Четвер, 19 липня 2018
• Руслан Друк та Уляна Джигринюк: «З глини можна зробити все!» • Щоб райський відпочинок не обернувся… пекельними випробуваннями • Скільки коштують труси у брендового Ляшка? • Омріяний мотоцикл став фатальним… • Некрасива, зате розумна… • Джолі витягне «брудний щоденник» • У тебе завжди є я • Шварц потрапить до Книги рекордів Гіннеса.. • Тернопільщина отримає новий транш на соціально-економічний розвиток територій • У Тернополі — великий жіночий футбол! • Степан Барна: «Тернопілля вийшло на провідні позиції в Україні за рейтингом інвестиційної привабливості, тепер головна проблема — бажання людей працювати» • “Сусідка ліпить прибудову, як автобусну зупинку” • Як на ділі вирішується проблема садочків для іногородніх, — інструкція для влади і батьків • «Нива» розпочне сезон на Сумщині • Олена Гамурар: «Листи – це моральна підтримка нашим політв’язням» • Або – або… • Тернополянка стала обличчям «Дня вишиванки» у Торонто і пройшла до фіналу конкурсу «Міс українська Канада» • Делегацiя з Тернопiльщини спільно з Президентом України вшанувала пам’ять жертв Сагринської трагедiї • Ткачик-бум по-тернопільськи! • Зіркове покоління: плеяда юних українських зірочок знову вразила світ
Ремонт дамби Тернопільського ставу: сучасні методи робіт, облікована бруківка і… шахти для вибухівки

Автор: Опубліковано: 29 Вересня о 12:00 46


Триває друга черга реконструкції дамби Тернопільського ставу. Днями ремонтники завершили роботи на лівій частині дорожнього полотна (з боку парку «Топільче») і відкрили по ній рух автотранспорту.


Паралельно розпочалися роботи на правій частині дамби. Про особливості реконструкції та терміни виконання робіт «НОВІЙ…» розповів головний інженер відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.

Як наголосив Ярослав Олександрович, рішення про реконструкцію дамби було ухвалене ще у 2005-ому році. Дорожнє покриття на дамбі дуже деформувалося, були зафіксовані значні напливи та колійність, а місцями бруківка взагалі зруйнувалася, тому дамба давно потребувала підсилення дорожнього одягу, але через відсутність коштів до 2016-го року вирішення цього важливого питання постійно відкладали. Однак торік керівництву Тернопільської міськради таки вдалося акумулювати необхідну суму для початку робіт.

Загальна вартість реконструкції — 25 млн. грн. У 2016-ому вдалося реконструювати гідротехнічні споруди та тротуари, а цьогоріч виділено ще 10 млн. грн., на які планують замінити дорожній одяг на частині автошляху. Нині завершені такі роботи на лівій половині дамби (від парку «Топільче»). Зокрема, облаштоване дорожнє корито, відновлено каналізаційну мережу та закладені решітки для водовідведення, після чого пошарово викладена дорожня «подушка». Це дасть можливість на довгі роки зберігати стабільною основу дороги і при необхідності замінювати лише верхній шар асфальтно-бетонного покриття.

Роботи виконані сучасним методом ресайклінгу, в основі якого утворення суміші цементу, щебню та піску. Укладається понад 20-сантиметровий шар цієї суміші і після його стабілізації внаслідок потрапляння вологи (зокрема, після дощів) утворюється надзвичайно міцний шар дорожньої одежі. Тепер ремонтники приступили до аналогічних робіт на правій частині дамби. За сприятливих погодних умов другу чергу реконструкції планують завершити за півтора місяця.

Отож, тепер покриття на дамбі буде асфальтоване. Зберегти бруківку, яка є однією з особливостей Тернополя, на жаль, не вдалося.

— Наявна на дамбі базальтова бруківка відшліфована та відкалібрована, — пояснив Ярослав Копча. — У багатьох місцях вона, на жаль, відсутня. Придбати нині ідентичну бруківку для облаштування прогалин просто нереально. Ми зверталися до багатьох кар’єрів з таким проханням, але в наявності є лише гранітна бруківка. А вклавши її, на заміну ми отримаємо щось на зразок полатаної ковдри. Відзначу, що вся бруківка, знята з дамби, облікована і складується на базі КП «Тернопільелектротранс». Вона буде використана для реконструкції вулиць історичного центру Тернополя, зокрема, незабаром запланований капітальний ремонт вулиці Брюкнера.

До речі

У радянські часи дамбу ставу облаштовували таким чином, щоб, за необхідності, швидко її… зруйнувати. Очевидно, таким чином проектанти намагалися ускладнити можливе просування ворога. Як розповів Ярослав Олександрович, торік у процесі підняття перехідних плит шлюзного мосту дамби були знайдені спеціальні шахти для закладення вибухівки. Отож, під час виконання ремонтних робіт відбувалися консультації з фахівцями МНС. На щастя, шахти виявилися порожніми і реконструкцію продовжили.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Робота гончаря і справді на грані магії, — переконане тернопільське подружжя гончарів Руслан Друк та Уляна Джигринюк...


Автор: Рубрика: , Опубліковано: о 21:00


Тернополянка з трьома дітьми три дні не могла вилетіти з Тунісу...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 18:00


На думку Віталія Журавського, Олег Ляшко дуже талановита і харизматична людина, має акторські здібності, тому багато людей потрапляють «на гачок» його маніпуляцій...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Унаслідок аварії біля Коломиї загинули мати і син зі Скали-Подільської...


Автор: Рубрика: , , , Опубліковано: о 15:00


Ні, він не втратив через неї голову і не закохався. Закохатися – це взагалі складно...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:00



Теми дня
18 Липня
17 Липня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео