Середа, 26 червня 2019
• Фрукти треба їсти тільки на голодний шлунок! • Найстаріша «жива Барбі» зробила 105-ту пластичну операцію • Арсен Мірзоян показав синів • Побралися телемандрівник Дмитро Комаров та «Міс Україна’2016» Олександра Кучеренко • Степан Барна: «Я хочу жити і радіти тому, що моя область, моє місто успішно розвиваються так, як і Україна» • Мати Віталія Гнатишина: «Відбувається затягування судового процесу!» • Запитання з категорії риторичних • Поверталися з риболовлі… • Тарас Юрик: «Лише сильна команда зможе не допустити проросійського реваншу» • Маленьке Ріо-де-Жанейро на Тернопільщині • ЗНО на 200 балів! • Петро Ландяк: «Тарифні сани потрібно готувати влітку» • 108 аварій за червень на Тернопільщині • «Водна арена «Тернопіль» – на шляху до статусу столиці України з водних видів спорту • Cин Андрія та Світлани Пушкарів знявся у кліпі Тоні Матвієнко • Петро Порошенко: «Безвіз — це гігантський стрибок від «совка» до європейського майбутнього» • «Олександра жорстоко побили до смерті…» • Віктор Овчарук: «Поліпшення інвестиційного клімату в краї, а відтак і збільшення інвестицій, має бути пріоритетом роботи влади» • «За здоровий спосіб життя!» • Покроковий шлях юніорської збірної України до золотих нагород
Водій тролейбуса Сергій Шемерда: «Ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію»

Опубліковано: 13 Жовтня о 18:00 132


Про водіїв тролейбусів кажуть, що це люди непомітних професій. Вочевидь, це так, бо, хто, скажіть, зайшовши у салон, думає про людину, яка сидить за кермом.


Проте — це дуже серйозна професія. Водій повинен знати і про можливі несправності тролейбусів та їх обладнання, і правила дорожнього руху, і про особливості маршруту тощо. А ще, мабуть, найголовніше — водій тролейбуса має бути не лише професіоналом, а й морально сильною особистістю, адже він розуміє, що везе не просто якийсь товар, а обслуговує людей.

У КП «Тернопільелектротранс» за кермом «рогатого» уже понад двадцять років трудиться Сергій Степанович Шемерда. Стверджує, що його професія для нього — це вже діагноз. «Скажу вам одне: хто не любить цю роботу, той тут не працює», — запевняє чоловік.

Сергій Степанович прийшов у депо після служби в армії. Закінчивши курси водіїв, приступив до роботи. Він добре пам’ятає, як ще донедавна доводилося кермувати «старими» моделями тролейбусів чеського виробництва. «Теперішні моделі тролейбусів значно простіші у користуванні і значно ефективніші, адже мають змогу перевезти більшу кількість пасажирів. Отож часи, коли в години пік у тернопільських тролейбусах досить часто тріщали двері і кістки пасажирів, уже в минулому», — каже Сергій Шемерда.

До слова, рухомий склад підприємства оновлюється щороку. Нині на одинадцяти маршрутах курсують 53 тролейбуси і три автобуси, а також один спеціальний тролейбус «Технічна допомога». Основу тролейбусного парку міста становлять 28 тролейбусів моделі Skoda 14Tr. Від середини 90-х років підприємство почало закуповувати тролейбуси із Чехії, щоправда, вживані, але не менш досконалі та надійні за тодішні вітчизняні аналоги. За час керівництва Андрія Мастюха закупили 33 таких тролейбуси. Планується, що до кінця року тролейбусний парк ще поповниться.

До кожного «свого» тролейбуса Сергій Степанович так звикає, що міняти його на інший, новіший, йому не просто. Річ у тому, що до тролейбуса, на якому проїздив не одну тисячу кілометрів, водій дуже звикає. «Рідну» машину відчуває по-особливому — як вона тримає дорогу, як гальмує, як розганяється. Але нічого не поробиш. Таке життя — потрібно йти в ногу з часом. Працює пан Степан через день, графік його роботи залежить від маршруту. Для прикладу, коли доводиться виходити на 10-ий маршрут, водій виїжджає з депо о 6.05, а завершує зміну о 20.30.

