Субота, 18 травня 2024
• “Працювала з нами 40 років”. Відійшла у засвіти секретарка Тернопільського міськрайонного суду • Інеса Сакалюк з Борщівщини творить чорні вишиванки на знак жалоби за чоловіком • “Життя обірвалось, мов тоненька ниточка”. Раптово померла студентка тернопільського вишу • Подружжя з Кременеччини взяло на виховання двоє дітей • «Контінентал» завершив посів ярих культур та посадку картоплі • Що робити, якщо посвідчення УБД втрачене чи пошкоджене? • Як покарали суддю з Чорткова, який закрив справу щодо смертельної ДТП? • У Чортківській лікарні провели складну операцію на черепі в важкопораненого захисника • Вісім аварій, троє загиблих… За вихідні на Тернопільщині трапились смертельні ДТП • Найдорожчий лот – тубус із зображенням Чорткова. На Тернопільщині провели благодійний аукціон • Тернополянин був свідком аварії і потрапив під колеса іншого автомобіля • Єпископ і капелан о. Володимир Фірман отримав нагороду за волонтерство • «Привіт, позич гроші». Жінка з Тернопільщини втратила понад 12 000 гривень • Антонові назавжди 25 років, Віктору – 35. На Тернопільщині зустріли двох загиблих Героїв • На Тернопільщині розпочалась найбільша в Україні теренова гра «Гурби-Антонівці» • Переселенці відвідали музей та легендарний хутір на Тернопільщині • У Тернополі «вар’яти» презентують нову гумористичну програму • Господарство на Тернопільщині не використовує штучних добрив та хімікатів • Величезний великодній кошик встановили у Заліщиках • У Тернополі нацгвардійці поклали квіти до меморіалу жертвам сталінських репресій
Випробування дистанційним навчанням

Автор: Опубліковано: 14 Травня о 9:07 193


Вимушений перехід на дистанційну форму освіти став викликом для всіх учасників освітнього процесу – вчителів, дітей і батьків.


Вимушений перехід на дистанційну форму освіти став викликом для всіх учасників освітнього процесу – вчителів, дітей і батьків. Усі виявилися морально і психологічно не готовими тривалий час працювати в такому форматі. І це абсолютно закономірно.

Як вчилися наші діти? Вони звикли дізнаватися нове з того, на чому тримає їхню увагу вчитель. Звикли, що протягом 45 хвилин їхньою увагою керують. І так з року в рік. А тепер учні опинилися в ситуації, коли їм треба самим сісти, взяти до рук книгу, не маючи при цьому жодного стимулювання. Або ж зайти не в Інстаграм, де стільки всього цікавого, а на відеоурок. Зрештою, домашня обстановка сама по собі не сприяє освітньому процесу, адже школа на підсвідомості – це робота, а дім – відпочинок, тож вдома хочеться відпочивати.
Те, що не потрібно нікуди йти, розслабляє. Перебороти лінь дорослим дуже важко, а що вже казати про дітей.
До того ж ресурси у школярів різні. В одних – достатні навички самоорганізації, вони увійшли у карантин з тим, що можуть навчатися без контролю ззовні. Іншим потрібно, щоб батьки були залучені до процесу виконання завдань, а батьки не завжди мають для цього час і натхнення. Отже, дистанційне навчання не матиме такої якості, як у школі. Це очевидно.
Втім, глобальна мета карантину – вижити. Найважливіше під час цього періоду – зберегти фізичне та психічне здоров’я усім нам, і навчання цьому не повинно перешкоджати.

«Скидати дітям домашнє на вайбер — це не дистанційна освіта!»

Ольга Хома, начальник управління освіти та науки Тернопільської ОДА:

