Уже понад десятиліття автошлях Львів — Тернопіль є нашим головним болем. Через катастрофічний стан цієї дороги значно потерпає статус Тернополя як логістичного центру Західної України, адже перевізники за будь-яких умов намагаються оминати цей напрямок десятою дорогою. Та й проста поїздка до міста Лева, після перетину кордону нашої області, часом перетворюється мало не на сафарі. І ось, схоже, нашим дорожникам вдалося зсунути камінь з мертвої точки — ремонт автошляху Львів — Тернопіль включили до Держбюджету і найближчим часом на ці роботи будуть виділені кошти.
— Так, справді, у середу, 12 жовтня, чекаємо на постанову Кабміну про виділення 150 млн. грн. на ремонт цього напрямку, — розповів начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик. — Загалом ми зробимо 15 км дороги Львів — Тернопіль та 7 км дороги Тернопіль — Броди. Щодо дороги Львів — Тернопіль, то відремонтуємо п’ятикілометрову ділянку від кордону області до Зборова, а також ще кілька ділянок, які потребують повної заміни покриття. На дорозі Тернопіль — Броди відремонтуємо ділянку від межі нашої області в напрямку Тернополя. На всі ці роботи нам вдалося залучити кошти з Держбюджету, і вони не потребують співфінансування з місцевих бюджетів.
Не очікуючи постанови Кабміну, ми розпочали ремонтні роботи на згаданих ділянках дороги Львів — Тернопіль, а до кінця тижня виставимо підрядну організацію на дорогу Тернопіль — Броди. Кожного тижня спробуємо робити локальні ділянки по два кілометри, щоб у випадку погіршення погодних умов не залишати надовго велику частину автошляху без покриття. Загалом для завершення всіх робіт нам потрібно приблизно шість погожих тижнів.
— Ви розповіли про ремонт частини дороги Львів — Тернопіль на території нашої області, але, напевно, головні проблеми чекають водіїв на території сусідньої Львівщини. Там цю дорогу також будуть ремонтувати?
— Наскільки я знаю, колеги-сусіди також приступають до робіт, тож подивимося, хто впорається з ремонтами швидше і якісніше (сміється, — ред.). А якщо серйозно, то у львів’ян ситуація ускладнена ще й тим, що обсяг ремонтних робіт на їх території значно більший.
— Хто виконуватиме роботи на території Тернопільської області?
— Працює тернопільська структура ТОВ “Техно-Буд-Центр”. Для робіт закріплять дві фрези, два асфальтоукладчики та необхідну кількість катків. Окрім основної частини ремонту дороги, будуть здійснені також земляні роботи, нанесення нової розмітки та встановлення дорожніх знаків.
— Ви аналізували прогноз гідрометеоцентру? Чи вдасться завершити ремонтні роботи вже цього року?
— А в нас нема іншого виходу! Ми звертаємося до вищих сил, щоб погода дала нам можливість відремонтувати цю дорогу. Так, на жаль, кошти, як завжди, приходять пізно і часу на їх засвоєння дуже мало, однак ми були готові до такої ситуації — заздалегідь, ще на початку літа, провели всі тендерні процедури. Хоча тепер дехто намагається нас звинуватити, що, мовляв, ми це зробили, аби уникнути системи “Прозоро”, що діє з серпня. Та насправді ми просто хотіли оперативно здійснити всі необхідні процедури і вчасно приступити до ремонту. І ось тепер Кабмін виділив гроші лише тим областям, де були завершені всі тендерні процедури і укладені необхідні угоди.
Джерело: НОВА Тернопільська газета