— Я мешкаю на «Дружбі», тож до роботи близенько, — каже Сергій Шемерда. — У депо приходжу за годину до зміни: перевіряю машину, потім отримую путівку в диспетчерській, дозвіл від лікаря, тільки тоді вирушаю на маршрут. Нам щодня доводиться протягом усього шляху аналізувати дорожню обстановку й миттєво ухвалювати рішення. Бо ж самі розумієте, що транспорту на теперішніх дорогах, особливо у години пік, дуже багато. А на дорогах досить часто трапляються несумлінні водії, котрі нехтують Правилами дорожнього руху. Аварій, звісно, вистачає. Через них у місті утворюються затори, ми вибиваємося з графіка і змушені або відстоюватися десь на позапланових перервах, щоб знову увійти в графік, або навіть розвертатися і узгоджувати з диспетчером, де можна повернутися в роботу.

Відзначає Сергій Степанович і велику кількість пільговиків, але чудово усвідомлює відповідальність соціального транспорту, яким є міські тролейбуси.

— Кількість пасажирів пільгових категорій у тролейбусах сягає приблизно 60-70% від загального потоку, — каже Сергій Шемерда. — Крім того, багато студентів і школярів. Однак ми розуміємо ситуацію, адже веземо всіх, не рахуючи, скільки їх у салоні, як, наприклад, водії маршруток. Звісно, тут є свої нюанси — пенсіонери чи інваліди не так швидко заходять до салону і повільніше його залишають, отож треба ретельно пильнувати. Та ми працюємо для пасажирів і протягом багатьох років набули хорошу репутацію.

Щоб запускати нові тролейбусні лінії, необхідно мати фахівців, які працюватимуть на цих маршрутах. Сьогодні у КП «Тернопільелектротранс» є вакантні місця на посаду водія. Підприємство самостійно їх навчає, маючи відповідну ліцензію. Весь період навчання «студенту» виплачують певну суму коштів, а після успішної здачі іспитів спеціаліста оформляють на роботу. Середня зарплата водія тролейбуса — десять тисяч гривень. Зголошуватися на навчання можуть особи, які досягли 21-річного віку і не мають медичних протипоказань. До речі, у КП «Тернопільелектротранс» раді не тільки чоловікам, а й жінкам. Нині приблизно половина водіїв тролейбусів — жінки, які чудово справляються з роботою.

Записатися на курси можна, зателефонувавши за номерами: (0352) 43-63-32; (050) 339 63 74; (098) 705 62 70. Резюме надсилайте на електронну адресу: ternotet01@meta.ua. Адреса КП «Тернопільелектротранс»: 46027, м. Тернопіль, вул. Тролейбусна, 7.


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ,

Перегляньте також:

Loading...
Нещодавно опубліковане

Що означає – їсти фрукти? «Ото ще дурня!» – подумаєте ви. Велике діло – зібрати чи купити фрукти та й їсти собі їх із задоволенням
...


Рубрика: , Опубліковано: о 18:00


На цьому не зупиниться...


Рубрика: , , Опубліковано: о 16:00


Як відомо, 41-річний співак Арсен Мірзоян одружений вдруге. Його нинішня дружина – українська співачка Тоня Матвієнко. Однак до 2013-го року Арсен Мірзоян був одружений з іншою жінкою, Ганною, від якої виховує двох дітей – синів Влада і Артема...


Рубрика: , , Опубліковано: о 14:00


Телеведучий програми «Світ навиворіт» Дмитро Комаров, який ретельно приховував від загалу особисте життя, приголомшив новиною: він одружився зі своєю партнеркою у «Танцях з зірками», володаркою титулу «Міс Україна’2016» Олександрою Кучеренко...


Рубрика: , , Опубліковано: о 12:00


Найуспішніший керівник області вирішив залишитися в політиці ...


Рубрика: , , Опубліковано: о 10:00



Теми дня
25 Червня
24 Червня
Курс валют на портале banker.ua
banker.ua
Відео