Понеділок, 20 січня 2020
• Загадкова смерть студентки з Нігерії • Учні Тернопільського ліцею №21 заспівали разом із ТНМК • На судове засідання по справі вбивства Віталія Ващенка знову не прибув жоден свідок… • Сучасні броньовані двері: надійний захист і презентабельний зовнішній вигляд • 13-річна Єва Скоренька: «Балет — це моє життя» • КП «Тернопільміськтеплокомуненерго» перерахувало платіжки за опалення і гарячу воду • «Нарешті ми разом!» • 20 облич’2019: Петро Гадз • Винуватець аварії утік за кордон • У Тернополі відбудеться концерт Івана Поповича • «Тернопільський Сірий» за рік зібрав для армії понад 5,3 мільйона гривень • «Виготовляємо дерев’яний декор і садимо молоді деревця» • Грип та ГРВІ: ситуація під контролем • Різдвяне диво… своїми руками! • Оман і… омана • «Ми – одне ціле і працюємо на благо пацієнтів» • 20 облич’2019: Максим Черкашин • Іранський тест на профнепридатність • «Таню двічі витягували з того світу…» • Ігор Сопель: сонна ТОДА — не до добра…
Ремонт дамби Тернопільського ставу: сучасні методи робіт, облікована бруківка і… шахти для вибухівки

Автор: Опубліковано: 29 Вересня о 12:00 79


Триває друга черга реконструкції дамби Тернопільського ставу. Днями ремонтники завершили роботи на лівій частині дорожнього полотна (з боку парку «Топільче») і відкрили по ній рух автотранспорту.


Паралельно розпочалися роботи на правій частині дамби. Про особливості реконструкції та терміни виконання робіт «НОВІЙ…» розповів головний інженер відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.

Як наголосив Ярослав Олександрович, рішення про реконструкцію дамби було ухвалене ще у 2005-ому році. Дорожнє покриття на дамбі дуже деформувалося, були зафіксовані значні напливи та колійність, а місцями бруківка взагалі зруйнувалася, тому дамба давно потребувала підсилення дорожнього одягу, але через відсутність коштів до 2016-го року вирішення цього важливого питання постійно відкладали. Однак торік керівництву Тернопільської міськради таки вдалося акумулювати необхідну суму для початку робіт.

Загальна вартість реконструкції — 25 млн. грн. У 2016-ому вдалося реконструювати гідротехнічні споруди та тротуари, а цьогоріч виділено ще 10 млн. грн., на які планують замінити дорожній одяг на частині автошляху. Нині завершені такі роботи на лівій половині дамби (від парку «Топільче»). Зокрема, облаштоване дорожнє корито, відновлено каналізаційну мережу та закладені решітки для водовідведення, після чого пошарово викладена дорожня «подушка». Це дасть можливість на довгі роки зберігати стабільною основу дороги і при необхідності замінювати лише верхній шар асфальтно-бетонного покриття.

Роботи виконані сучасним методом ресайклінгу, в основі якого утворення суміші цементу, щебню та піску. Укладається понад 20-сантиметровий шар цієї суміші і після його стабілізації внаслідок потрапляння вологи (зокрема, після дощів) утворюється надзвичайно міцний шар дорожньої одежі. Тепер ремонтники приступили до аналогічних робіт на правій частині дамби. За сприятливих погодних умов другу чергу реконструкції планують завершити за півтора місяця.

Отож, тепер покриття на дамбі буде асфальтоване. Зберегти бруківку, яка є однією з особливостей Тернополя, на жаль, не вдалося.

— Наявна на дамбі базальтова бруківка відшліфована та відкалібрована, — пояснив Ярослав Копча. — У багатьох місцях вона, на жаль, відсутня. Придбати нині ідентичну бруківку для облаштування прогалин просто нереально. Ми зверталися до багатьох кар’єрів з таким проханням, але в наявності є лише гранітна бруківка. А вклавши її, на заміну ми отримаємо щось на зразок полатаної ковдри. Відзначу, що вся бруківка, знята з дамби, облікована і складується на базі КП «Тернопільелектротранс». Вона буде використана для реконструкції вулиць історичного центру Тернополя, зокрема, незабаром запланований капітальний ремонт вулиці Брюкнера.

До речі

У радянські часи дамбу ставу облаштовували таким чином, щоб, за необхідності, швидко її… зруйнувати. Очевидно, таким чином проектанти намагалися ускладнити можливе просування ворога. Як розповів Ярослав Олександрович, торік у процесі підняття перехідних плит шлюзного мосту дамби були знайдені спеціальні шахти для закладення вибухівки. Отож, під час виконання ремонтних робіт відбувалися консультації з фахівцями МНС. На щастя, шахти виявилися порожніми і реконструкцію продовжили.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Смерть 25-річної Бадмус Ололаде Рафіат із Нігерії викликала у Тернополі хвилю протестів серед іноземних студентів. Дівчина навчалася на шостому курсі Тернопільського державного медичного університету ім. І. Горбачевського ...


Автор: Рубрика: , , , Опубліковано: о 18:57


У понеділок, 13 січня, у Тернопільському драмтеатрі відбувся теплий акустичний різдвяний концерт гурту ТНМК
...


Рубрика: , , Опубліковано: о 18:00


Нинішнє засідання у Тернопільському міськрайонному суді по справі щодо вбивства громадського активіста, депутата Кременецької міської ради Віталія Ващенка перенесли через те, що не прийшли свідки. Така ситуація не вперше...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 16:53


Часи, коли бронедвері були громіздкими «коробками», вигляд яких залишав бажати кращого, минули...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:23


Великі перемоги маленької балерини...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00



Теми дня
19 Січня
17 Січня
16 Січня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео