Мерія Тернополя зробила черговий крок у покращанні прозорості і підзвітності своєї роботи. З цією метою місто впроваджує власний Портал відкритих даних http://opendata.te.ua/, який розробила польська IT-компанія «WHITEASTER». 12 листопада відбулося підписання угоди про співпрацю між сторонами, які працюють над реалізацією даного пілотного проекту. На підписанні угоди компанію «WHITEASTER» представляв її президент Кшиштоф Зелоско.
Польський досвід відкритих даних у нас
«Портал відкритих даних дуже активно впроваджують у Польщі. Проте наш портал відрізняється від інших розширеним функціоналом, і нам дуже приємно запропонувати його для Тернополя. Хочу відзначити, що розгортання порталу відбулося дуже швидко, оскільки тернопільська мерія оперативно надала необхідну інформацію для початку роботи. Наступний крок – це вже завантаження самих наборів відкритих даних, які буде здійснювати відповідальна особа Тернопільської міської ради», — розповів Кшиштоф Зелоско.
Прозора, відкрита й загальнодоступна інформація, у тому числі через відкриті дані, є корисною для діяльності й розвитку різних економічних секторів міста.
«Тернопіль працює над реалізацією концепції IT-місто, яке передбачає розвиток міста у сфері IT-технологій. Ми прагнемо, щоб було комфортно розвиватися профільним компаніям, щоб були створені усі умови для розвитку технологій і можливість працівникам отримувати конкурентну заробітну плату. При цьому місто надаватиме додатковий пакет муніципальних послуг як для IT-компаній, так і для їхніх працівників. І нам дуже приємно, що саме в рамках цієї концепції партнерська компанія розробила і презентує для Тернополя пілотний проект у вигляді Порталу відкритих даних», — йдеться у повідомленні Тернопільської міської ради.
Портал відкритих даних дозволяє розміщати дані про життєдіяльність міста у відкритому, зручному для перегляду та у машинозчитуваному форматі, у тому числі за допомогою АPI. Це, у свою чергу, забезпечить ефективність використання інформації про діяльність органу місцевого самоврядування і комунальних підприємств. На основі цих даних можна створювати різні інтерактивні карти, платформи, мобільні додатки, які будуть корисними й для пересічних громадян. Наприклад, наразі у Тернополі на основі відкритих даних працює сайт detransport, який у автоматичному режимі дозволяє стежити за рухом громадського транспорту. Крім того, у місті вже діє цілий ряд електронних сервісів відкритих даних.
Головні електронні сервіси Тернополя
Інтерактивна карта реєстру комунального майна — це один із сервісів для підвищення відкритості влади та зручності користування тернополянами на основі відкритих даних. Інтерактивна карта комунального майна дозволяє будь-якому користувачу знайти інформацію про усе комунальне майно, яке перебуває у власності громади, побачити, ким орендується, яка площа приміщення. Для цього просто треба зайти на відповідний сайт: http://rada.te.ua/municipal-data-map/interaktivna-karta-reestru-komunalnogo-mayna».
Реєстр містобудівних умов та обмежень. У громадян є завжди багато запитань про ті чи інші об’єкти: приміром, де можна проводити будівництво, де цей процес заборонений? Саме завдяки реєстру містобудівних умов та обмежень тернополяни мають змогу в он-лайн режимі побачити всі містобудівні умови для початку будівельних робіт, а також перелік всіх документів, необхідних для спорудження об’єктів.
Автоматизована система електронного документообігу «SX-Government». Понад 450 працівників Тернопільської міської ради отримали доступ до електронних кабінетів користувачів, що є ключовими елементами системи і дозволяють переглядати необхідну робочу документацію, завдання та доручення. У Тернополі ця система працює в штатному режимі, забезпечуючи повноцінну роботу всіх структурних підрозділів Тернопільської міської ради. Лише протягом першого тижня експлуатації СЕД оброблено понад 400 електронних документів, що свідчить про потужні можливості системи щодо прискорення документообігу і покращання якості обслуговування громадян.
Тернопіль одним з перших приєднався до системи «Відкрите місто», яка дозволяє збирати і аналізувати інформацію про конкретні господарські проблеми, а також оперативно вирішувати їх.
Ініціатива «Відкритий бюджет» — це спроба у простій візуальній формі розповісти про складне, тобто про те, які доходи та витрати Тернополя.
Автоматизована система управління відображенням муніципальних даних дозволяє у зручній формі знайти інформацію, що цікава для підприємців, тернополян та гостей міста.
Доповнює таку візуалізацію унікальна система централізованого відеоспостереження, що включає у свою мережу майже 400 веб-камер, котрі передають зображення в режимі он-лайн. Часто саме ця система дозволяє оперативно реагувати на безпекові відгуки.
Система електронних петицій, електронна черга у дитячі садки, відстеження руху громадського транспорту в реальному часі, дистанційна оплата комунальних послуг, зони вільного доступу до інтернету в громадському транспорті та публічних місцях – це далеко неповний перелік невеликих елементів того, що сприяє відкритості влади, дозволяє кожному управлінцю чути свою громаду і швидко реагувати.
Варто підкреслити, що більшість цих проектів запроваджувалися на безкоштовній основі або за співфінансування наших західних партнерів.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Позначки: ТМР