— Будь-який досвід, який ми отримуємо в житті, є корисним, це стосується і дистанційної освіти. Думаю, що з такими викликами — маю на увазі карантинні заходи безпеки — ми стикатимемося і надалі, тож платформу дистанційного навчання потрібно освоювати й розвивати і надалі. До слова, і до цьогорічного березня у Тернопільській області було чимало дітей, які з різноманітних причин перебували на домашньому дистанційному навчанні, так що це не така вже й новинка-диковинка…
Якщо підбивати якісь попередні підсумки по дистанційному навчанні останніх двох місяців, то вони є досить неоднозначними — буду говорити про це відверто. Є багато плюсів, але разом з тим маємо моменти і негативного досвіду. Це залежить від кожної конкретної школи і конкретного вчителя – наскільки вони є відповідальними перед своїми учнями, чи виявилися готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вчителів є якісний інтернет-доступ і наскільки вони вміють ним користуватися. Бо дистанційне навчання — це не написати у Viber: “Прочитати в підручнику параграфи 7-9, відповісти на запитання після них і виконати вправи 5-10”. Дати дітям весь матеріал на самостійне опрацювання — це не дистанційне навчання! Завдання на самостійне опрацювання повинні бути підкріплені відеоуроками, прикладами розв’язку завдань, можливістю для учня мати онлайн зв’язок з викладачем, який контролює виконання завдань та допомагає у їх розв’язанні.
Але це ми обговорили лише ситуацію, яка за замовчуванням передбачає, що діти мають доступ до інтернету… А якщо ні? Минулого року було виділено 33 мільйони гривень на інтернетизацію навчальних закладів у Тернопільській області, і тут уже питання до місцевих органів влади, як вони розпорядилися цими коштами і наскільки якісно провели інтернет у заклади середньої освіти.
Ще один важливий і доволі суперечливий момент — оцінювання учнів під час дистанційного навчання. Міністерство освіти рекомендує не контроль і перевірку, як головні завдання, а відзначення успіху, підтримку й аналіз помилок, мотивацію, забезпечення зворотного зв’язку… Хто якісно займався і працював — отримує відповідні оцінки як під час стаціонарного, так і дистанційного навчання. Тобто, вчитель, узагальнюючи усі попередні здобутки учня, виставляє семестрові та річні оцінки. Але хочу зазначити, і я вже неодноразово на цьому наголошувала, що оцінка має бути на користь учня! Незалежно від багатьох різних факторів, з якими доводиться стикатися, — дитина може з певних причин, як об’єктивних, так і суб’єктивних, не брати участь у дистанційному навчанні. Так, у когось може не бути інтернету, але, буває, вчителі скаржаться, що бачать активність дитини у соцмережах, але на зв’язок під час дистанційного навчання вона не виходить і завдань не виконує. Хоча навіть у таких випадках педагогічні працівники стараються проявляти розуміння…
Що стосується проведення зовнішнього незалежного оцінювання, у нас є два сценарії: якщо карантин завершиться, як і планувалося, 22 травня, ЗНО відбуватиметься за планом: пробне 15-17 червня і основне — 25 червня. Зараз розглядається питання щодо збільшення пунктів тестування і зменшення кількості учнів в аудиторіях, аби ми могли дотриматися усіх заходів безпеки. Масковий режим та наявність засобів дезінфекції — обов’язкові. Якщо ж карантин не буде завершено 22 травня, то другий сценарій щодо ЗНО — перенесення його на серпень і, відповідно, відтермінується і цьогорічна вступна кампанія.
Щодо випускних вечорів та проведення останніх дзвоників — це виключно відповідальність кожного конкретного навчального закладу. Педагогічна рада кожної школи розглядатиме це питання і сама прийматиме рішення: чи проводити випускні онлайн, чи робити щось камерно «вживу»…


Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: , , ,

Нещодавно опубліковане

Сьогодні, 17 травня, на 60 році життя передчасно пішла у засвіти старша секретарка Тернопільського міськрайонного суду Ольга Козачок....


Рубрика: , Опубліковано: о 11:34


Родина Інеси Сакалюк з Тернопільщини зберігає як реліквію чорні борщівські вишиванки своїх предків...


Рубрика: , Опубліковано: о 8:51


Раптово обірвалося життя студентки факультету філології і журналістики Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка Оксани Олійник...


Рубрика: , , Опубліковано: о 19:02


Подружжя Ірина та Віталій Юзюки із Великодедеркальської громади Кременецького району, що на Тернопільщині, взяли на виховання двох діток - 12-річну дівчинку і 14-річного хлопчика...


Рубрика: , Опубліковано: о 15:00


«Контінентал Фармерз Груп» закінчила посадку картоплі та завершила посів ярих культур на своїх полях...


Рубрика: , , Опубліковано: о 13:02



Теми дня
17 Травня
15 Травня
14 Травня
13 Травня