Вівторок, 25 вересня 2018
• Пляцок «Горіхова кора» • Як Ляшко в ліс по гриби ходив… • Валерій Синельников: «Якщо я хочу, щоб мої діти були щасливі, то я сам повинен бути щасливою людиною» • «Опілля» сплатило понад 70 мільйонів податків до бюджету • Ігорю Ґереті виповнилося б 80 • Ірина Басалига: «Мама для мене — взірець» • Громада Тернополя має об’єднатися, щоб відбити газову атаку Києва • Степан Барна: «Перспективи економічного розвитку регіону залежать від якісних автошляхів» • Що необхідно знати страхувальникам про нову форму заяви-розрахунку? • Представники місцевого самоврядування з усієї України їдуть до Тернополя вчитися розбудовувати громадянське суспільство • Валентин Наливайченко: «Українська Генпрокуратура виконує замовлення російської ФСБ» • Міносвіти знищує систему груп продовженого дня і гуртків у школах • Тернопільська артбригада відзначила чотири роки з дня створення • Опального тернопільського олігарха вигнали з Аграрної партії після невдалого бунту • Політичні торги екс-регіонала, або «Майстер-клас» від Івана Чайківського • Чи очолив Балога виборчий штаб Гриценка? • Фестивальна феєрія по-тернопільськи: драма, політичний детектив, комедія… • Українці назвали найбільш цікавих для Росії кандидатів у президенти • «Перестануть їздити автобуси – перекриємо трасу!» • «Винні у смерті мого сина хочуть кинути мене за ґрати”
Ремонт дамби Тернопільського ставу: сучасні методи робіт, облікована бруківка і… шахти для вибухівки

Автор: Опубліковано: 29 Вересня о 12:00 50


Триває друга черга реконструкції дамби Тернопільського ставу. Днями ремонтники завершили роботи на лівій частині дорожнього полотна (з боку парку «Топільче») і відкрили по ній рух автотранспорту.


Паралельно розпочалися роботи на правій частині дамби. Про особливості реконструкції та терміни виконання робіт «НОВІЙ…» розповів головний інженер відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.

Як наголосив Ярослав Олександрович, рішення про реконструкцію дамби було ухвалене ще у 2005-ому році. Дорожнє покриття на дамбі дуже деформувалося, були зафіксовані значні напливи та колійність, а місцями бруківка взагалі зруйнувалася, тому дамба давно потребувала підсилення дорожнього одягу, але через відсутність коштів до 2016-го року вирішення цього важливого питання постійно відкладали. Однак торік керівництву Тернопільської міськради таки вдалося акумулювати необхідну суму для початку робіт.

Загальна вартість реконструкції — 25 млн. грн. У 2016-ому вдалося реконструювати гідротехнічні споруди та тротуари, а цьогоріч виділено ще 10 млн. грн., на які планують замінити дорожній одяг на частині автошляху. Нині завершені такі роботи на лівій половині дамби (від парку «Топільче»). Зокрема, облаштоване дорожнє корито, відновлено каналізаційну мережу та закладені решітки для водовідведення, після чого пошарово викладена дорожня «подушка». Це дасть можливість на довгі роки зберігати стабільною основу дороги і при необхідності замінювати лише верхній шар асфальтно-бетонного покриття.

Роботи виконані сучасним методом ресайклінгу, в основі якого утворення суміші цементу, щебню та піску. Укладається понад 20-сантиметровий шар цієї суміші і після його стабілізації внаслідок потрапляння вологи (зокрема, після дощів) утворюється надзвичайно міцний шар дорожньої одежі. Тепер ремонтники приступили до аналогічних робіт на правій частині дамби. За сприятливих погодних умов другу чергу реконструкції планують завершити за півтора місяця.

Отож, тепер покриття на дамбі буде асфальтоване. Зберегти бруківку, яка є однією з особливостей Тернополя, на жаль, не вдалося.

— Наявна на дамбі базальтова бруківка відшліфована та відкалібрована, — пояснив Ярослав Копча. — У багатьох місцях вона, на жаль, відсутня. Придбати нині ідентичну бруківку для облаштування прогалин просто нереально. Ми зверталися до багатьох кар’єрів з таким проханням, але в наявності є лише гранітна бруківка. А вклавши її, на заміну ми отримаємо щось на зразок полатаної ковдри. Відзначу, що вся бруківка, знята з дамби, облікована і складується на базі КП «Тернопільелектротранс». Вона буде використана для реконструкції вулиць історичного центру Тернополя, зокрема, незабаром запланований капітальний ремонт вулиці Брюкнера.

До речі

У радянські часи дамбу ставу облаштовували таким чином, щоб, за необхідності, швидко її… зруйнувати. Очевидно, таким чином проектанти намагалися ускладнити можливе просування ворога. Як розповів Ярослав Олександрович, торік у процесі підняття перехідних плит шлюзного мосту дамби були знайдені спеціальні шахти для закладення вибухівки. Отож, під час виконання ремонтних робіт відбувалися консультації з фахівцями МНС. На щастя, шахти виявилися порожніми і реконструкцію продовжили.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Змішати пудинг і киплячий сироп та зварити крем, постійно помішуючи...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:00


Вишукане вино, американська екіпіровка за понад 7000 гривень і фотограф президента Узбекистану...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Валерій Синельников – людина, яка пояснює безліч явищ у житті світському і духовному, лікар-психотерапевт і гомеопат, автор десяти книг, виданих накладом понад вісім мільйонів примірників...


Рубрика: , , Опубліковано: о 14:00


За підсумками семи місяців 2018 року ТОВ “Пивоварня Опілля” сплатила до зведеного бюджету (державного та місцевого) понад 70 млн. грн. Про це повідомили у прес-службі “Опілля”, коментуючи результати фінансової діяльності компанії
...


Рубрика: , Опубліковано: о 12:00


Він був великою людиною і великим Українцем... ...


Рубрика: , , Опубліковано: о 10:00



Теми дня
25 Вересня
24 Вересня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео