Субота, 15 серпня 2020
• Тернопільські флористи позмагаються на День міста • Рейтин Зеленського вдвічі вищий ніж у Порошенка • Отець Сергій з Білорусі, який живе у Тернополі, молиться за своїх земляків • Які продукти найбільше подорожчали від початку року? • Два наступні тижні Тернопіль буде у “жовтій” зоні • COVID-17 на Тернопільщині: із 3539 хворих 2336 осіб одужали • Водій скутера і мікроавтобуса – у лікарні • “Справа про загибель мого сина і його колеги нарешті зрушилася з мертвої точки” • У різних мікрорайонах обласного центру триває ремонт тротуарів • “Кажу тільки правду, мені нема що приховувати, а Тарашевські брешуть…” • Сергій Надал піде на вибори від «Свободи» • На Тернопільщині сформовано 22 територіальні виборчі комісії • Рідні вже тиждень розшукують 15-річну Іринку з Теребовлянщини • 76 випадків зараження коронавірусом за добу на Тернопільщині • Як у Тернополі будуть вчитися діти в умовах адаптивного карантину • Як тернополянка на Карибах карантинила • Через зміни у законодавстві та заборгованість споживачів КП «Тернопільміськтеплокомуненерго» може заплатити за розподіл газу, необхідного для роботи, лише на рівні 5-6% від потреби • Червону зону скасовано, або Як Тернопіль виграв інформаційну війну в уряду • «Стіну моєї хати сусіди зробили огорожею…» Галина Барнай з Кременця доведена до відчаю через земельний конфлікт • Микола Довгошия: «На всіх об’єктах «Великого будівництва» на Тернопільщині контроль якості здійснюють на двох рівнях»
Ремонт дамби Тернопільського ставу: сучасні методи робіт, облікована бруківка і… шахти для вибухівки

Автор: Опубліковано: 29 Вересня о 12:00 92


Триває друга черга реконструкції дамби Тернопільського ставу. Днями ремонтники завершили роботи на лівій частині дорожнього полотна (з боку парку «Топільче») і відкрили по ній рух автотранспорту.


Паралельно розпочалися роботи на правій частині дамби. Про особливості реконструкції та терміни виконання робіт «НОВІЙ…» розповів головний інженер відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.

Як наголосив Ярослав Олександрович, рішення про реконструкцію дамби було ухвалене ще у 2005-ому році. Дорожнє покриття на дамбі дуже деформувалося, були зафіксовані значні напливи та колійність, а місцями бруківка взагалі зруйнувалася, тому дамба давно потребувала підсилення дорожнього одягу, але через відсутність коштів до 2016-го року вирішення цього важливого питання постійно відкладали. Однак торік керівництву Тернопільської міськради таки вдалося акумулювати необхідну суму для початку робіт.

Загальна вартість реконструкції — 25 млн. грн. У 2016-ому вдалося реконструювати гідротехнічні споруди та тротуари, а цьогоріч виділено ще 10 млн. грн., на які планують замінити дорожній одяг на частині автошляху. Нині завершені такі роботи на лівій половині дамби (від парку «Топільче»). Зокрема, облаштоване дорожнє корито, відновлено каналізаційну мережу та закладені решітки для водовідведення, після чого пошарово викладена дорожня «подушка». Це дасть можливість на довгі роки зберігати стабільною основу дороги і при необхідності замінювати лише верхній шар асфальтно-бетонного покриття.

Роботи виконані сучасним методом ресайклінгу, в основі якого утворення суміші цементу, щебню та піску. Укладається понад 20-сантиметровий шар цієї суміші і після його стабілізації внаслідок потрапляння вологи (зокрема, після дощів) утворюється надзвичайно міцний шар дорожньої одежі. Тепер ремонтники приступили до аналогічних робіт на правій частині дамби. За сприятливих погодних умов другу чергу реконструкції планують завершити за півтора місяця.

Отож, тепер покриття на дамбі буде асфальтоване. Зберегти бруківку, яка є однією з особливостей Тернополя, на жаль, не вдалося.

— Наявна на дамбі базальтова бруківка відшліфована та відкалібрована, — пояснив Ярослав Копча. — У багатьох місцях вона, на жаль, відсутня. Придбати нині ідентичну бруківку для облаштування прогалин просто нереально. Ми зверталися до багатьох кар’єрів з таким проханням, але в наявності є лише гранітна бруківка. А вклавши її, на заміну ми отримаємо щось на зразок полатаної ковдри. Відзначу, що вся бруківка, знята з дамби, облікована і складується на базі КП «Тернопільелектротранс». Вона буде використана для реконструкції вулиць історичного центру Тернополя, зокрема, незабаром запланований капітальний ремонт вулиці Брюкнера.

До речі

У радянські часи дамбу ставу облаштовували таким чином, щоб, за необхідності, швидко її… зруйнувати. Очевидно, таким чином проектанти намагалися ускладнити можливе просування ворога. Як розповів Ярослав Олександрович, торік у процесі підняття перехідних плит шлюзного мосту дамби були знайдені спеціальні шахти для закладення вибухівки. Отож, під час виконання ремонтних робіт відбувалися консультації з фахівцями МНС. На щастя, шахти виявилися порожніми і реконструкцію продовжили.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Під час святкування 480-ї річниці Дня міста Тернополя, 28 серпня, в парку ім. Т.Г.Шевченка відбудеться конкурс «Квіткові композиції»...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 21:40


Рейтинг чинного президента Володимира Зеленського більше ніж у два рази перевищує показники колишнього лідера Петра Порошенка...


Опубліковано: о 12:00


Державна служба статистики оприлюднила дані про середні споживчі ціни на товари та послуги в Україні станом на липень 2020-го року...


Рубрика: , Опубліковано: о 10:30


На позачерговому засіданні 13 серпня Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій оновила поділ України на карантинні зони. Відповідно до епідеміологічної ситуації, у Києві та ще дев’яти обласних центрах запроваджуються обмеження через поширення коронавірусу, інформує «РБК-Україна»...


Рубрика: , Опубліковано: о 10:00



Теми дня
14 Серпня
13 Серпня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео