Вівторок, 16 липня 2024
• Офтальмологам із Чорткова оголосили підозру за неналежне виконання професійних обов’язків • Ансамбль «Сонечко» здобув гран-прі на міжнародному фестивалі танцю в Болгарії • Трагедія на Збаражчині: донька зарізала матір… • Звільнені з полону священники УГКЦ взяли участь у прощі до Зарваниці • На Тернопільщині зашкалюють температурні показники • Аварія у Тернополі: водій і пасажирка – в реанімації • У двох лікарнях на Тернопільщині приймали пологи без договору з НСЗУ • Їхали до Зарваниці: на Тернопільщині перекинувся автобус із паломниками • Діти воїнів з Чортківщини вирушили на відпочинок до Франції • Сп’янів і підпалив вантажівку, а тепер “світить” тюрма • Тернопільський педуніверситет – лідер серед педагогічних вишів України • Все робить без… рук. Віра Омельчук із Тернопільщини сама виховує двох дітей • 50 FPV-дронів і два квадрокоптери “Mavic” передали на фронт від Тернопільської громади • Затримали кілера, який планував вбити бізнесмена з Тернопільщини • Автотроща в Кам’янках: четверо людей – у лікарні • “Дивосвітики” з Козови допомагають українським захисникам • «Контінентал» придбав елеватор потужністю зберігання 120 тис. тонн • Гімназисти з Бучача на випускному вечорі зібрали донати для ЗСУ • Під час масового обстрілу Києва загинула лікарка з Тернопільщини • Тернополянин заліз через вікно і викрав велосипед і пилотяг
А де дороги? Третина доріг Тернопілля — в аварійному стані, решта — майже…

Автор: Опубліковано: 18 Травня о 15:53 36


40 мільярдів гривень — багато це чи мало? Пересічному українцю, напевно, навіть важко уявити таку суму.


Для порівняння зазначимо, що приблизно на такі гроші наша чи не найбільша у Європі держава — разом з міністрами, нардепами, олігархами, армійцями, вчителями і лікарями — живе цілий місяць. І саме стільки, за даними екс-голови департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень Мінінфраструктури Романа Хміля, торік зібрали з українців так званого дорожного податку за акцизи з пального. Це — колосальні гроші, тож відразу виникає логічне запитання: а де ж тоді дороги?

«Ямковий ремонт» — золоте дно корупції

Коли урядовцям в Україні задають таке запитання, вони відразу придумують безліч причин катастрофічного стану наших доріг, основною з яких є безгрошів’я. Однак, як бачимо, кошти, м’яко кажучи, є, і якби їх  (а є ж іще кредити, кошти на різноманітні програми і т.д.) нормально вкладати в наші дороги, то за 4-5 років ми забули б про всі наші дорожні проблеми. Але, як казав трішки підзабутий за час служби в АТО Майкл Щур, є одне “але”.

Найперше — кошти в такому обсязі на дороги не дають. Уже на стадії Кабміну відбувається певний “перерозподіл”, потім залишки “понадкушують” різні схеми і “смотрящі”, і до брата-дорожника доходять уже зовсім інші обсяги. А він радий хоча б цьому, адже сумно констатує, що на капітальний ремонт коштів нема, а щоб бодай якось вирішити проблему, залишається робити “ямковий”…

“Ямковий ремонт” уже однією своєю назвою не віщує нічого доброго. Назвали хоча б “антиямковий” чи “протиямковий”, але ні — “ямковий”. Якості наших доріг він, звісно, не покращує, а ось для корупції — просто золоте дно. Хто там точно знає, яка загальна площа ямок і їх глибина? Та й кому це, зрештою, потрібно? Кошти в асфальт вже закопані, необхідні ручки “позолочені”, “ямковість ліквідовано” і всі задоволені. І неважливо, що після кількох дощів водієві, колесо автомобіля якого потрапило в таку “ліквідовану ямковість”, треба замовляти ремонт усієї ходової. Зробили, як то кажуть, як могли…

Днями довелося спостерігати, як оту “ямковість” ліквідовують у Японії. Якщо на японській дорозі таки утворилася ямка (ну, часом буває таке диво), то спочатку відбувається опитування всіх довколишніх мешканців, коли їм зручно, щоб дорогу ремонтували. Комп’ютер обирає найзручніший для усіх час. Вивішується оголошення, коли і за скільки часу ремонт буде зроблено. Ямку обережно вирізають аж до дна і на її місце вставляють заздалегідь підготовлену “латку” з усіма шарами “дорожньої сорочки”. Така “латка буде міцнішою від решти дороги!

