Середа, 22 листопада 2017
• Більше року триває боротьба за крісло директора Бучацького районного будинку культури • «Учасникам АТО пропонують найгірші ділянки…» • Люди просять захисту від земельних рейдерів • Lama пояснила феномен своєї молодості • Андрій Шевченко: «Ніколи не замислювався про долю Філімонова після мого гола у ворота збірної Росії. Це його особисте…» • У Тернополі встановили додаткове освітлення на 50-ти пішохідних переходах • Квіти на узбіччі доріг • Кіно, яке змушує думати… • «Ходить гарбуз»… по Тернополю! • Оголошено переможців «Громадського бюджету Тернополя’2018» • Консультує міністр юстиції Павло Петренко. Як отримати землю учаснику АТО? • Сергій Надал: «Тернопільські пенсіонери повинні завжди відчувати турботу та соціальну підтримку міста» • Виповнюється 100 років відновлення УАПЦ • Шушен — Мекка передсезонного біатлону • Медреформа по-тернопільськи: з електронною базою і без раптових рішень • «Ми не мали їхати з цим таксистом…» • Вшануймо пам’ять про українських Героїв! • Наталю досі не поховали… • У Києві визнали, що загальноукраїнською альтернативою дорогому газу є дешева та екологічно чиста енергія • Андрій Лучанко: «Я не прагну слави будь-якою ціною…»
Водій тролейбуса Сергій Шемерда: «Ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію»

Опубліковано: 13 Жовтня о 18:0044



Про водіїв тролейбусів кажуть, що це люди непомітних професій. Вочевидь, це так, бо, хто, скажіть, зайшовши у салон, думає про людину, яка сидить за кермом.


Проте — це дуже серйозна професія. Водій повинен знати і про можливі несправності тролейбусів та їх обладнання, і правила дорожнього руху, і про особливості маршруту тощо. А ще, мабуть, найголовніше — водій тролейбуса має бути не лише професіоналом, а й морально сильною особистістю, адже він розуміє, що везе не просто якийсь товар, а обслуговує людей.

У КП «Тернопільелектротранс» за кермом «рогатого» уже понад двадцять років трудиться Сергій Степанович Шемерда. Стверджує, що його професія для нього — це вже діагноз. «Скажу вам одне: хто не любить цю роботу, той тут не працює», — запевняє чоловік.

Сергій Степанович прийшов у депо після служби в армії. Закінчивши курси водіїв, приступив до роботи. Він добре пам’ятає, як ще донедавна доводилося кермувати «старими» моделями тролейбусів чеського виробництва. «Теперішні моделі тролейбусів значно простіші у користуванні і значно ефективніші, адже мають змогу перевезти більшу кількість пасажирів. Отож часи, коли в години пік у тернопільських тролейбусах досить часто тріщали двері і кістки пасажирів, уже в минулому», — каже Сергій Шемерда.

До слова, рухомий склад підприємства оновлюється щороку. Нині на одинадцяти маршрутах курсують 53 тролейбуси і три автобуси, а також один спеціальний тролейбус «Технічна допомога». Основу тролейбусного парку міста становлять 28 тролейбусів моделі Skoda 14Tr. Від середини 90-х років підприємство почало закуповувати тролейбуси із Чехії, щоправда, вживані, але не менш досконалі та надійні за тодішні вітчизняні аналоги. За час керівництва Андрія Мастюха закупили 33 таких тролейбуси. Планується, що до кінця року тролейбусний парк ще поповниться.

До кожного «свого» тролейбуса Сергій Степанович так звикає, що міняти його на інший, новіший, йому не просто. Річ у тому, що до тролейбуса, на якому проїздив не одну тисячу кілометрів, водій дуже звикає. «Рідну» машину відчуває по-особливому — як вона тримає дорогу, як гальмує, як розганяється. Але нічого не поробиш. Таке життя — потрібно йти в ногу з часом. Працює пан Степан через день, графік його роботи залежить від маршруту. Для прикладу, коли доводиться виходити на 10-ий маршрут, водій виїжджає з депо о 6.05, а завершує зміну о 20.30.

— Я мешкаю на «Дружбі», тож до роботи близенько, — каже Сергій Шемерда. — У депо приходжу за годину до зміни: перевіряю машину, потім отримую путівку в диспетчерській, дозвіл від лікаря, тільки тоді вирушаю на маршрут. Нам щодня доводиться протягом усього шляху аналізувати дорожню обстановку й миттєво ухвалювати рішення. Бо ж самі розумієте, що транспорту на теперішніх дорогах, особливо у години пік, дуже багато. А на дорогах досить часто трапляються несумлінні водії, котрі нехтують Правилами дорожнього руху. Аварій, звісно, вистачає. Через них у місті утворюються затори, ми вибиваємося з графіка і змушені або відстоюватися десь на позапланових перервах, щоб знову увійти в графік, або навіть розвертатися і узгоджувати з диспетчером, де можна повернутися в роботу.

Відзначає Сергій Степанович і велику кількість пільговиків, але чудово усвідомлює відповідальність соціального транспорту, яким є міські тролейбуси.

— Кількість пасажирів пільгових категорій у тролейбусах сягає приблизно 60-70% від загального потоку, — каже Сергій Шемерда. — Крім того, багато студентів і школярів. Однак ми розуміємо ситуацію, адже веземо всіх, не рахуючи, скільки їх у салоні, як, наприклад, водії маршруток. Звісно, тут є свої нюанси — пенсіонери чи інваліди не так швидко заходять до салону і повільніше його залишають, отож треба ретельно пильнувати. Та ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію.

Щоб запускати нові тролейбусні лінії, необхідно мати фахівців, які працюватимуть на цих маршрутах. Сьогодні у КП «Тернопільелектротранс» є вакантні місця на посаду водія. Підприємство самостійно їх навчає, маючи відповідну ліцензію. Весь період навчання «студенту» виплачують певну суму коштів, а після успішної здачі іспитів спеціаліста оформляють на роботу. Середня зарплата водія тролейбуса — десять тисяч гривень. Зголошуватися на навчання можуть особи, які досягли 21-річного віку і не мають медичних протипоказань. До речі, у КП «Тернопільелектротранс» раді не тільки чоловікам, а й жінкам. Нині приблизно половина водіїв тролейбусів — жінки, які чудово справляються з роботою.

Записатися на курси можна, зателефонувавши за номерами: (0352) 43-63-32; (050) 339 63 74; (098) 705 62 70. Резюме надсилайте на електронну адресу: ternotet01@meta.ua. Адреса КП «Тернопільелектротранс»: 46027, м. Тернопіль, вул. Тролейбусна, 7.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

— Пропрацювавши 27 років у культурі району, я бачила різне, але нинішній «дебілізм» і «шариковщину» від наших «культурних» начальників годі терпіти, — каже Валентина Йосипівна...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:00


Через брак вільних земель у багатьох селах області існує проблема із виділенням ділянок учасникам АТО...


Автор: Рубрика: , , Опубліковано: о 10:00


Благають про допомогу власники земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих на території Бережівскої  та Сапанівської сільської ради Кременецького району Тернопільської області...


Рубрика: Опубліковано: о 15:10


Красі і молодості співачки Lama можна тільки позаздрити — в 41 рік Наталя Дзеньків на вигляд значно молодша за свій вік...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:00


Днями інтернет-портал football24.ua взяв детальне інтерв’ю у нового старого тренера, фрагменти якого ми пропонуємо нині до вашої уваги...


Рубрика: , Опубліковано: о 16:00



Теми дня
22 Листопада
21 Листопада
19 Листопада
18 Листопада
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео