Якщо раніше «задоволення» їздити напідпитку коштувало водіям 3400 грн., то тепер – 10 200 грн. Крім того, водіїв-п’яниць позбавлятимуть права керувати автомобілем терміном на рік. За другу й третю спробу сісти п’яним за кермо передбачені ще суворіші покарання – 20 400 грн. і 40 800 грн. відповідно. При цьому права відбиратимуть на три і десять років. Чи зупинять нові штрафи п’яних водіїв, – побачимо, але наразі прогнози експертів невтішні.
Стягнення чималих штрафів за керування транспортними засобами у нетверезому стані не випадкове й пов’язане із зростанням кількості п’яних водіїв на дорогах. Як свідчить статистика, щороку на автошляхах гине близько п’яти тисяч людей, і майже половина – пішоходи. А найгірше те, що ситуація не покращується, і хоча загиблих у ДТП поменшало, зате зросла кількість травмованих.
Нещодавно Управління безпеки дорожнього руху України оприлюднило дані, згідно з якими за останні півроку кількість ДТП, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, зросла на 26%, тобто фактично на третину. Таких аварій зафіксували 1215, у них загинуло 136 осіб, що на 10% більше, ніж торік. На 24% також зросла кількість травмованих.
Що стосується Тернопільської області, то загалом за сім місяців тут сталося 1048 аварій, 33 людини загинули, 412 отримали травми. За словами начальника ГУНП у Тернопільській області Олександра Богомола, основні причини аварійності – порушення правил маневрування, перевищення швидкості, недотримання дистанції, порушення правил переїзду перехресть і, звичайно ж, водіння у нетверезому стані. Проте нинішні показники, переконаний він, можуть ще погіршитися, адже проблема – не просто у штрафах, а у вихованні водіїв, культури за кермом. Високі грошові стягнення питання пияцтва за кермом не вирішать, адже, крім адміністративного чи кримінального покарання, має працювати потужна виховна інформаційна кампанія, чим, власне, і займуться правоохоронці у рамках всеукраїнського місячника безпеки руху.
До того ж, як зазначають експерти з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху, тенденції щодо зменшення кількості п’яних водіїв за кермом невтішні, адже у нас відсутній контроль на дорогах, а патрульна поліція не може визначити, чи водій за кермом напідпитку доти, доки він не порушить правил дорожнього руху або не скоїть ДТП. І, незважаючи на те, що майже за три тижні дії нових штрафів для п’яних водіїв кількість порушень правил дорожнього руху та аварій у Тернопільській області зменшилася лише на чверть, невдовзі статистика може стати такою ж, як і до збільшення штрафів. Про що, власне, й свідчить нещодавній випадок у селі Кривче, що на Борщівщині, де правоохоронці вже вдруге за місяць затримали 30-річного мешканця села Гермаківка, який перебував за кермом ЗІЛа в стані алкогольного сп’яніння. Тест на драгері показав рівень алкоголю в крові 2,7 проміле при допустимій нормі 0,2. Крім того, що водій був п’яний, він ще й накинувся на правоохоронців з матами і кулаками, унаслідок чого одному поліцейському заподіяв тілесні ушкодження, а на іншому порвав форму. Щоб затримати п’яного збуя, довелось викликати підмогу…
Джерело: НОВА Тернопільська газета