Хтось, за звичкою, сумно зітхне, що нам, мовляв, ще далеко до цього. Але чому? Є кошти, ніби є фахівці, різниця лише у підходах. Зрештою, у них після капітального ремонту гарантійний термін дороги — не менше 10 років, а у нас ця дорога тримається не більше 2-3 років, а часом сходить уже після першої зими…

Як потрапити до кабінету Богдана Юлика?

Богдан Юлик: скільки ж терпіти бідному кріслу?
Богдан Юлик: скільки ж терпіти бідному кріслу?

На загальному тлі нічим добрим не виділяються і тернопільські дороги. Так, наприкінці минулого року дослідження громадського об’єднання “Слово і Діло” показало, що приблизно третина доріг області в аварійному стані. Загальний дорожний фонд області — приблизно 5 тисяч кілометрів, отже, приблизно півтори тисячі з них — аварійні і непридатні до їзди.

Коли на крилах Революції Гідності Службу автомобільних доріг Тернопільської області очолив Богдан Юлик, вірилося, що він швидко змінить ситуацію на краще. Молодий фахівець і реформатор зі зв’язками у високих владних кабінетах мав відразу взятися за справу і змінити катастрофічну ситуацію. Пригадується, що тоді, у 2014-ому, довкола його кандидатури було зламано чимало політичних списів — і люструвати його хотіли, і звільнитися “просили”, і відкрити дорогу більш фаховим людям вимагали, але, на щастя для Богдана Юлика, все владналося, і він зручно вмостився за начальницьким столом, отож, мав би зробити певні висновки.

Минуло два роки. Богдан Юлик таки зробив висновки — на першому поверсі Служби автомобільних доріг встановлені масивні металічні грати і сидить охорона. Тепер люструвати начальника просто так вам ніхто не дасть — до його кабінету потрапити не так просто: вахтерка внизу спочатку зателефонує куди слід і запитає, чи пускати їй вас.

А ось дороги в області, за висновками численних водіїв, стали ще гіршими, ніж за Януковича. Сайт Служби автомобільних доріг “ласкаво запрошує” вас у свої нетрі, там постійні звіти, що на дорогах області “кипить робота”, але насправді все обмежується кількома відремонтованими кілометрами за рік. Для півтори тисячі кілометрів (мова лише про ті, що в аварійному стані, а решта якщо і в кращому, то не набагато) це — як краплина в морі.

Ну, якщо, звісно, не згадувати про “ямковий ремонт”…


Джерело: НОВА Тернопільська газета

Нещодавно опубліковане

Внаслідок їх дій 22 пацієнти медичного закладу повністю або частково втратили зір після введення забороненого препарату...


Рубрика: , Опубліковано: о 21:02


Зразковий аматорський ансамбль танцю «Сонечко» палацу культури «Березіль» ім. Леся Курбаса під керівництвом Зіновії Бирди взяв участь у міжнародному фестивалі танцю «Чорноморські перли», що проходив у місті Несебр, Болгарія...


Рубрика: , Опубліковано: о 20:59


До співробітників відділення поліції №4 м. Збараж надійшло повідомлення від медиків про те, що за місцем проживання вони виявили мертвою 72-річну мешканку одного з сіл громади...


Рубрика: , Опубліковано: о 15:00


Звільнені з російського полону отці-редемптористи Іван Левицький і Богдан Гелета взяли участь у Всеукраїнській прощі до Зарваниці. У неділю, 14 липня, вони співслужили на Архиєрейській Божественній Літургії, яку очолив Блаженніший Святослав. Спільно молилися владики Синоду Єпископів УГКЦ з усього світу...


Рубрика: , Опубліковано: о 14:59


На Тернопільщині зафіксували черговий температурний рекорд. 12 липня стовпчики термометрів піднялися до +34,6° тепла...


Рубрика: , Опубліковано: о 11:33



Теми дня
15 Липня
14 Липня
12 Липня