Субота, 30 вересня 2023
• Тарифи на тепло у Тернопільській громаді у найближчий опалювальний сезон не зміняться • Тернопільські спортсмени здобули призові місця у XXI рейтингових змаганнях International Lviv Regata • Священник із Бережан отримав міжнародну премію Івана Павла II • Один із «Вовків Да Вінчі» • ОБІЙМИ для всієї України. У Бережанах створили унікальну мапу України з ляльок-мотанок • Пів тисячі пряників задля ЗСУ. Тернопільські студентки провели благодійний ярмарок • Молодь українських сіл вчиться впроваджувати зміни в громадах • До лікарні швидкої допомоги приєднають два медичні заклади • Квадрокоптери, радіостанції і планшети для захисників • До шлюбу — з чотирма дітьми! • Віддала косу для ЗСУ • До наших захисників на передову вирушить «Допомога армії від Тернополя» • У Тернополі працював шахрайський кол-центр • Розпочався відбір до об’єднаної штурмової бригади Національної поліції «Лють» • Опалювальний сезон в умовах війни: чи готовий Тернопіль? • «За борги за комуналку можуть арештувати автомобіль і банківські рахунки» • «ЯМаріуполь»: рік прихистку в Тернополі • Олег Липка: «У ферму я вклав не тільки гроші, а й душу» • День міста Тернополя з 2024 року відзначатимуть 15 серпня • Сучасні апостоли — на передовій
Ремонт дамби Тернопільського ставу: сучасні методи робіт, облікована бруківка і… шахти для вибухівки

Автор: Опубліковано: 29 Вересня о 12:00 149


Триває друга черга реконструкції дамби Тернопільського ставу. Днями ремонтники завершили роботи на лівій частині дорожнього полотна (з боку парку «Топільче») і відкрили по ній рух автотранспорту.


Паралельно розпочалися роботи на правій частині дамби. Про особливості реконструкції та терміни виконання робіт «НОВІЙ…» розповів головний інженер відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча.

Як наголосив Ярослав Олександрович, рішення про реконструкцію дамби було ухвалене ще у 2005-ому році. Дорожнє покриття на дамбі дуже деформувалося, були зафіксовані значні напливи та колійність, а місцями бруківка взагалі зруйнувалася, тому дамба давно потребувала підсилення дорожнього одягу, але через відсутність коштів до 2016-го року вирішення цього важливого питання постійно відкладали. Однак торік керівництву Тернопільської міськради таки вдалося акумулювати необхідну суму для початку робіт.

Загальна вартість реконструкції — 25 млн. грн. У 2016-ому вдалося реконструювати гідротехнічні споруди та тротуари, а цьогоріч виділено ще 10 млн. грн., на які планують замінити дорожній одяг на частині автошляху. Нині завершені такі роботи на лівій половині дамби (від парку «Топільче»). Зокрема, облаштоване дорожнє корито, відновлено каналізаційну мережу та закладені решітки для водовідведення, після чого пошарово викладена дорожня «подушка». Це дасть можливість на довгі роки зберігати стабільною основу дороги і при необхідності замінювати лише верхній шар асфальтно-бетонного покриття.

Роботи виконані сучасним методом ресайклінгу, в основі якого утворення суміші цементу, щебню та піску. Укладається понад 20-сантиметровий шар цієї суміші і після його стабілізації внаслідок потрапляння вологи (зокрема, після дощів) утворюється надзвичайно міцний шар дорожньої одежі. Тепер ремонтники приступили до аналогічних робіт на правій частині дамби. За сприятливих погодних умов другу чергу реконструкції планують завершити за півтора місяця.

Отож, тепер покриття на дамбі буде асфальтоване. Зберегти бруківку, яка є однією з особливостей Тернополя, на жаль, не вдалося.

— Наявна на дамбі базальтова бруківка відшліфована та відкалібрована, — пояснив Ярослав Копча. — У багатьох місцях вона, на жаль, відсутня. Придбати нині ідентичну бруківку для облаштування прогалин просто нереально. Ми зверталися до багатьох кар’єрів з таким проханням, але в наявності є лише гранітна бруківка. А вклавши її, на заміну ми отримаємо щось на зразок полатаної ковдри. Відзначу, що вся бруківка, знята з дамби, облікована і складується на базі КП «Тернопільелектротранс». Вона буде використана для реконструкції вулиць історичного центру Тернополя, зокрема, незабаром запланований капітальний ремонт вулиці Брюкнера.

До речі

У радянські часи дамбу ставу облаштовували таким чином, щоб, за необхідності, швидко її… зруйнувати. Очевидно, таким чином проектанти намагалися ускладнити можливе просування ворога. Як розповів Ярослав Олександрович, торік у процесі підняття перехідних плит шлюзного мосту дамби були знайдені спеціальні шахти для закладення вибухівки. Отож, під час виконання ремонтних робіт відбувалися консультації з фахівцями МНС. На щастя, шахти виявилися порожніми і реконструкцію продовжили.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , ,

Нещодавно опубліковане

На засіданні виконавчого комітету прийнято рішення «Про встановлення тарифів на теплову енергію»...


Рубрика: , Опубліковано: о 13:08


16-17 вересня у м. Наварія (Львівська область) та 22-23 вересня на Ковельському водосховищі відбулися змагання з водних видів спорту, участь в яких взяли тернополяни, вихованці «Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи з водних видів спорту»...


Рубрика: , , , Опубліковано: о 13:07


Нещодавно внаслідок поглибленої оцінки людських і професійних якостей Академічний сенат присвоїв ректорові прокатедри Святої Софії Міжнародну нагороду за прагнення до втілення в життя благородних ідеалів та життєвих цінностей...


Рубрика: , Опубліковано: о 13:05


Ігор Питак із Тернополя несе службу в легендарному батальйоні ...


Автор: Рубрика: , Опубліковано: о 15:26


Подружжя переселенців Оксана та Олекса Муравльови створили у Бережанах унікальну мапу України з ляльок-мотанок...


Автор: Рубрика: , Опубліковано: о 15:18



Теми дня
29 Вересня
27 Вересня
26 Вересня