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха, ще два автобуси привезуть до кінця березня.
«Для того, щоб користуватися міським транспортом було зручніше, найперше планується закупівля 15 автобусів марки МАN А21. Вони екологічно безпечні, відповідають стандартам «Євро-5». Крім того, більш комфортні для пасажирів похилого віку, людей з інвалідністю та батьків з дитячими візочками», — зазначають у комунальному підприємстві.
Деякі автобуси нового зразка вже виїхали на лінію за маршрутом «Східний масив» – «Дружба».
Закупівля нових автобусів відбувається за жорсткими тендерними вимогами
У рішенні міської ради йдеться, що КП «Тернопільелектротранс» має провести процедуру відкритих торгів відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Закуплені в Європі автобуси також повинні пройти всі процедури розмитнення та легалізації. Крім того, фахівці КП «Тернопільелектротранс» намагаються обирати машини одного типу та однієї фірми, для того, щоб потім не було проблем із ремонтно-експлуатаційним обслуговуванням. Продукцію хочуть придбати якісну, через це потрібен час на перевірку даних, пошук оптимального варіанту «ціна/якість».
Знайти відповідні транспортні одиниці не так просто, але фахівці КП роблять все можливе, щоб були дотримані законодавчі вимоги. При цьому про перебіг процесу оновлення автопарку регулярно інформують громадськість, бо прозорість у роботі – новий стандарт роботи тернопільських комунальних підприємств.
Україна може вигідно купити автобуси в Європі, тому що там діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачують до 70% вартості нового автобуса чи трамвая, а місто – лише 30%. Нею прагнуть скористатися європейські міста, тому автобуси, які ще цілком у доброму стані, пропонують Україні за пільговими цінами. Комплексно закупити абсолютно нові транспортні одиниці поки що жодне місто в Україні дозволити собі не може.
Нагадаємо, у листопаді 2018 року КП «Тернопільелектротранс» здійснило закупівлю 20-ти сучасних низькопідлогових автобусів у рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії. У свою чергу депутати міської ради Тернополя 22 лютого прийняли рішення придбати необхідну кількість автобусів, щоб повністю забезпечити пасажирські перевезення комунальним транспортом.
Рекомендації щодо нової транспортної моделі міста, плану міської сталої мобільності та нової маршрутної мережі громадського транспорту були презентовані у грудні 2018 року. Замовлення виконала компанія «Дорнієр Консалтинг Інтернешенал ГМБХ».
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: автобуси, ТМР